LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
en wat temperaturen idle.. ,pas bij 2340MHz stabiel hehehe ,Niet slecht voor een 1700+
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
De Tbirds en Durons zijn gemaakt van een soort keramiek, daar is waarschijnlijk met een normaal ijzerzaagje geen doorkomen aan... Je kan het proberen, maar ik geef je niet veel kansTazzios schreef op 17 January 2003 @ 11:34:
[...]
ik zal ff kijken of ik een webcam ofzo kan regelen, dan zal ik ff de ijzerzaag in de thunderbird zetten![]()
Jammer dat ik m`n 1900+ palimino niet terug heb gekregen van einstein, anders had die mooi gekunt
Speedy: wow dat ding gaat echt superhard... Op naar de 2.4 GHz?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Waarom zet je eigelijk niet gewoon eerst je multiplier zo laag mogelijk en schroef dan je fsb zo hoog mogelijk op. Dat weet je gelijk wat de bottleneck is kun je later nog je multiplier omhoog gooien.Roman schreef op 17 January 2003 @ 12:16:
Nou ik nog ff. Ik heb een XP2400+ op 2333 draaien nu. Maar wil nog proberen deze op 2500 te krijgen. 166x14 draait die nu. Bij 170mhz (2394) geeft die fouten. Zal wel of door het geheugen of door de chipset komen. Krijg volgende week mijn chipset koeling (WC) en mijn geheugen koeling (passief). Zal het dan nog een keer testen. Ook wil ik nog proberen de Multiplier op 15 te zetten.
Ik w8 nu op mijn abit kd7r (vorige opgeblazen zie paar pagina' s terug) Geheugen haalt iig 202Mhz stabiel. (Samsung twinmos pc2700@c2-2-5-3-2)
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Zet er voortaan ff bij of i nog prime stabiel is of 3dmark stabiel.Speedy-J schreef op 17 januari 2003 @ 12:07:
hey tweakers
[afbeelding]
en wat temperaturen idle.. ,pas bij 2340MHz stabiel hehehe ,Niet slecht voor een 1700+
[afbeelding]
Is i dat ?
Anders ga ik ook wel van die boot win up take pic en shut down and clock down agean pics maken maar daar zie ik het nut niet van in.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
uhuh, maar nog vreemder is dat 3dmark/madonion/futuremark geen 2600+ kent! (of tbred dan) want check de 3dmark link hieronder maar eensChakotay schreef op 17 January 2003 @ 10:44:
[...]
Apart dattie bij jou als name string alleen AMD Athlon geeft, geen XP en model rating erbij in WCPUID...

Ik gaf al aan dat hij stabiel pas op 2340 wil draaien ,en dan ga ik niet heel die standaard softwaremeuk opnoemen waarmee ik hem stress..Astennu schreef op 17 January 2003 @ 12:23:
[...]
Zet er voortaan ff bij of i nog prime stabiel is of 3dmark stabiel.
Is i dat ?
Anders ga ik ook wel van die boot win up take pic en shut down and clock down agean pics maken maar daar zie ik het nut niet van in.
En als ik niet ken draaien op een bepaalde snelheid ga ik echt niet lopen posten/patsen oid met me "korte" run van 5 minuutjes...,ik ben geen 16 meer weet je..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
hee hallo, nou geen ruzie maken tijdens het vechten heSpeedy-J schreef op 17 januari 2003 @ 12:43:
[...]
Ik gaf al aan dat hij stabiel pas op 2340 wil draaien ,en dan ga ik niet heel die standaard softwaremeuk opnoemen waarmee ik hem stress..
En als ik niet ken draaien op een bepaalde snelheid ga ik echt niet lopen posten/patsen oid met me "korte" run van 5 minuutjes...,ik ben geen 16 meer weet je..
Neeh je hoeft ook niet alles op te noemenSpeedy-J schreef op 17 January 2003 @ 12:56:
Hehehe no offence hoorecht niet ! ,Ik kan me eigen wel dergelijk situaties voorstellen dat er getweifeld gaat worden dus ik geen Astennu ook wel gelijk
Maar jou core is duidelijk beter dan die van mij mijn wil nog maar 2300 en booten boven 2400 doet i niet eens
justifire schreef op 17 januari 2003 @ 01:40:
Dan nu aan FEWTURE welke chipsets hebben ondersteuning voor welke multipliers??
p.s. ff serieus ik heb een abit kx7-333raid.
Je KX zal tot 12,5 gaan.
