[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 2)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.855 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 00:26:
[...]

Topic gelezen? :) Zowel je FSB en je vCore zijn nu niet bepaald op een hoogte om wakker van te liggen eigenlijk :) Zelfs met lucht kunnen die tbreds zonder veel moeite rond de 2V best hebben.
Ja ik heb nog tot 18 gelezen toen was ik opeens hier :*)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Nou teleurstelling :( Net even gekeken en die 2000+ is dus een week 33 (ff wachten opnieuwe lading....

Maar kijk net op een zooi 1700+ die wij nog hebben liggen voor onze budget pc's en he... JIUCB en week 51 !!

Meel maar als je prijs wilt weten arnold@ademmen.nl

WOW... AXDA 1700DUT3C JIUCB 0251SPMW :) 1700+ B core

[ Voor 12% gewijzigd door Dezjay op 24-01-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Bij computerland kun je als je online aangeeft bij opmerkingen een tbred B krijgen... Hier bij mij ligt nu een Thoroughbred B week 50 1800+, ik geloof JIUCB core maar zit op school kan het niet nakijken. (het is trouwens m'n eerste groene processor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

pierre-oord schreef op 24 January 2003 @ 11:32:
Bij computerland kun je als je online aangeeft bij opmerkingen een tbred B krijgen... Hier bij mij ligt nu een Thoroughbred B week 50 1800+, ik geloof JIUCB core maar zit op school kan het niet nakijken. (het is trouwens m'n eerste groene processor :P )
He! Doe eens niet mij werk te doen geven :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ok verwacht vanavond wat nasty resultaten van Astennu hij heeft een 2100+ AIUHB 0250 :)

En van de week van mij want ik heb een 1700+ JIUHB 0251 >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 17:30:
Ok verwacht vanavond wat nasty resultaten van Astennu hij heeft een 2100+ AIUHB 0250 :)

Zou je misschien voor mij ook zo'n XP'tje kunnen regelen?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
T-Minus schreef op 24 January 2003 @ 17:30:

Jahjah dit wordt een zeer mooie oc :P zal em er zo ff in zetten :P hopen dat mobo meer werkt met de 200-133 divider dat wil nog wel eens fout gaan :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/1700+JIUHB0251.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/2100+AIUHB0250.jpg

Picz zijn resized O-)

[ Voor 38% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-01-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
J a ja de beste cores op dit moment :P morgen ga ik bouwen en gassen met die hap :D

_/-\o_ AMD HB cores _/-\o_

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb hem nu op MP 12.5 staan, kan hij nog hoger? Volgens mijn BIOS kan ik tot MP 14, maar als ik hem daar op zet, boot hij op 750 mhz, beetje raar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, waar heb je die vandaan T-Minus? Ik zag gisteren op mn werk procs met precies zo'n garantiezegel, maar dacht dat het 2200+jes waren... Niet de kans gehad om naar de core te kijken, ze werden meteen ingepakt om naar een beurs in Eindhoven te gaan.

Iemand daar toevallig nog wat interessants gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

DJkim schreef op 24 January 2003 @ 00:15:
MP op 12.5, FSB 146 en V-core op 1.6v... zou ik V-core gaan verhogen en daarbij FSB ook omhoog?
Zou ik zeker doen, eerst je voltage op 1.85 en dan verder testen.
Zolang je processor rond de 60 graden blijft zit je veilig.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

pierre-oord schreef op 24 januari 2003 @ 11:32:
Had computerland vorige week aan de lijn,
T-Bred B?? was dat?? waar kan ik dat vinden??op de doos staat niks??op de processor??ff kijken, waar dan??....kom eens, snap jij het???wacht vraag ff aan....,hmmmm op de processor zei je??Staat niks op!!!
Nee echt een superzaak dat computerland, als ze dat al niet eens kunnen |:(
Of er stond die dag toevallig 3 man personeel die igg bij de groenteboer horen te werken :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22:32
Over Computerland Eindhoven ben ik iig wel zeer te spreken, in de winkel staan ook gewoon tweakers, net zoals jij en ik, ze weten iig altijd waar ik het over heb, als ik zeg ik wil graag die en die core hebben enz. en dan praten we ook nog over bijv. een Asus nforce2 mobo die über schijnt te zijn etc. vanwege Double Rate DDR etc. en zo nog over meer "tweak" zaken. :p Ik word er ook altijd snel geholpen, van alle PC winkels die ik ken, vind ik Computerland echt de aller aller beste, niet dat ik er werk oid, maar ik ben er echt tevreden over. :)

Overigens mocht ik bij elke winkel waar ik was even de cores bekijken (Computerland, Mycom, Trendtek, Digit-com).

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 24-01-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
justifire schreef op 24 January 2003 @ 19:24:
[...]

