[MySQL] Vervang tekens in een veld

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is er een manier om met mysql zelf van een veld in een database een teken te vervangen door een ander, het teken kan dus door het hele veld heenstaan. Want ik wil namelijk het teken " vervangen door ' zodat ik het later goed kan exporteren naar een bestand voor verdere verwerking.

Ik weet dat het met mysql / php kan, maar is er geen mogelijkheid om in mysql zelf te zeggen maak van de volgende string : Pietje is "GOED" de volgende string : Pietje is 'GOED'

???

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 19:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kijk eens wat ik vond op de MySSQL site:
http://www.mysql.com/docu...nce.html#String_functions

Er is zelfs een replace functie, maar daar heb jij overheen gekeken?

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 06-01-2003 11:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Pas op als je " wilt vervangen met '. ' Geeft namelijk het einde van een string aan in de SQL query. Als je dat doet denk ik dat je export niet meer geïmporteerd kan worden. Vervang de boel liever met \' dus!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
Glimi schreef op 06 January 2003 @ 11:10:
Pas op als je " wilt vervangen met '. ' Geeft namelijk het einde van een string aan in de SQL query. Als je dat doet denk ik dat je export niet meer geïmporteerd kan worden. Vervang de boel liever met \' dus!

Wordt die " dan door \' vervangen of wordt die dan ge-escaped en dus door ' vervangen?

https://fgheysels.github.io/

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

JaQ

Glimi schreef op 06 januari 2003 @ 11:10:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je namelijk een ' of een " in een string hebt staan, dan escaped mysqldump die automagisch bij een dump. Bij een "normale" insert moet je er wel op letten inderdaad. Je mag overigens een string in mysql ook tussen " plaatsen. (' hoeft niet persee).

replace is inderdaad de functie die gezocht werd. String functions zijn naar mijn mening redelijk uitgebreid gedocumenteerd op www.mysql.com (enzo)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me