Als een mobo de MP "auto detect" dan kun je hoger. Hij haalt de MP dan uit de cpu. Tot 12,5 kan het mobo (jouw KX7) de MP bepalen. Dit komt omdat het mobo met een 4bits code werkt.
Nieuwere mobo's werken met 5bits (nForce2, KT400) en die kunnen dus hogere MP's. Vanaf 5X tot 22X geloof ik (of 5,5X tot 22.. zoiets). Met 5bits zijn immers meer combinaties mogelijk en dus meer MP's
Klopt inderdaad, sinds ik Tbreds gebruik zie ik alleen maar een kaal AMD logo staan bij het opstarten van 3DMark, en hij staat als Unknow xxxx MHz in de resultaten[NUT] schreef op 17 January 2003 @ 12:31:
[...]
uhuh, maar nog vreemder is dat 3dmark/madonion/futuremark geen 2600+ kent! (of tbred dan) want check de 3dmark link hieronder maar eens
Ik heb een Asus A7V333 (KT333) maar hier kan ik tot 25 gaan met mijn MP. Wel na een bios update. Okee het laagste is dan 12 volgens mij maar iets is er toch altijd.Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:14:
[...]
Je KX zal tot 12,5 gaan.
Als een mobo de MP "auto detect" dan kun je hoger. Hij haalt de MP dan uit de cpu. Tot 12,5 kan het mobo (jouw KX7) de MP bepalen. Dit komt omdat het mobo met een 4bits code werkt.
Nieuwere mobo's werken met 5bits (nForce2, KT400) en die kunnen dus hogere MP's. Vanaf 5X tot 22X geloof ik (of 5,5X tot 22.. zoiets). Met 5bits zijn immers meer combinaties mogelijk en dus meer MP's
2400 is hier ook niet haalbaar ,posten doet hij wel en naar de bios gaan ,Maar met de boot krijg ik een grote blauwe balk onderaan me schermAstennu schreef op 17 januari 2003 @ 13:09:
[...]
Neeh je hoeft ook niet alles op te noemenmaar gewoon Prime95 stabiel er bij zou veel helpen. Want je ziet veel mensen gewoon screenies maen terwijl i helemaal niet stabiel is.
Maar jou core is duidelijk beter dan die van mij mijn wil nog maar 2300 en booten boven 2400 doet i niet eens
game over dus ,maar ik mag echt niet klagen voor een 1470MHz procje
[rml]Magnum390 in "[ OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking! "[/rml]
EPoX denkt met de tweakerts mee
I love watercooling
Hey ks1Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 13:41:
Speedy-J,
put ijs into water reservoir. je mag soms meer MHz lopen.
Ja ik weet het ,maar dat is geen eerlijke overclock ,het gaat hier om stabiel de hoogste mogellijke snelheid te bereiken .
Thanx for visiting GoT ks1 !
En Fewture bedankt ! ,ik vind hem ook wel strak gedaan
Ja die kx7 is ook een kt333.Roman schreef op 17 januari 2003 @ 13:29:
[...]
Ik heb een Asus A7V333 (KT333) maar hier kan ik tot 25 gaan met mijn MP. Wel na een bios update. Okee het laagste is dan 12 volgens mij maar iets is er toch altijd.
Met een bios update kan ik toch wel meer multipliers krijgen??
Anders zou ik nooit een xp 2800 er in kunnen zetten.
Of word die dan multiplier locked??
Anyway bedankt voor je info Fewture
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Iemand een zaak die dat wel gewoon ff wil nakijken?
Heb Gistron ook gebeld, kon me geen zekerheid geven dat ik ook daadwerkelijk een B-core zou krijgen Aaaaarggh.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Garrett schreef op 17 January 2003 @ 13:35:
Fewture had je dit bericht al gelezen, wat eerder in dit topic?
[rml]Magnum390 in "[ OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking! "[/rml]
EPoX denkt met de tweakerts mee
Jep, gelezen.. de Abit heeft dit al trouwens. Mja, maakt mij weinig uit. Ik ga niet weken wachten op die plank terwijl ik zelf in 5 minuten die Vdd mod doe. Je bord slopen met die mod is gewoon je eigen domme schuld
Maar dit is off-topic geloof ik he? ja..off-topic

JIUCB 0250 1800+
Eeens kijken of ik hem met me promi en de nodige voltmods kan trappen
U hoort nog van mij, ik ga hem ff halen.