T-Bred B?? was dat?? waar kan ik dat vinden??op de doos staat niks??op de processor??ff kijken, waar dan??....kom eens, snap jij het???wacht vraag ff aan....,hmmmm op de processor zei je??Staat niks op!!!
Of er stond die dag toevallig 3 man personeel die igg bij de groenteboer horen te werken :)
Ik denk een melkboer ;) maar ik belde met amsterdam die wisten het, en het hoofdkantoor van de online bestellingen zeiden: zet het maar bij opmerkingen. Zo gezegd zo gedaan, en hier een Tbred B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op 24 januari 2003 @ 19:33:
Over Computerland Eindhoven ben ik iig wel zeer te spreken, in de winkel staan ook gewoon tweakers, net zoals jij en ik, ze weten iig altijd waar ik het over heb, als ik zeg ik wil graag die en die core hebben enz. en dan praten we ook nog over bijv. een Asus nforce2 mobo die über schijnt te zijn etc. vanwege Double Rate DDR etc. en zo nog over meer "tweak" zaken. :p Ik word er ook altijd snel geholpen, van alle PC winkels die ik ken, vind ik Computerland echt de aller aller beste, niet dat ik er werk oid, maar ik ben er echt tevreden over. :)

Overigens mocht ik bij elke winkel waar ik was even de cores bekijken (Computerland, Mycom, Trendtek, Digit-com).
Computerland eindhoven is echt een goede zaak
Daar werken echt een paar jongens met verstand!!!
En ik vind ze zelf echt tig keer beter dan mycom eindhoven.
Ze zijn daar echt onvriendelijk!!
En ze behandelen je echt als een noob :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

justifire schreef op 24 January 2003 @ 19:24:
[...]

Lol, dan had je waarschijnlijk het magazijnpersoneel aan de lijn... Die zijn niet al te intelligent soms om het vriendelijk te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Chakotay schreef op 24 januari 2003 @ 20:32:
[...]

Lol, dan had je waarschijnlijk het magazijnpersoneel aan de lijn... Die zijn niet al te intelligent soms om het vriendelijk te zeggen :)
Maar goed dat je een nickname hebt Chakotay :P ;)

edit:

of is dit geen nick :?

[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 24-01-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

pierre-oord schreef op 24 January 2003 @ 20:38:
[...]

Maar goed dat je een nickname hebt Chakotay :P ;)

edit:

of is dit geen nick :?
Mn naam staat in mn profiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 20:41:
[...]

Ontopic please ;) >:)

En Frank kom op ik wil results :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 20:41:
[...]

haha LOL dat had ik nog niet eens gezien :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Als ik v-core omhogg gooit van 1.65 naar 1.8 dan wilt mijn mobo niet booten... tips nog iemand?

MP 12.5 FSB 145

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DJkim schreef op 24 January 2003 @ 21:26:
Als ik v-core omhogg gooit van 1.65 naar 1.8 dan wilt mijn mobo niet booten... tips nog iemand?

MP 12.5 FSB 145
Hoe warm word je processor dan??
Gebruik je een voltmod??
Zo ja, met een potmetertje??
Kan dan nml de beveiliging van het mobo zijn.

***nog ff off-topic laatste keer*** bedoelde computerland rotterdam, niks over de rest, wist geneens dat er meer vestigingen waren :?

[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 24-01-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

DJkim schreef op 24 januari 2003 @ 21:26:

MP 12.5 FSB 145
Ik weet niet wat voor koeling je hebt, maar het kan zijn dattie gewoon te heet word... al lijkt me dat sterk met een tbred op lage snelheid en niet al te hoog voltage. Even BIOS resetten en pc een paar keer aan en uit doen wil ook nog wel eens helpen, soms werken ze een beetje tegen :)

offtopic:
9 vestigingen + hoofdkantoor, kijk maar ff op de site ofzo als je meer wilt weten, is niet echt boeiend voor in deze thread :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 22:54:
[...]

Ik weet niet wat voor koeling je hebt, maar het kan zijn dattie gewoon te heet word... al lijkt me dat sterk met een tbred op lage snelheid en niet al te hoog voltage. Even BIOS resetten en pc een paar keer aan en uit doen wil ook nog wel eens helpen, soms werken ze een beetje tegen :)

offtopic:
9 vestigingen + hoofdkantoor, kijk maar ff op de site ofzo als je meer wilt weten, is niet echt boeiend voor in deze thread :P
Ik heb geen WC maar een coolmaster die tot 2800 kan gebruiken. Mijn proc wordt rond 45 stressed. En het is wel vreemd dat ik wel soms tot FSB 155 kan gaan maar na resetten van mobo door CMOS CLEAR weer niet.(KT4V)

In bios kan ik tot 1.7v instellen maar nog geen V-mod gedaan. Zou dit soms helpen? en mijn brakke geheugen dan? die is maar 2100...

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een vCore mod zou kunnen helpen om wat verder te gaan, al is MSI niet echt een merk dat bekend staat om hun goede OC borden. PC2100 geheugen zou ook snel een bottleneck kunnen zijn, behalve als er Mushkin High Performance (of een ander goed merk) op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
Wie kan mij een winkel in Zuid-Holland aanraden waar ik een CPU op core mag uitzoeken?
Liefst een 1800+ JIUHB of 2100+ AIUHB!

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

BusMastah schreef op 24 januari 2003 @ 23:35:
Wie kan mij een winkel in Zuid-Holland aanraden waar ik een CPU op core mag uitzoeken?
Liefst een 1800+ JIUHB of 2100+ AIUHB!
YORCOM, COMPLETER(een van betere winkel) en Maxilla ze zijn allemaal in Rotterdam te vinden.

