[XP] Loop van reboots.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:43
Gisteren gebeurde mij iets heel raars.
Ik had normaal gebruik gemaakt van mijn computer, dus wat internet, mailen etc.
Mijn systeem (AMD 1200, 256mb ram) draait Windows XP Prof NL met een @Home connectie + een tweede netwerkkaart met verbinding naar een andere XP pc.

Op een gegeven moment werd Internet Explorer wat traag, ik had inmiddels ookal wat in photoshop gedaan dus ik dacht ... ik start eens opnieuw op.

Eind verhaal leek het.

Na het verschijnen van het Windows XP logo, op het moment dat het blauwe Welkom scherm moest verschijnen ... startte de pc opnieuw op. Dit bleef hij doen. Ook in veilige modus.

Met de Norton cd een scan gedaan maar geen virus gevonden ....
Een probleem dus.

Wat bleek achteraf (waarschijnlijk) ...
Het lukte me op te starten met opdrachtprompt, zo kreeg ik in veilige modus toegang tot het systeem. Toen heb ik de scanner die ik die dag had aangesloten verwijderd uit de hardware, opnieuw opgestart en voila ..... het werkte weer.

Hoogstwaarschijnlijk is het dus de scanner driver die XP zelf had geinstalleerd na het inpluggen van het apparaat. Een vrij recente Canon scanner, niks raars dus.

Hebben meer mensen dit reboot probleem gehad ?
Ik heb uiteraard gezocht op internet en het is me opgevallen dat vooral mensen met service pack 1 van Windows XP dit probleem zijn tegen gekomen. Ook ik heb Service Pack 1 draaien.

Vreemd.

Is hier dus meer over bekend ? Meerdere mensen met dit soort problemen ?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Ga in properties my computer. dan naar advanced dan system startup,system failere..... Settings>> vink "automatically restart UIT.. Na reboot krijg je volgende keer geen automatische restart van je hele systeem maar een keurig bluescreen of death waar je nog enigzins informatie uit kunt halen wat de reboot veroorzaakt. Meestal is het een driver of softwarepakket probleem.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:43
Dankjewel, dat is een goede tip.
Want nu was dus nergens aan te zien wat de fout was.

Toevallig herinnerde ik me, dat XP zelf standaard drivers had geinstalleerd voor de scanner die ik weer eens had aangesloten. Dat was dus ook de probleem veroorzaker. Toevallig zag ik net nog een topic hierover, alleen niet met XP maar met Windows 2000. Daar is het weer een ander verhaal volgens mij.

Irritant dat Windows zo gemaakt is, als je automatisch opnieuw opstart na een fout ... zal het in de meeste gevallen blijven opstarten aangezien de fout toch wel blijft. Zo is het dus niet mogelijk erachter te komen wat de fout is.

Microsoft ... |:(

Hier had uw reclame kunnen staan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eiríkr schreef op 06 January 2003 @ 11:54:
Dankjewel, dat is een goede tip.
Want nu was dus nergens aan te zien wat de fout was.
Staat ook in de WOS FAQ ;)
Toevallig herinnerde ik me, dat XP zelf standaard drivers had geinstalleerd voor de scanner die ik weer eens had aangesloten. Dat was dus ook de probleem veroorzaker. Toevallig zag ik net nog een topic hierover, alleen niet met XP maar met Windows 2000. Daar is het weer een ander verhaal volgens mij.
Dat is toch grotendeels hetzelfde, al heeft XP natuurlijk het in dit geval erg makkelijke system restore. Al had je er met last known good + fysiek loskoppelen ook gekomen waarschijnlijk.
Irritant dat Windows zo gemaakt is, als je automatisch opnieuw opstart na een fout ... zal het in de meeste gevallen blijven opstarten aangezien de fout toch wel blijft. Zo is het dus niet mogelijk erachter te komen wat de fout is.

Microsoft ... |:(

Eeeuh, bedenk dat 98% van alle Windows gebruikers echt niet zou weten met zo'n scherm te doen. En 10% daarvan het zo laten staan en wacht tot het slimme neefje komt om te zeggen dat je de aan en uitknop kan indrukken om Windows weer naar voren te krijgen. disclaimer: totaal gefingeerde cijfers.

En de mensen die weten wat te doen met een BSOD zouden ook moeten weten hoe het automatisch rebooten uit te zetten, een beetje tweaker loopt elk vinkje wat 'ie tegenkomt wel een keertje na na het installeren van een nieuwe OS versie, toch? ;)

Kortom: ik vind het wel slim dat het standaard zo staat en zou ik dus van je "stelling" wilen maken:
Gebruikers |:(

Maar laat ik niet beginnen over standaard de beveiliging veel te laag zetten :X
offtopic:
Mensen die willen discussieren over dergelijke zaken mogen natuurlijk een eigen topic starten met een topicstart met een leuke stelling :*

Maar goed. Over je beginvraag van waarom: Sja, dat gebeurt. Bugje - probeer andere drivers/instelingen.

Of het vaker gebeurt: check de andere topics. Een opsomming van mensen met problemen met SP1 heeft hier helemaal geen zin lijkt me. Wanneer is het veel: als de helft van 60.000 mensen reageert met dat het slecht werkt, of als er 10 reageren?

Ik ben bang dat als je originele vraag beantwoord wordt, je of een opsomming krijgt, of een klaagtopic. Beide niet echt nuttig denk ik, dus dan maar een slotje :o

Het blijkt helemaal niet uit je topicstart, maar als je echte vraag toch was hoe de scanner weer aan de praat te krijgen: laat het ons even weten in Schop een Modje, dan gaat dit weer open.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.