[pop3]outlook probleem

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04
Ik denk dat dit topic hier thuis hoort, anders mag het verplaatst woorden.
Mijn probleem:
Ik heb voor mijn ouders een nieuwe computer gebouwd en hier win2k op gezet.
ook staat hier office 2000 op met outlook 2000
het probleem is nu dat zij bepaalde domeinen niet kunnen e-mailen. een voorbeeld hiervan is een hotmail account. zij krijgen dan het mailtje terug met de boodschap dat het niet door de server wordt geaccepteerd. nu kunnen zij mij wel e-mailen en heb ik het mailtje voor ze door gestuurd, en die komt netjes aan. Hiervoor hadden ze een win98 machine icm outlook express 5 waar het gewoon wel op werkte. Ze hebben een mail account bij vuurwerk die ook hun website host.
Ze maken verbinding met internet via zonnet, dit deden ze op de win98 machine ook. Kan iemand mij helpen? ze gebruiken de machine bedrijfsmatig, ik weet niet of bepaalde klanten ze nu niet kunnen e-mailen.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat is de inhoud van het mailtje?

Zou zo maar kunnen zijn dat de mailbox van dat betreffende hotmail accountje vol is of zo

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• hullepim
Nee, ik stuurde het betreffende mailtje door naar dat hotmail account en dat werkte wel

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Poging twee. Wat was de inhoud van het mailtje dat je terug kreeg. M.a.w welke error stond daarin vermeldt?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• hullepim
De foutcode weet ik nu niet , ben nu op mijn werk,maar er stond wel in dat hij niet door de server werd geaccepteerd.

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Kijk eens van wie je de mail terugkrijgt. Van het betreffende domein of van Vuurwerk.

• hullepim
Ik zal het vanavond ff bekijken.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
controleer of afzend adres wat ingesteld staat in outlook ook bij je Mail domein hoord.

1+1+1 = 1

Verwijderd

Als ik me niet vergis biedt vuurwerk geen mogelijkheden om via vuurwerk-servers e-mail te versturen (met uitzondering van batched smtp).

Dat betekent dat als je probeert om e-mail die binnenkomt via de vuurwerkservers te beantwoorden dit niet zal lukken (er is geen smtp.vuurwerk.nl ofzo). Stel daarom bijvoorbeeld de zonnet account voor uitgaande e-mail in. Vergeet niet ook je zonnet-user account in te stellen (vinkje voor "Voor uigaande e-mail is verificatie vereist (heb engels zal wel zoiets zijn :? ) en vul vervolgens je zonnet gegevens in bij Details.

Let op: om via Zonnet mail te kunnen versturen moet je zijn ingebeld bij Zonnet! Anders kun je geen mail versturen (alleen ontvangen.)

:7
Pagina: 1