Anders kijk je effe op shopsurvey en effe bellen

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

OWJA MENSEN! Ik zojuist naar beurs Eindhoven geweest om ff nieuw Epox 8RDA+ en Athlon XP 2400+ te halen. Kom ik thuis, toch es ff kijken wat er op die CPU staat. My eyes started to fall apart! It says: AIUHB week 48!!! Wheehaa! Zodalijk es ff kijken hoever we dat ding kenne pushen! Mwuhahaha, verwacht enkele spetterende resultaten binnenkort :D

MeAngry = Happy (:? hmmz, klopt niet... :P)

edit:

heb procje btw bij Computerland Eindhoven gehaald, die stonden daar ook en die CPU kostte nu "maar" 214 eurootjes. Ik ben altijd tevreden klant geweest van Computerland en zal dat op deze manier ook blijven ;)

[ Voor 24% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-01-2003 01:04 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 25 January 2003 @ 01:02:
OWJA MENSEN! Ik zojuist naar beurs Eindhoven geweest om ff nieuw Epox 8RDA+ en Athlon XP 2400+ te halen. Kom ik thuis, toch es ff kijken wat er op die CPU staat. My eyes started to fall apart! It says: AIUHB week 48!!! Wheehaa! Zodalijk es ff kijken hoever we dat ding kenne pushen! Mwuhahaha, verwacht enkele spetterende resultaten binnenkort :D

MeAngry = Happy (:? hmmz, klopt niet... :P)

edit:

heb procje btw bij Computerland Eindhoven gehaald, die stonden daar ook en die CPU kostte nu "maar" 214 eurootjes. Ik ben altijd tevreden klant geweest van Computerland en zal dat op deze manier ook blijven ;)
En bij welke stand heb jij je epoxje gehaald en hoe duur was die?
Want wil ook een epox je halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou die Epox heb ik eigenlijk besteld bij Maxpert, want op de beurs kon ik een vaag Duits standje vinden dat em had (Winnie Computers ofzo), maar ze hadden er maar een liggen en die was van Rev. 1.0 en koste 150€, dus daar zat ik niet echt op te wachten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 25 januari 2003 @ 10:36:
Nou die Epox heb ik eigenlijk besteld bij Maxpert, want op de beurs kon ik een vaag Duits standje vinden dat em had (Winnie Computers ofzo), maar ze hadden er maar een liggen en die was van Rev. 1.0 en koste 150€, dus daar zat ik niet echt op te wachten. :)
Ow da is sucks
Is het een goede service bij maxpert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Chakotay schreef op 24 January 2003 @ 19:16:
Hm, waar heb je die vandaan T-Minus? Ik zag gisteren op mn werk procs met precies zo'n garantiezegel, maar dacht dat het 2200+jes waren... Niet de kans gehad om naar de core te kijken, ze werden meteen ingepakt om naar een beurs in Eindhoven te gaan.

Iemand daar toevallig nog wat interessants gezien? :)
Ik heb ze voor hem en mij gehaald ;)
T-Minus schreef op 24 januari 2003 @ 20:43:
[...]

Ontopic please ;) >:)

En Frank kom op ik wil results :D :)
Okeey ik draai nu 200x12.5 = 2500 MHz op 1.95 volt. hij wou 13x200 wel posten maar niet windows starten. Ik zal wel een hogere FSB probeeren maar dan moet ik eerst nieuw geheugen binnen hebben. Het is een 2100
+ AIUHB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/stepping.jpg

Draait nu al op 2000mhz luchtkoeling })

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/prime.JPG

Hogere temps haal ik niet (standaard coolermaster met papst fan) :)

[ Voor 88% gewijzigd door Intronic op 25-01-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wil ff een mening van jullie horen.
Wat denken jullie dat sneller is ?
176*14=2464mhz of
169*15=2535mhz
Misschien dat iemand met zo'n mooi epox bordje eens kan kijken.
Als ik de multiplier om moet zetten naar 15 ben ik wel weer ff bezig (kan niet via bios alleen via bruggen verbinden)
Dus wil graag eerst even horen wat jullie ervan denken/weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op 25 januari 2003 @ 12:22:
176*14=2464mhz of
169*15=2535mhz
Als ik de multiplier om moet zetten naar 15 ben ik wel weer ff bezig (kan niet via bios alleen via bruggen verbinden)
176*14=2464mhz is sneller, want het heeft een hogere fsb wat er voor zorgt dat er sneller met de northbridge gecommuniceert kan worden. Het is ook maar een klein verschil van 75 dus de fsb heeft meer zin , naar mijn mening
Astennu schreef op 25 January 2003 @ 11:25:

Okeey ik draai nu 200x12.5 = 2500 MHz op 1.95 volt. hij wou 13x200 wel posten maar niet windows starten. Ik zal wel een hogere FSB probeeren maar dan moet ik eerst nieuw geheugen binnen hebben. Het is een 2100
+ AIUHB
Dat is zeer netjes 2500 Mhz, maar is dat nou op luchtcooling of op watercooling. Ik zie in je specs wel Impthep DD-3 Like Blokje staan, maar weet niet wat dit is (denk WC)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 12:38:
[...]

176*14=2464mhz is sneller, want het heeft een hogere fsb wat er voor zorgt dat er sneller met de northbridge gecommuniceert kan worden. Het is ook maar een klein verschil van 75 dus de fsb heeft meer zin , naar mijn mening

[...]

Dat is zeer netjes 2500 Mhz, maar is dat nou op luchtcooling of op watercooling. Ik zie in je specs wel Impthep DD-3 Like Blokje staan, maar weet niet wat dit is (denk WC)
Idd Wc jah hij nu max 40 geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 12:38:
[...]

FF wat vergelijkingsmateriaal.
169*14=2366mhz 9133 marks
176*14=2464mhz 9301 marks
179*14=2506mhz 9382 marks
Dus vraag me af wat hij op 169*15=2535 doet.
Zoals je ziet scheelt 10mhz fsb 249 marks
Zou hij met 169*15 ook rond die 9382 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 10:42:
[...]

