[Mozilla] Performance tip!

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Zie:
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=180241

Sluit Mozilla helemaal af en open (of maak) user.js in je profile directory. Zet hier hetvolgende neer:

user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 100);

Scheelt echt enorm veel in de (waargenomen) snelheid. Zeker op www.tweakers.net waar webads altijd enorm traag is met het serveren van Banners...

In de builds na 26-12 staat deze waarde standaard al op 250 ipv 1200 die het eerst was. Deze tijd geeft aan hoeveel milliseconde het duurt voor je iets op je scherm krijgt als Mozilla de pagina nog niet helemaal kan renderen (meestal omdat hij nog zit te wachten op wat plaatjes e.d.). Als je de waarde nog lager zet (30, 50 dat soort waardes) krijg je een browser die een stuk meer op IE lijkt, dus constant verspringende pagina's.

IMO is deze verandering een van de grootste performance verbeteringen in eeuwen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bartvb op 06-01-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik heb dit ook ff geprobeerd en ik moet zeggen dat het prima werkt! :9
Ik heb het voorlopig op 80 gezet, maar ik ga zeker nog een beetje experimenteren met een aantal waardes.

Bedankt voor de tip! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Meesterlijk! het werkt ook nog :) thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fantastisch! in een woord te gek!
hoe kom je erbij? Het schiet nou tenminste op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
_/-\o_ Hij is echt veel sneller geworden, bedankt voor de tip man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:45
woei! Bedankt voor de tip, tweakers hoeft niet eens meer te laden hier ;)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zal het eens checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[quote] Scheelt echt enorm veel in de (waargenomen) snelheid. Zeker op www.tweakers.net waar webads altijd enorm traag is met het serveren van Banners... [/quote[

Daarom worden de banners ook als laatste aangeroepen in een hidden layer van daaruit gekopieerd naar de banner layers zodat het renderen van de pagina niet blijft hangen op het aanroepen van externe javascriptjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hmm, ik moet zeggen dat ik er niet erg veel van merk hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Werkt grandioos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Net een nieuwe comment van een Netscape developer in die bug:

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=180241#c47

Nog wat extra settings om mee te spelen dus :D

da_rippah: Kan kloppen. Niet voor iedereen maakt het een groot verschil. Het ligt sterk aan de snelheid van je verbinding (hoewel het op langzame verbindingen het best merkbaar zou moeten zijn) en natuurlijk maakt de snelheid van je PC ook nogal wat uit (hier volgensmij hetzelfde verhaal, langzamer = meer verschil).

Er is hier wel sprake van een trade-off tussen perceived pageload time en de werkelijke pageload time. De eerste is voor een erg groot deel afhankelijk van de tijd die nodig is voor je het eerste (bruikbare) stuk content te zien krijgt, de tweede is alleen afhankelijk van wanneer onLoad() aangeroepen wordt.
Als je browser bezig is met repainten wordt de werkelijke pageload time natuurlijk later... Het is dus het zoeken naar een optimum (wat dus precies is waar de genoemde bug over gaat).

Femme: idd, klopt.. Op Tweakers is dat nog erg slim opgelost. Ik heb andere sites gezien die zo goed als niets deden door een suffe banner. Op tweakers zat je met mozilla maximaal 1200 ms te wachten.
Pagina: 1