Toon posts:

[RH7] libjpeg wil niet echt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren (naja... upgraden) van een webserver en ik wil JPEG support toevoegen aan PHP.
Maar als ik libjpeg probeer te installeren, installeert ie blijkbaar niet de libs daarvan. Als ik m installeer krijg ik overigens ook een melding dat ie bepaalde directories niet kan aanmaken (/usr/local/libjpeg/bin) na het handmatig aanmaken van de gevraagde dirs, installeert ie wel, maar de libs laat ie blijkbaar achterwege. (hij installeert alleen de bin en de man dir).
Voor jpeg support onder PHP moet ik libjpeg.so of libjpeg.a hebben, maar die kan ie dus nergens vinden. Ik heb ook al geprobeerd om de al geinstalleerde versie te gebruiken (die standaard met RH kwam), maar dat pikt ie ook niet vanuit GD en ook niet vanuit PHP.

Ik heb t geprobeerd te installeren als root, maar t lukt dus niet.
Weet iemand een oplossing?? :?

Verwijderd

vlgs mij is jpeg support er een tijdje geleden al uitgesloopt

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, dat zit nog wel in PHP... en ook in GD.
Alleen kunnen ze alle 2 dus niet werken met de versie die ik van www.ijg.org heb gedownload...

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens "make install-lib" en eventueel ook "make install-headers" vanuit de jpeg source. Zou niet nodig moeten zijn, maar misschien is er iets misgegaan doordat je die dirs zelf aan hebt moeten maken.

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

ftp://dl.xs4all.nl/pub/mi...MS/libjpeg-6b-13.i386.rpm
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mi...jpeg-devel-6b-13.i386.rpm

Dat zijn de standaard bij RedHat aanwezige packages van libjpeg6b. Die kun je zo installeren met je package manager.

Verwijderd

Topicstarter
make install-lib en make install-headers hebben hun werk gedaan :) t werkt nu...
Thx!
Pagina: 1