Ow da is sucks
Ik heb er goede ervaringen mee, ze stuurden mn 8RDA+ al op toen ik een screenshotje vn mn telebankieren mailde :) (geld was nog niet binnen) Het service gemiddelde in de shopsurvey is dan ook 9.7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb me zojuist een 2100+ bestelt, volgens die verkoper krijgen ze tegenwoordig alleen maar Tbrid cores binnen :) Wooohooo

Voor de rest een EPOX 8DRA+ en Apacer 3200 DDR cas 2.5 (clockt dit goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren op de computerbeurs in Eindhoven geweest en heb me daar een JIUGB week 46 uitgezocht :D Ik had de laatste T-bred XP2100+ van zowat de hele beurs (meeste winkels hadden geen 2100+ meer), dus mensen die dr nog een willen zijn te laat :P
Ben nu comp aan het installeren, dr zit nog een cheap-ass coolermaster op, nieuwe koeler wordt besteld :) (Cooler Master HHC-L61 :9)
Geheugen moet ik ook nog hebben, ben alleen aan het twijfelen tussen PC2700 of PC3200, aangezien het mobo (Asus A7V8X) voor het geheugen aparte dividers heeft van de FSB. Ik ga sowieso de FSB op 166MHz zetten en dan proc overklokken (dus PC2700 sowieso), heeft PC3200 nut bij een Athlon? Ik bedoel, als het maar 100 3DMarks scheelt oid (ik heb een GF2GTS), dan is het de hoge prijs niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 13:33:
Ik ben gisteren op de computerbeurs in Eindhoven geweest en heb me daar een JIUGB week 46 uitgezocht :D Ik had de laatste T-bred XP2100+ van zowat de hele beurs (meeste winkels hadden geen 2100+ meer), dus mensen die dr nog een willen zijn te laat :P
Ben nu comp aan het installeren, dr zit nog een cheap-ass coolermaster op, nieuwe koeler wordt besteld :) (Cooler Master HHC-L61 :9)
Geheugen moet ik ook nog hebben, ben alleen aan het twijfelen tussen PC2700 of PC3200, aangezien het mobo (Asus A7V8X) voor het geheugen aparte dividers heeft van de FSB. Ik ga sowieso de FSB op 166MHz zetten en dan proc overklokken (dus PC2700 sowieso), heeft PC3200 nut bij een Athlon? Ik bedoel, als het maar 100 3DMarks scheelt oid (ik heb een GF2GTS), dan is het de hoge prijs niet waard...
PC3200 heeft zeker wel nut bij een AMD, zolang je maar sync draait :) 3DMark is erg hongerig voor geheugenbandwith, zelfs tussen 185 en 200 zat al iets van 500 punten verschil hier :) (met ongeveer gelijke kloksnelheid op mn CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

justifire schreef op 25 January 2003 @ 12:22:
176*14=2464mhz of
169*15=2535mhz
Zelf zou ik voor de 2535 MHz gaan, dus 169x15... die 7MHz fsb lijkt mij niet echt een groot verschil maken, mede doordat de snelheid anders 69MHz lager ligt.

En trouwens, als tweaker wil je toch alleen maar MEER Mhzjes? >:)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Garrett schreef op 25 January 2003 @ 14:00:
[...]

Zelf zou ik voor de 2535 MHz gaan, dus 169x15... die 7MHz fsb lijkt mij niet echt een groot verschil maken, mede doordat de snelheid anders 69MHz lager ligt.

Hier wil ik even tegenin gaan, ik haal op 200 FSB met 2100 MHz een net iets hogere score dan op 195 FSB met 2150 MHz :)

MHz isn't everything :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI KT4 Ultra FISR
AMD XP 1800 ( core B ) @ AMD XP 2400+ op 1,625 Volt .
Geheugen instellingen alles op maximaal .

Temp. : 31 graden met Artic Silent Pro .

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 15:05:
Hier AMD XP 1800+ ( core B ) week 50 @ AMD XP 2400+ op 1,650 Volt .
Meer info zou leuk zijn, wat voor cooler, hoeveel mhz precies, graden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Garrett schreef op 25 januari 2003 @ 14:00:
[...]

Ja das mijn probleem als tweaker zijnde :)
Ik wil MEER mhzjes.
Maar ik wil ook mijn systeem tot het maximale krijgen en dus vind ik performance boven mhzjes staan.
Anders had ik tenslotte wel een pentium IV gekocht.
Is dus blijkbaar toch nog niet zo'n makkelijke kwestie.
Zal ik dan toch maar alle bruggen weer schoonmaken en locken op multiplier 15?
Kan natuurlijk altijd weer terug, is alleen zo'n gepiel en zeker met een prometeia instalatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

hmmz ik ben er nu achter dat ik al tijde kut drivers voor mijn vidkaart gebruikte :D
nu heb ik oudere er op gezet en nu haal ik een score waar ik voor heen mijn fsb en agp speed flink voor op moest fokken :D 13000 puntjes @ 2.1 ghz 166 fsb @ 1.85 V 35 graden

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

Ik ben van plan een 1800+ t'bred te kopen, met asus a7n8x mobo en 2*256 mb apacer pc3200 cl 2.5 en een volcano 9+

Denken jullie dat ik daar meer kan uithalen dan de standaard 1800+ ? Ik hoop van wel, en als ik dit draadje zo doorlees zou dat wel moeten lukken...