Dat wachten op de postbode word je zo lame van
Gistron heeft alleen maar B cores vanaf nu... ze krijgen altijd verse voorraden bijna dagelijksjustifire schreef op 17 January 2003 @ 15:20:
Yes!!! Heb een zaak gevonden
JIUCB 0250 1800+
Eeens kijken of ik hem met me promi en de nodige voltmods kan trappen
U hoort nog van mij, ik ga hem ff halen.
Dat wachten op de postbode word je zo lame van
Niet helemaalVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:02:
[...]
Maar dit is off-topic geloof ik he? ja..off-topic![]()
Komop met die OC's!!!
Edit:
Zekers, heb ik wat om naartoe te werkenSpeedy-J schreef op 17 januari 2003 @ 13:56:
[...]
En Fewture bedankt ! ,ik vind hem ook wel strak gedaan
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 17:00 ]
Ach heb hem bij alternate gehaald, half uurtje rijden lekker makkelijk.[NUT] schreef op 17 January 2003 @ 16:42:
[...]
Gistron heeft alleen maar B cores vanaf nu... ze krijgen altijd verse voorraden bijna dagelijks
Heb hem nu voor me liggen, ga ff de bios flashen en dan zal ik hem er eens in stoppen.
Beetje leukere processor voor me prometeia dan die thunderbird.
Ik hou jullie op de hoogte.
Speedy-J schreef op 17 januari 2003 @ 17:09:
gosh danget.ik heb nog 0.050V over om meer te geven
,ah denk toch wel dat je me in gaat halen...
Mja..misschien heb ik wel dikke pech..kan toch. Proc erin en meteen dood. Ik noem maar wat. Of gewoon een suckende core, zal niet de eerste keer zijn.
Edit:
I'm just stirring things up.. altijd leuk
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 18:01 ]
Jup dat houd de competitie erinEdit:I'm just stirring things up.. altijd leuk
Het kan btw nog leuk worden met Fewture die op het punt staat een nieuwe cpu te halen en Speedy-J
I love watercooling
Geld-sportGarrett schreef op 17 January 2003 @ 18:57:
Hee justifire, aangezien jij 'm bij Alternate gehaald hebt ben ik wel benieuwd of je die verkoper(s) naar die specifieke core gevraagd hebt.
Het kan btw nog leuk worden met Fewture die op het punt staat een nieuwe cpu te halen en Speedy-Jspeedfreaks
Maar ja het is een sport he

vind ik niet Fewture zal voor die oude van hem ook nog wel wat vangen denk dat je 20 euro moet bij leggen kan ik niet veel noemen
Speedy J jij had toch een 1800+ ? want dan kan het zijjn dat mijne daarom geen hogere speeds dan 2300 haald. ( minder goede core omdat het toch met de hand geselecteerd wordt )
[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 17-01-2003 19:42 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb een 1700+ ,toevalig een van de laatste die bij Gistron te koop lag.Ik heb wel het voorrecht gehad op een of andere manier ,want ik kreeg precies waar ik om vroeg in me mailtjeAstennu schreef op 17 January 2003 @ 19:40:
[...]
vind ik niet Fewture zal voor die oude van hem ook nog wel wat vangen denk dat je 20 euro moet bij leggen kan ik niet veel noemenen het is maar waar je hobby in hebt de een gaat vaak uit de ander koopt regelmatig spullen voor zijn pc
Speedy J jij had toch een 1800+ ? want dan kan het zijjn dat mijne daarom geen hogere speeds dan 2300 haald. ( minder goede core omdat het toch met de hand geselecteerd wordt )
En daar komt er nog een bijGarrett schreef op 17 januari 2003 @ 18:57:
Hee justifire, aangezien jij 'm bij Alternate gehaald hebt ben ik wel benieuwd of je die verkoper(s) naar die specifieke core gevraagd hebt.
Het kan btw nog leuk worden met Fewture die op het punt staat een nieuwe cpu te halen en Speedy-Jspeedfreaks
Maar ja het is een sport he
Ik houd ook niet van die 100 mhz OCs
Turn it off and on again.
heb vandaag namelijk mijn thermalright slk800 met zo'n 3.8mm hoge joekel van een delta binnen (herrie!! niet te geloven).
hij loopt nu op 2100mhz (10.5 x 200fsb). heb vanmiddag 3dmark hele tijd laten loopen en hij liep perfect. op 11x200 wou hij niet meer windows booten. verder nog niet geprobeerd, maar van 1466mhz naar 2100mhz. is toch heel wat.
eerste score van 3dmark was 14378. ( @ 2100mhz + gf4ti4400 @ 305/690).
mijn conclusie; een lekkere cpu voor zeeeer weinig.
[ Voor 3% gewijzigd door PhuSioN op 17-01-2003 20:23 ]
20 euro lijkt me wel erug weinig. Ik heb net m´n palomino geruild voor een tbred A, nu 2 weken later de B´s. Je kunt hem kwijt voor zo´n 60 euro, nieuw zo 80 euro. En dan soms nog verzendkosten erbij... En ik scholier.... En gescheurde milt, waardoor ik niet de tijdschriften rond kan brengen voor nog wat inkomsten....Astennu schreef op 17 januari 2003 @ 19:40:
[...]
vind ik niet Fewture zal voor die oude van hem ook nog wel wat vangen denk dat je 20 euro moet bij leggen kan ik niet veel noemenen het is maar waar je hobby in hebt de een gaat vaak uit de ander koopt regelmatig spullen voor zijn pc
Ik ben bang dat als ik nu iets koop straks de Tbred C er is, of de Barton, die misschien ook in m´n mobo draait.
Maargoed, ik wil natuurlijk wel die overclocks blijven zien, dus ik vind het geen probleem hoor. Alleen jammer dat ik net te vroeg een CPU heb gekocht
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik zag een reactie over mijn upgrade naar een 8RDA+ en dat dat veel geld kost. Maar mijn huidige bordje komt van de HCC voor weinig. Plus hier en daar nog wat verkocht dat ik niet meer gebruik. Kost me in totaal iets van 50 euro voor een nieuw mobo + proc. Is te doen toch?
Mijn ultra snelle Corsair PC3200 reepje heb ik ook niet nieuw gekocht trouwens. Nee, het valt allemaal best mee hoor.
Straks dus een mooie 2100+ Tbred B als ik die kan vinden. Maar als ik Speedy-J zo zie gaan lust ik ook wel een 1700+
Ze hebben de 2100+ in de aanbieding daar dus die zal wel lekker hard gaanMaDLiVe schreef op 17 January 2003 @ 20:41:
In dat geval zal je altijd te vroeg zijn. Ik heb er vandaag een zooi bestelt voor de zaak waar ik werk, via ECL, ben benieuwd wat er gaat binnen komen. Ecl staat bekend om grote inkopen dus ik denk niet dat de meest recente modellen erbij zullen zitten (2200+ tbred a gaat naar broertje kwam tot 2.2Ghz 11x200)
En houd me op de hoogte over de ontvangen cpus want bij men werk bestellen we daar ook altijd
Verwijderd
AIUGB uit week 52
Ik heb hem nou op 11.5 x 170 @ 1955 mhz op 1.95v
Met een coolermaster hhc l61 (die met die heatpipe) 3000 rpm
half uurtje prime95 gedraait en 5 x 3dmark. Geen probs hier
48 stressed, 38 idle
Verwijderd
Ik hem bij Norrod vandaanHorla schreef op 17 januari 2003 @ 21:56:
Van waar komt die cpu Ronaldo (zoek nog steeds een winkel die naar België verscheept en wil kijken naar cores
Damn, die verschepen ook al niet naar BelgiëVerwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:58:
Ik hem bij Norrod vandaan

/me gaat morgen nog maar eens even bellen met wat shops.
Ik moet echt zo'n chip hebben.
Edit:
ja ik weet het..loos geblaat. Maar ff een quote van Xtreme dan, om te pesten
En dat voor 110 euro!! Met lucht notabene!! Er zijn dus 2400+en die dit niet halen he. pffff...Nice overclock.
I just got my 2100 today.
I'm running @ 2500 mhz, I'm using 1.85 volts running 200 fsb X 12.5 multiplier.
I'm doing all this with a Thermaltake volcano 7 .
I'm starting to think about water cooling + pelt set up
THESE ARE DAMN FINE CHIPS.
I'll push some more voltage on the chip later.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 23:05 ]
PS wanneer koop je btw een nieuwe videokaart?
I love watercooling

[ Voor 92% gewijzigd door Terryb47 op 17-01-2003 23:37 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Wat een processortje zeg, en dat voor xp1800
Nou hier is mijn geile plaatje dan voor vandaag.
Moet erbij zeggen dat dit NIET stabiel is, ligt wel ergens in de buurt.
Had er 2.3volt voor nodig wat hij natuurlijk niet lekker vind.