* tutterke kan al amper wachten :9

Hebben jullie nog tips ofzo ? Of zijn er onderdelen in dit lijstje waar je van zegt, nee, liever dat niet ?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

tutterke schreef op 25 January 2003 @ 17:25:
Ik ben van plan een 1800+ t'bred te kopen, met asus a7n8x mobo en 2*256 mb apacer pc3200 cl 2.5 en een volcano 9+

Denken jullie dat ik daar meer kan uithalen dan de standaard 1800+ ? Ik hoop van wel, en als ik dit draadje zo doorlees zou dat wel moeten lukken...

Hebben jullie nog tips ofzo ? Of zijn er onderdelen in dit lijstje waar je van zegt, nee, liever dat niet ?
neem een EOPoX 8RDA+
dat zijn echt Uber borden :9~ daar haal je wel een fsbtje van 200 uit ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tutterke schreef op 25 januari 2003 @ 17:25:

De mijne kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij een winkel in Zuid-Holland aanraden waar ik een CPU op core mag uitzoeken? Liefst een 1800+ JIUHB of 2100+ AIUHB!
Vandaag bij http://www.pclcomputers.nl (Den Haag) een XP2100 AIUHB0251 gehaald, hij zei dattie er wel 10 had. Ik was eerst op zoek naar een XP2000 maar kwam alleen maar RIRGA0232's tegen.
Zowel bij Harddata, JBC, Yorcom en PCL konnik gewoon vragen om de code en lieten ze m zien.

Met Tha_Mafkees wc blok: idle 28C, Seti 29C en toast 31C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

who hooo now posting @ 12.5 x 180 @ 2V normaal kwam ik niet over de 2 ghz heen })
ik denk dat ik nog voor de 2.2 ghz gaat maar eerst ffe benchen :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Shunt schreef op 25 January 2003 @ 17:15:
hmmz ik ben er nu achter dat ik al tijde kut drivers voor mijn vidkaart gebruikte :D
nu heb ik oudere er op gezet en nu haal ik een score waar ik voor heen mijn fsb en agp speed flink voor op moest fokken :D 13000 puntjes @ 2.1 ghz 166 fsb @ 1.85 V 35 graden
Je hebt een Ti4400 zie ik, welke drivers gebruik je nu? Ik zit zelf nu op 13726 op 2.1 GHz @ 200 FSB met een Ti4200 @ 320/575, Deto's 42.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Chakotay schreef op 25 januari 2003 @ 14:51:
[...]

Hier wil ik even tegenin gaan, ik haal op 200 FSB met 2100 MHz een net iets hogere score dan op 195 FSB met 2150 MHz :)

MHz isn't everything :)
lol dat scheelt 18 puntjes :)
Nou voor die 18 punten krijg ik een grotere kick van dik 2.5ghz dan 18marks meer op me lijstje :)
Ik ga dus toch maar ff de bruggen omgooien en dan zie ik wel of het veel scheelt.
Keep u posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Hier stond niets :)

[ Voor 90% gewijzigd door Strider op 25-01-2003 19:30 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je die steppingnaam achterhalen , is daar een tool voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 19:30:
hoe kun je die steppingnaam achterhalen , is daar een tool voor ?
Kijken op je core :P ???

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

justifire schreef op 25 januari 2003 @ 19:04:
[...]

lol dat scheelt 18 puntjes :)
Nou voor die 18 punten krijg ik een grotere kick van dik 2.5ghz dan 18marks meer op me lijstje :)
Ik ga dus toch maar ff de bruggen omgooien en dan zie ik wel of het veel scheelt.
Keep u posted :)
Mee eens, ik zou zelf ook voor de 2.5 GHz gaan, staat leuker :) Net als bij mij nu 200 FSB leuker staat, 2100 en 2150 zijn allebei niet echt boeiende getallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Chakotay schreef op 25 January 2003 @ 18:15:
[...]

Je hebt een Ti4400 zie ik, welke drivers gebruik je nu? Ik zit zelf nu op 13726 op 2.1 GHz @ 200 FSB met een Ti4200 @ 320/575, Deto's 42.01.
ik gebruik nu de 40.72 drivers en ik haal al op 2084 mhz 166*12.6 met een agp speed van 70, 13k markjes >:)
als ik ander geheugen heb (kweet nog niet wat ik gaat kopen maar wel pc 3200 gaat ik 200 mhz wel halen en kijken wat mijn vidkaart dan doet >:) de 14K moet haalbaar zijn >:)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Shunt schreef op 25 januari 2003 @ 20:08:
[...]

ik gebruik nu de 40.72 drivers en ik haal al op 2084 mhz 166*12.6 met een agp speed van 70, 13k markjes >:)
als ik ander geheugen heb (kweet nog niet wat ik gaat kopen maar wel pc 3200 gaat ik 200 mhz wel halen en kijken wat mijn vidkaart dan doet >:) de 14K moet haalbaar zijn >:)
42.01 lijkt hier iets van 500 punten sneller te zijn dan 40.72, gratis punten zijn altijd leuk :) Draait je GF4 nog op stock speed trouwens?

Dit is best offtopic btw, ergens anders verder blaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

Garrett schreef op 25 January 2003 @ 14:00:
[...]

fsb verhogen is nog meer mhz`en, PCI & AGP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tazzios schreef op 25 januari 2003 @ 20:37:
[...]

fsb verhogen is nog meer mhz`en, PCI & AGP >:)
Meer MHz op je PCI bus zorgt alleen maar voor meer instabiliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 10:42:
[...]