Ben alleen bang dat het niet me processor is die de bottleneck is
Op een FSB van 200 wil me pci/vga niet echt lekker meer, op 205 zag ik alleen maar strepen van me VGA.
Ach wat maakt het uit, check me resultaat
IK BEN DIK TEVREDEN
[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 18-01-2003 00:56 ]
pic doet het nietjustifire schreef op 18 January 2003 @ 00:46:
Oke daar ben ik weer.
Wat een processortje zeg, en dat voor xp1800
Nou hier is mijn geile plaatje dan voor vandaag.
Moet erbij zeggen dat dit NIET stabiel is, ligt wel ergens in de buurt.
Had er 2.3volt voor nodig wat hij natuurlijk niet lekker vind.
Ben alleen bang dat het niet me processor is die de bottleneck is
Op een FSB van 200 wil me pci/vga niet echt lekker meer, op 205 zag ik alleen maar strepen van me VGA.
Ach wat maakt het uit, check me resultaat
IK BEN DIK TEVREDEN
[afbeelding]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Garrett schreef op 17 January 2003 @ 23:16:
En wat verwacht jij te gaan halen met een 2100+ Fewture? 2666Mhz?
PS wanneer koop je btw een nieuwe videokaart?
Mja, 2600Mhz moet toch te doen zijn lijkt mij.. VGA is onderweg..
Edit: ik had laatst toch ff 3100 puntjes met een GF2mx
Terryb47 schreef op 17 januari 2003 @ 23:36:
hehe, even vervelend doen: ik heb een 2100+ bij Newegg besteld afgelopen woendag. (laten bestellen via vriend in NY, want ze shippen niet internationaal) die gasten halen gewoon 2400Mhz makkelijk met aircooling! dus jullie gasten met WC kunnen volgens mij zowat 50% OC'enik ben al blij met 2300Mhz met aircooling
Zie je niet wat ik 1 post erboven schreef?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 00:53 ]
beetje wazig maar ja dik 2500mhz
zal morgen ff wcpuid downen en kijken waar hij stabiel op loopt, eerst eens ff maffen.
Slopend dat resetten en cmos clearen.
[ Voor 58% gewijzigd door justifire op 18-01-2003 01:10 ]
athlon xp thoroughbred 1700+ @ 2083 (12.5x166)
samsung original DDR333 256MB
abit at7max RAID
spire falconrock 3 met artic silver, proc op 1.65 volt
niks
Die zijn geloof ik al standaard unlocked jahChop2000 schreef op 18 januari 2003 @ 01:04:
ik weet niet of het hier kan, maar ik lees dat de xp1700-2100 standaard unlocked is (t-bred) is dit ook het geval bij de xp2400?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
ja, leuk dat ie 2500mhz haalt met aircooling en je punt is? de meesten halen 2400mhz met gemak, maar niet iedereen. en niet te vergeten, 6000rpm fans voor zulke snelheden daar doe ik het niet voor, heb geen zin om het gevoel te hebben in een jumbojet te zitten elke keer ik m'n comp aanzet. dan liever wat trager. of een WC laterFewture schreef
Zie je niet wat ik 1 post erboven schreef?
[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 18-01-2003 01:26 ]
Verwijderd
Yeah right 1.65 v zeker.OverSoft schreef op 18 January 2003 @ 00:57:
ok, mijn specs:
athlon xp thoroughbred 1700+ @ 2083 (12.5x166)
samsung original DDR333 256MB
abit at7max RAID
spire falconrock 3 met artic silver, proc op 1.65 volt
Laat maar eens zien dan
Terryb47 schreef op 18 January 2003 @ 01:23:
[...]
ja, leuk dat ie 2500mhz haalt met aircooling en je punt is? de meesten halen 2400mhz met gemak, maar niet iedereen. en niet te vergeten, 6000rpm fans voor zulke snelheden daar doe ik het niet voor, heb geen zin om het gevoel te hebben in een jumbojet te zitten elke keer ik m'n comp aanzet. dan liever wat trager. of een WC later
Mijn punt is dat ik nog niet 1 heb gezien die onder de 2500Mhz zat
Jumbojet koeling is niet nodig hoor..
2500 mhz x1.5 -600 = 3150+justifire schreef op 18 januari 2003 @ 00:57:
pic doet het
beetje wazig maar ja dik 2500mhzXP2900+
zal morgen ff wcpuid downen en kijken waar hij stabiel op loopt, eerst eens ff maffen.
Slopend dat resetten en cmos clearen.
Jah laat maar hogenVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:11:
M'n mail voor de 2100+ is de deur uit.. nu gaan we lekker wachtenHopen dat ik em snel heb.
Dat kan heel goed kloppen hoor, en is zeker ook niet vreemd, zoek het default voltage van een tbred maar op, das niet t zelfde als een palominoVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:58:
[...]
Yeah right 1.65 v zeker.
Laat maar eens zien dan
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 18-01-2003 14:52 ]
Er is vandaag nog niks binnen gekomen maandag meerAstennu schreef op 18 January 2003 @ 14:51:
Heey T-Minus wat voor een 2100+ komen er voorbij ? en 2200+ ? ik kan nu wel voor 170 euro een 2400+ AIUHB 0251 krijgen
Zag donderdag een 2100+ AIUCB week 43 geloof ik
En bij de leverancier zijn die 2100+jes in de aanbieding dus ik denk wel dat er een zoot hele goede tussen zitten
Gisteren ging het lekker en vandaag weer helemaal niet.
Me ram wil in 1 keer niet hoger meer dan 170fsb
Is er echt geen manier om een hogere multiplier te krijgen op me kx7-333r ??
Heb ook al geprobeerd om me ram op 166 te zetten, maar dan gaat ie toch gewoon weer op de fsb snelheid.
Das best goedkoop en een goede core. Zal ik gelijk doenAstennu schreef op 18 January 2003 @ 14:51:
Heey T-Minus wat voor een 2100+ komen er voorbij ? en 2200+ ? ik kan nu wel voor 170 euro een 2400+ AIUHB 0251 krijgen
Ik had deze ook wel willen hebben, maar ik heb al een 2400+ Ben benieuwd hoe ver deze core gaan
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Jah maar Fewture zecht dat volgende week er AIUHB 0248 2100+ zullen zijn dus dan geef ik 60 euro voor nix uitken schreef op 18 January 2003 @ 16:02:
[...]
Das best goedkoop en een goede core. Zal ik gelijk doen
Ik had deze ook wel willen hebben, maar ik heb al een 2400+ Ben benieuwd hoe ver deze core gaan
Astennu schreef op 18 januari 2003 @ 16:44:
[...]
Jah maar Fewture zecht dat volgende week er AIUHB 0248 2100+ zullen zijn dus dan geef ik 60 euro voor nix uitmaar wanneer ben je weer op MSN Ken ?
Fewture zegt, fewture zegt..hallo! Ik ben geen helderziende! Ik verwacht dat ja, maar of het zo is moeten we nog maar even zien dacht ik zo..
Edit: Woensdag weet ik meer
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 17:13 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren een 1800 gehaald met de code:
AXDA1800DUT3C 9253766260517
JIUCB 0250VPNW 1999 AMD
Ik heb hem nou stabiel op 1980 mhz (11.5 * 172) @ 2v
(coolermaster hhc l61, 3000 rpm)
41 idle en 50 stressed.
Is dit een beetje redelijk of heb ik nou een slechte versie of zo?
Verwijderd
Laat me raden max MP van 13.....justifire schreef op 18 January 2003 @ 15:57:
Verdomme
Gisteren ging het lekker en vandaag weer helemaal niet.
Me ram wil in 1 keer niet hoger meer dan 170fsb
Is er echt geen manier om een hogere multiplier te krijgen op me kx7-333r ??
Heb ook al geprobeerd om me ram op 166 te zetten, maar dan gaat ie toch gewoon weer op de fsb snelheid.
Me broerjes EPoX 8k3a wil ook niet verder dan 13
Ik vind het vrij netjes voor een koeler met zo'n stil fannetje... zelf heb ik de HHC-001 nog over als backupVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 17:22:
Ik heb effe een vraagje
Ik heb gisteren een 1800 gehaald met de code:
AXDA1800DUT3C 9253766260517
JIUCB 0250VPNW 1999 AMD
Ik heb hem nou stabiel op 1980 mhz (11.5 * 172) @ 2v
(coolermaster hhc l61, 3000 rpm)
41 idle en 50 stressed.
Is dit een beetje redelijk of heb ik nou een slechte versie of zo?

Daarom vind ik het dus vrij netjes... 50C is prima te doen, ik zou zeggen gooi 'm op 2Ghz dat moet ie makkelijk kunnen, helemaal een JIUCB core uit week 50
Succes
I love watercooling

Is tumbnail dus kijk maar. 2000 mhz tot nu toe.