Ow da is sucks
Ik heb nog geen persoonlijke ervaring met de service van Maxpert aangezien dit de eerste keer is dat ik iets bij hen heb besteld en mijn bord is ook nog niet binnen ;) (Moet nog betalen...)
In de Shop Survey heb ik wel alleen maar positieve reacties gevonden en dat is dan ook de enige reden dat ik het bord bij hen koop.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Chakotay schreef op 25 January 2003 @ 20:20:
[...]

42.01 lijkt hier iets van 500 punten sneller te zijn dan 40.72, gratis punten zijn altijd leuk :) Draait je GF4 nog op stock speed trouwens?

Dit is best offtopic btw, ergens anders verder blaten? :)
erm kerel waar zitten wij ;)
DOC denk jij dan dat er nog iets in mijn pc op stock speed draait :>

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Oke bruggen verwisseld, nu multiplier van 15.
Draai nu 169*15 =2535mhz stabiel @2.22v
Nu al 200 marks hoger dan ik haalde met mp14
Kan dus stellen dat meer mhz (mits genoeg natuurlijk) wel degelijk sneller is dan een paar mhz fsb.
Blij dat ik het gedaan heb :)
Morgen ff fijner afstellen, dit kan hoger :)
Nu eerst ff rolf wouters kijken.
Ik post wel weer als ik meer weet.
Anyway bedankt voor jullie denkwerk over mp/fsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Klopt het dat AMD momenteel alweer aan een C-core bezig is, want ik kreeg het volgende mailtje terug van PCUpgrade op mijn vraag: 'Kan ik een Thoroughbred B-core (XP1700+) krijgen als ik dat bij mijn bestelling vermeld?':

is helaas niet mogelijk; wij krijgen geen info van onze leverancier welke
processoren zij leveren.
momenteel hebben wij de c-core op voorraad.

Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn :9

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

fraggel schreef op 25 januari 2003 @ 21:45:
Klopt het dat AMD momenteel alweer aan een C-core bezig is, want ik kreeg het volgende mailtje terug van PCUpgrade op mijn vraag: 'Kan ik een Thoroughbred B-core (XP1700+) krijgen als ik dat bij mijn bestelling vermeld?':

processoren zij leveren.

erm ik geloof dat dat de barton is :X :X

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
De Barton is toch nog nergens te koop :?

C-core 'bestaat' dus inderdaad niet? Had al zo'n vaag vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

fraggel schreef op 25 januari 2003 @ 22:26:
De Barton is toch nog nergens te koop :?

C-core 'bestaat' dus inderdaad niet? Had al zo'n vaag vermoeden :)
Nee idd dit kan niet de grote review sites hebben hem nog niet eens gehad laat staan een of andere 8e rangs shop in the middle of nowhere :P

[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-01-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Shunt schreef op 25 January 2003 @ 21:18:
[...]

erm kerel waar zitten wij ;)
DOC denk jij dan dat er nog iets in mijn pc op stock speed draait :>
Nee natuurlijk niet :P Ik haalde met mn Ti4200 echter een hogere score, dus ik vroeg het me af :)

Over de Tbred-C, hier waren wel geruchten over... Vraag ze eens naar de stepping en week? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

fraggel schreef op 25 januari 2003 @ 21:45:

processoren zij leveren.

er zijn een aantal winkels die een beetje moeite hebben met het lezen van de jiuste regel als je om de core vraagt... :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Astennu schreef op 23 januari 2003 @ 13:05

Waar komt i vandaan ? uit america ? wel lol Week 50 :9~ hoe hard zou i gaan 2.6 :D
yup, straight outa California (tenminste, daar zit Newegg volgens mij) maar jij hebt em gewoon al _/-\o_ hoe duur was ie?

trouwens de nieuwste Tbreds 2100+ van 301/302 OC'en niet zo goed, (zeg maar slecht) maximaal 2200Mhz. dus de week 48 en 50 zijn gewoon uitschieters. :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Terryb47 schreef op 26 January 2003 @ 02:56:
[...]

yup, straight outa California (tenminste, daar zit Newegg volgens mij) maar jij hebt em gewoon al _/-\o_ hoe duur was ie?

trouwens de nieuwste Tbreds 2100+ van 301/302 OC'en niet zo goed, (zeg maar slecht) maximaal 2200Mhz. dus de week 48 en 50 zijn gewoon uitschieters. :Y)
Hm, er was toch iemand die zn AIUHB 0301 naar de 2.5 GHz met lucht had gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
really? niet gelezen, maar dan is hij/zij de enigste ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
Ik heb nu ook maar een 1700+ besteld bij PCupgrade.nl (die eerst zeiden dat ze een C-core hadden ;)):

Wij hebben u onjuist voorgelicht i.v.m. welke core wij op voorraad hebben.
Wij ontvangen zoveel reacties m.b.t. welke core, stepping etc. een INTEL of
AMD processor heeft. (vb. Intel P4 heeft o.a. een C1 stepping etc.).

Nu dan de juiste gegevens:

Het betreft de B-Core, week 51:

JIUCB 0251SPPW

Momenteel nog een klein aantal op voorraad.

Ik ben benieuwd :P
Waterkoeling hiero, dus er moet aardig wat uit te halen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Chakotay schreef op 26 January 2003 @ 11:59:
[...]

Hm, er was toch iemand die zn AIUHB 0301 naar de 2.5 GHz met lucht had gekregen?
2550mhz zelfs. Maar de meeste bleven hangen op 2.2/2.3. Dus als je een 2100+ gaat halen zoek dan naar een AIUHB 0251 ofzo. Maar geen 03/01 of hoger. In iedergeval nog niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
fraggel schreef op 26 January 2003 @ 15:32:
Ik heb nu ook maar een 1700+ besteld bij PCupgrade.nl (die eerst zeiden dat ze een C-core hadden ;)):

Wij hebben u onjuist voorgelicht i.v.m. welke core wij op voorraad hebben.
Wij ontvangen zoveel reacties m.b.t. welke core, stepping etc. een INTEL of
AMD processor heeft. (vb. Intel P4 heeft o.a. een C1 stepping etc.).

Nu dan de juiste gegevens:

Het betreft de B-Core, week 51:

JIUCB 0251SPPW

Momenteel nog een klein aantal op voorraad.

Ik ben benieuwd :P
Waterkoeling hiero, dus er moet aardig wat uit te halen zijn >:)
Wat doet die c daar :+ Je moet een h zoeken dus een: JIUHB, een JUICB is niet zo goed.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lange schreef op 25 January 2003 @ 23:51:
[...]

er zijn een aantal winkels die een beetje moeite hebben met het lezen van de jiuste regel als je om de core vraagt... :| |:(
Veel winkels hebben het gewoon te druk om een processor uit het magazijn te gaan halen en dan de core stepping over te typen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, dit kan aardig wat tijd kosten hoor, die men niet altijd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 13:18
Heerlijk om zelf in een computer winkel te werken.. gewoon meteen de nieuwe amd's checken wanneer die binnenkomen :P

Alleen mijn laatste lijstje is meegegaan in de wasmachine :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 25 January 2003 @ 13:55:
[...]
PC3200 heeft zeker wel nut bij een AMD, zolang je maar sync draait :) 3DMark is erg hongerig voor geheugenbandwith, zelfs tussen 185 en 200 zat al iets van 500 punten verschil hier :) (met ongeveer gelijke kloksnelheid op mn CPU)
OK ik heb vandaag bij Salland 512MB Kingston DDR400 en die Coolermaster besteld :)
Ben al aan het overklokken geslagen met 256MB Dane-Elec DDR333 (Nanya chips) van mn broertje >:) Het blijkt overigens dat als je bij de A7V8X zelf de FSB wil kiezen dat dan het geheugen dezelfde of een hogere snelheid moet draaien dan de FSB :o Ach ja, dan het geheugen ook maar overklokken }) Geheugen loopt nu op 352MHz :P
Ik zit nu op 176MHz FSB, MP op 13, dwz een snelheid van 2288MHz :D Dat is meer dan een XP2800+ :9~ (dit is dus JIUGB week 46 :)).
AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 104,-
AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) € 499,-
:7

Edit: Temp is met de CoolerMaster CP5-6J11C 80°C, verder een Crystal Orb op mn GeForce2 GTS (geklokt naar Pro (8>), een standaard 8cm fan in mn 350W MaxPower voeding en een 8cm fan aan de linkerkant in mijn kast (pre-modded }:O).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
80 graden?! is wel een beetje hoog... 90 is max, dus ik zou als ik jou was een nieuwe koeler kopen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic15 schreef op 26 January 2003 @ 17:39:
80 graden?! is wel een beetje hoog... 90 is max, dus ik zou als ik jou was een nieuwe koeler kopen :{
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 17:23:
[...]
OK ik heb vandaag bij Salland 512MB Kingston DDR400 en die Coolermaster besteld :)
Deze Coolermaster dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb vandaag een 2200+ besteld bij Eynstein, verwacht hem dinsdag of woensdag binnen te hebben. Ik zal eens kijken hoever ie wil overklokken als ik hem heb :)
edit:
't zal waarschijnlijk alleen wel een tbred B zijn

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 26-01-2003 19:00 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 12-09 13:22
mijn systeem en mijn resultaten tot nu toe:
Systeem
Epox 8rda+
xp1800, juicb core uit week 50
2x256 MB pc3200 twinmos met samsungchips
Gigabyte Radeon 8500 (275/275)
Koeling
cpu: gelapt Da_Mafkees blok met AS3, Eheim 1048 en de koperen rad uit een Daihatsu
chip: epox blokje gelapt, as3 en een enermax 92mm fan op 2000 rpm (soon ook h20)
resultaten
Op dit moment 11x190=2090 Mhz op vcore 2,0 V en mem op default, ben nu aan het inbranden met een }:O en hoop straks nog hoger te komen, 12x200 bv :9.
Mijn eerste testen op 200 fsb liepen op niks uit, windows xp liep vast tijdens opstarten en bios moest weer 's gereset worden.
De timings staan nu allemaal op optimal, maar ook die moeten zsm naar extreme :)
temps
stressed met }:O 41 graden en idle 29 graden :)

edit: temps vergeten

[ Voor 7% gewijzigd door ransbal op 26-01-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de JIUHB 0251 van T-Minus ff getest en hij ging 2430 MHz op 2.03 volt dus nog 30 er bij en we hebben een 1GHz oc met een AMD :D het is namelijk een 1700+ 8) temps waren 37/39 c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
:/

[ Voor 98% gewijzigd door pierre-oord op 27-01-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van de 2 is nou het beste JIUHB of de CB, ik zie hierboven dat ransbal ook met die CB wel een goed resultaat neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Astennu schreef op 26 January 2003 @ 19:51:
Ik heb de JIUHB 0251 van T-Minus ff getest en hij ging 2430 MHz op 2.03 volt dus nog 30 er bij en we hebben een 1GHz oc met een AMD :D het is namelijk een 1700+ 8) temps waren 37/39 c
Zijn die H`s nou echt van die overclock wonderen? Ik heb net een JIUCB hier, nog geen goed geheugen komt hopelijk morgen binnen, maar komt mijn 1800+ nog een beetje ver :? Ik heb nog niet echt resultaten gezien met WC...