Dit is stressed met prime95, op 1,7 volt. Nog neit verder geprobeerd komt nog. Vind het wel erg aanmoedigend voor mijn komende v-mod voor mijn kt3-ultra2.
Ik ga ivm overleg met Thorry een 25K weerstand en een 25K pot in serie solderen op het ic-tje. Dat voorkomt dat ik m per ongeluk opblaas (hopen we). Vind dit vrij goed voor 1,7 volt. Nog genoeg ruimte over tot 2 volt lijkt me zo...
BTW cpu string klopt niet is een XP1800+ maar msi kan t nie volgen

JUICB rulez
[ Voor 63% gewijzigd door TrasherXL op 18-01-2003 19:06 ]
ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800
Maar idd ff lekker verder tweaken, gooi dat voltage ff omhoog en ga ff richting de 22xx of 2300mhz
I love watercooling
Verwijderd
Je kan het ook overdrijven, 22xx = heel lastig en 2300 gaat zeker niet lukken. Ik denk dat Trasher max 2150 haalt met z'n poseidon setje. Wacht maar tot ie volgende week ons nieuwe setje heeft, dan gaat ie wel een eind.Garrett schreef op 18 januari 2003 @ 18:37:
Ik denk het ook, TrasherXL, en 2000Mhz is nog altijd 2400+ en geen 2600+
Maar idd ff lekker verder tweaken, gooi dat voltage ff omhoog en ga ff richting de 22xx of 2300mhz
Systeem :
Asus a7v333
256 ddr 333
geforce 2 ti @ 270core/445mem
creative audigy gamer
western digital 1200jb
athlon xp 1800+ @ (166x12.5 @ 2083 mhz)
thermaltake volcano 7 @ 2400rpm normal 35°C /stressed 41°C ( 1 uur UT2003 )
Artic silver 3
Core :
axda1800dut3c
jiucb 0250vpow
Test :
Thunderbird 700 overclocked 166x5 @ 833Mhz
Quake 3 : 800x600x32 bil 155.6 ( na 4 keer )
Ahtlon XP 1800+ default
Quake 3 : 800x600x32 bil 210.6 ( na 4 keer )
Ahtlon XP 1800+ overclocked 166x11.5 @ 1916 mhz
Quake 3 : 800x600x32 bil 220.0 ( na 4 keer )
Ahtlon XP 1800+ overclocked 166x12.5 @ 2083 mhz
Quake 3 : 800x600x32 bil 221.8 ( na 4 keer )
Nog niets hevig overclocked, temperatuur valt heel goed mee vind ik, voorlopig laat ik hem zo draaien. Later met watercooling zal ik verder gaan. Rekeninghoudend met men Volcano 7 op slechts 2400 rpm , slechts 1.775 volt, en mooie temparatuur, heb ik met de 88 euro voor deze cpu zeker geen slechte koop gedaan.
Dank aan Chakotay (
Verwijderd
Als jij nou ff voor een Xp-tje zorgt, dan zorg ik voor de fotoVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 17:41:
( Misschien een beetje offtopic ) Heeft iemand al een foto van een doormidden gezaagd XP of waarbij het groene laag verwijderd is . Alvast bedankt .
Max MP van 12.5T-Minus schreef op 18 January 2003 @ 17:53:
[...]
Laat me raden max MP van 13.....
Me broerjes EPoX 8k3a wil ook niet verder dan 13
Booten wil die wel op 2500, maar ja stabiel ho maar.
Is puur die fucking FSB, 188 is max stabiel
Doe ik 190 wil die niet, doe ik bijv. 190*10 slaat ie ook weer uit bij 3dmark.
Al kon ik die multiplier nou op 14.5 zetten (heb ik een aardige speling)
Brug misschien doorsnijden??
Of mot ik nou alweer een ander mobo halen??
brugje snijden, maar dan heb je alleen nog maar 13 en hoger tot je beschikking, dus weet wel heel zeker wat je doet... ergens in dit topic staat er een post over welke, ik geloof dat dat L11 is...justifire schreef op 18 January 2003 @ 19:23:
[...]
Max MP van 12.5
Fewture weet jij het nog?
MMM wat een vage zooi weerjustifire schreef op 18 januari 2003 @ 19:23:
[...]
Max MP van 12.5
dank voor de waarschuwing
[NUT] schreef op 18 januari 2003 @ 19:37:
[...]
brugje snijden, maar dan heb je alleen nog maar 13 en hoger tot je beschikking, dus weet wel heel zeker wat je doet... ergens in dit topic staat er een post over welke, ik geloof dat dat L11 is...
Fewture weet jij het nog?
Das normaal L10, maar die zit niet op de Tbred als het goed is. Je moet het met de L3 bruggen doen.
Monkeyproof linkje: http://www.ocinside.de/ht...cketa/tbred_painting.html
Daar kijk ik ook altijd, echt zo superhandig gewoon!
Veel van die verbindingen zoals L11 geloof ik zitten toch onderaan de processor ook bij pinnen. Zijn die L10 aansluitingen nou ook niet onderaan te vinden? Misschien hebben ze de aansluitingen aan de bovenkant weg gehaald, maar zitten ze nog aan de onderkant. Er zullen vast mensen zijn die dit handig vinden. Misschien zijn de aansluitingen gelijk aan de oude XP palomino. Als er iemand een palomino heeft, misschien ff multimeter op L10 bruggen en pinnen aan de onderkant?Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 20:02:
[...]
Das normaal L10, maar die zit niet op de Tbred als het goed is. Je moet het met de L3 bruggen doen.
Monkeyproof linkje: http://www.ocinside.de/ht...cketa/tbred_painting.html
Daar kijk ik ook altijd, echt zo superhandig gewoon!
Bij mij komt het straks wel goed. Ik heb net gezegd tegen salland dat ik dat OCZ mem niet meer hoef en dat ze me maar corsair geven. Nou hopen dat het nog een beetje opschiet. Ik heb Corsair PC3200 CL2 256MB besteld. Volgens mij geeft die wel leuke prestaties
BlaBlaBla
Verwijderd
JIUCB week 50 core stabiel op 2094 MHz met luchtcooling
Check system specs voor mijn cooler en mobo
Sorrie nu geen tijd maar vanavond komen de pics wel
omgVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 10:56:
1800+ is binnen
JIUCB week 50 core stabiel op 2094 MHz met luchtcooling
Check system specs voor mijn cooler en mobo
Sorrie nu geen tijd maar vanavond komen de pics wel
Verwijderd
En dan krijgt hij nogwel de volle 2.0 volt
idd veeeeel beter als mijn ouwe XP.........( zie oude specs
MuhahahVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:34:
Hij wordt nog geen eens 40 graden
![]()
En dan krijgt hij nogwel de volle 2.0 volt![]()
idd veeeeel beter als mijn ouwe XP.........( zie oude specs)
http://www2.arnes.si/~mlivak/Benchmarks/2710.jpg
Dit komt van Xtreme, maar die is down nu. Het gaat hier over een 1700+ mensen! Hij heeft ook een 3dmark url in die draad staan.
http://www.xtremesystems....9&perpage=25&pagenumber=3
Edit:
JIUHB Week 52
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 12:26 ]
OMG 2710 MhzVerwijderd schreef op 19 January 2003 @ 12:11:
Uhh, luitjes! Klik hier even! En huiver!!
http://www2.arnes.si/~mlivak/Benchmarks/2710.jpg
Dit komt van Xtreme, maar die is down nu. Het gaat hier over een 1700+ mensen! Hij heeft ook een 3dmark url in die draad staan.
http://www.xtremesystems....9&perpage=25&pagenumber=3
Das die pic ja, maar in zn 3dmark compare staat dus 2733Mhz!! Dat is een piek he, dus niet 100% stabiel. Maar dan nog.. Laten we zeggen dat hij op 2600 lekker kan draaien

BTW: het is een week 51, geen 52. Stond verkeerd in zijn openingspost. Check het plaatje van zijn CPU op de 4e page.
[ Voor 13% gewijzigd door Doogie op 19-01-2003 12:31 ]
Verwijderd
1.53 @ 1.88 maximaal op 2.0 Volt
naja misschien iemand tips ( als ik hem over die 1.88 zet of een lager voltage pak krijg ik een foutmelding tijdens het opstarten , kan ik dit voorkomen ?? )
terugbrengenVerwijderd schreef op 19 January 2003 @ 12:38:
ik heb ook een amd 1800+ bij eynstein besteld en toen ik heb kreeg dacht ik ah shit. 1tje uit week 25. er staat op de core axda1800dlt3c airga0225mpmw en deze klokt echt triest
1.53 @ 1.88 maximaal op 2.0 Volt
naja misschien iemand tips ( als ik hem over die 1.88 zet of een lager voltage pak krijg ik een foutmelding tijdens het opstarten , kan ik dit voorkomen ?? )
dit is geen tbred
Dit topic is gesloten.