En ik heb geen geld weer een nieuwe te halen (die dingen houden het nog geen week uit :o

edit:

[offtopic]
Het wordt al bijna tijd voor een deel 3 :D
[/offtopic]

[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 26-01-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

pierre-oord schreef op 26 January 2003 @ 19:56:
[...]

Zijn die H`s nou echt van die overclock wonderen? Ik heb net een JIUCB hier, nog geen goed geheugen komt hopelijk morgen binnen, maar komt mijn 1800+ nog een beetje ver :? Ik heb nog niet echt resultaten gezien met WC...

En ik heb geen geld weer een nieuwe te halen (die dingen houden het nog geen week uit :o

edit:

[offtopic]
Het wordt al bijna tijd voor een deel 3 :D
[/offtopic]
Ja HB = 99% zeker de "betere" core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
Astennu schreef op 26 januari 2003 @ 19:51:
wtf... welke mp en fsb instellingen gebruik je hiervoor, ik met mijn setup niet eens 200 fsb halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ransbal schreef op 26 January 2003 @ 20:35:
[...]

wtf... welke mp en fsb instellingen gebruik je hiervoor, ik met mijn setup niet eens 200 fsb halen :(
uhm 210x11.5 Maar heb hier wel wat probleemen met de AIUHB die kan niet hoger dan 2.0 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ransbal schreef op 26 januari 2003 @ 19:06:
mijn systeem en mijn resultaten tot nu toe:
Systeem
Epox 8rda+
xp1800, juicb core uit week 50
2x256 MB pc3200 twinmos met samsungchips
Gigabyte Radeon 8500 (275/275)
Koeling
cpu: gelapt Da_Mafkees blok met AS3, Eheim 1048 en de koperen rad uit een Daihatsu
chip: epox blokje gelapt, as3 en een enermax 92mm fan op 2000 rpm (soon ook h20)
resultaten
Op dit moment 11x190=2090 Mhz op vcore 2,0 V en mem op default, ben nu aan het inbranden met een }:O en hoop straks nog hoger te komen, 12x200 bv :9.
Mijn eerste testen op 200 fsb liepen op niks uit, windows xp liep vast tijdens opstarten en bios moest weer 's gereset worden.
De timings staan nu allemaal op optimal, maar ook die moeten zsm naar extreme :)
temps
stressed met }:O 41 graden en idle 29 graden :)

edit: temps vergeten
Als je boven de 200 MHz FSB uit wilt komen met een 8RDA+ moet je in 9 van de 10 gevallen even een VDD mod doen om meer voltage door de northbridge te jagen. Zeker met H2O erop kan dat makkelijk, ik draai nu op 1.88V met een spire CPU koelertje erop die geen goed contact maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
thanx, ik ga de topics over de 8rda+ nog maar eens doorspitten.
Ik heb het setje natuurlijk gekocht om er het maximale uit te persen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 17:55:
[...]

Vandaag bij http://www.pclcomputers.nl (Den Haag) een XP2100 AIUHB0251 gehaald, hij zei dattie er wel 10 had. Ik was eerst op zoek naar een XP2000 maar kwam alleen maar RIRGA0232's tegen.
Zowel bij Harddata, JBC, Yorcom en PCL konnik gewoon vragen om de code en lieten ze m zien.

Met Tha_Mafkees wc blok: idle 28C, Seti 29C en toast 31C :)
Heb je je 2100 al getest?
Ben namelijk enorm nieuwsgierig hoe ver je er mee kan komen!
Schrijf ook ff erbij met hoeveel volts e.d.

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Laatst online: 12-09 23:07

[NUT]

Heppiedepeppie

Strider schreef op 26 januari 2003 @ 15:53:
[...]

Wat doet die c daar :+ Je moet een h zoeken dus een: JIUHB, een JUICB is niet zo goed.
Oh? 2100Mhz luchtgekoeld niet goed :? :P

[edit]

ohja, en dan heb ik het over een JUICB week 50 ...

[ Voor 12% gewijzigd door [NUT] op 27-01-2003 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
[NUT] schreef op 27 januari 2003 @ 03:30:
[...]

Oh? 2100Mhz luchtgekoeld niet goed :? :P

[edit]

ohja, en dan heb ik het over een JUICB week 50 ...
Nop 2100 is niet goed genoeg :) Naja voor 65 euro wel, maar goed als je een betere core kunt krijgen ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik moet echt ander geheugen hebben :'(
ik kan met deze brakke twinmoss pc 2700 mem niet hoger dan 180 mzh komen @ 1.9 V op slappe timings
marjah ik gaat kijken om deze te verkopen en dan zelf 2x 256 mb DDR PC 3200 te kopen >:)
dan MOET ik gewoon over de 200 mhz gaan
en dan hoop ik voor de 14K markjes te gaan >:)
999 posts
ik denk dat het tijd is voor een deel 3 :>

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 27-01-2003 10:27 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig nog een winkel die 1700 of 1800 HB heeft liggen, heb al een aantal winkels gemailed maar ze hebben voornamelijk CB's.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.