Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EINDELIJK stilte mod klaar

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 22:52

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
vandaag de laatste hand gelegd aan mijn stilte mod. Heb helaas geen db meter maar zegt het genoeg als ik mijn seagate barracuda IV hoor ronddraaien (normaal absoluut onhoorbaar >:) ) hoor eigenlijk nauwelijks verschil tussen aan en uit :P
dit heb ik gedaan om me systeem stil te krijgen:
1: cpufan is een Titan koeler, zelfde model als de spire whisperrock maar dan met 3 clips. fan draait op 1400 toeren dmv zalman fanmate. = onhoorbaar. temps: 42 idle, 49 stressed, proc = AMD thorougbred 1800+

2: casefan was helaas nodig maar is er eentje uit een oude voeding op 5volt. blowhole uit mijn kast gedremeld zodat dat geen herrie maakt.

3: mijn leadtek GFti4200 is een onwijze herrieschopper maar na verwijderen van het fannetje en het underclocken naar 200Mhz core snelheid is ie ineens ene stuk stiller :+ (en ja hij loopt stabiel)

4: seagate barracuda IV hdd van 40gb is stilste hdd die er te krijgen is (stiller als de gemiddelde 5400rpm schijf en was noodzakelijk voor ene stil systeem.

5: laatste voeding is een enermax 300w voeding. maar aangezien deze nogal boven de rest van het systeem uitkwam -> mod.
papst fan ingebouwd en de 2 aanwezige fans eruit gehaald. papst fan draait op 5 volt en is onhoorbaar _/-\o_
nou maar ff stres testen vandaag of me voeding niet uitfikt B)

als die voeding het goed blijft doen is me systeempie klaar :*)
zoniet dan komt er strax rook uit :|

i'll keep ya guys informed en pics kan ook geregeld worden als jullie willen (niet dat er zo veel bijzonders te zien is :X maarja

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Dus die barracuda is ECHT stil? Ik begin nu aan m'n derde HD omdat die andere teveel herrie maakten. IBM en MAXTOR, allbei 40 gig maken een hoog zoemend/fluitend geluid. PC staat in slaapkamer en 's nachts wel eens aan. Wordt gek van die pieptoon. En weet je misschien of de V-serie ook zo stil is?

Hop doet leven...

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
de IV series hoor je eigenlijk gewoon helemaal niet. heb al diverse hdd gehad waaronder maxtor en WD maar die hoor je allemaal inderdaad die hoge pieptoon geven. seagates zijn momenteel de stilste schijven die er zijn! stiller kan je ze neit krijgen :9
de V series weet ik niet of die stil zijn, denk het wel.
seagates zijn alleen iets trager als andere merken maar je aangezien het mij om het geluid ging :Y) en het is iets trager, niet veel.
boeie

[ Voor 29% gewijzigd door Metro2002 op 06-01-2003 10:18 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ff update,
voeding werd toch wel beetje te warm dus heb mijn casefan in me voeding gezet en mijn papst als casefan, aangezien mijn casefan harder blaast op 5v :+
hopen dat ie nu wel beter koel blijft anders zit ik nog in de herrie :'(

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Lijkt erg op mijn pc. Wat bij mij nog erg hielp was een Anti-Vibe bevestiging voor de Baracuda IV. Welke Papst fan zit er eigenlijk in je voeding? Bij mij geeft ie met een Papst ngl (12v) nog zeeer stabieler voltages dus dat is misschien wel een indicatie voor je. Als ik m'n 1800+ Tbred niet zou OC'en dan voldoet een NGL fan daar ook. (Alpha pal 8045) Casefans zijn niet nodig (omdat ik OC heb ik nu wel 1 outtake) en op m'n Geforce zit een Zalman 80HP (nix voor jou?). Verder is m'n Chieftech compleet geïsoleert.
dutchderk schreef op 06 January 2003 @ 10:15:
Dus die barracuda is ECHT stil? Ik begin nu aan m'n derde HD omdat die andere teveel herrie maakten. IBM en MAXTOR, allbei 40 gig maken een hoog zoemend/fluitend geluid. PC staat in slaapkamer en 's nachts wel eens aan. Wordt gek van die pieptoon. En weet je misschien of de V-serie ook zo stil is?
De Baracuda IV is echt zeer stil. Mijn Maxtor op 5400RPM maakt duidelijk meer geluid. De Baracuda V schijnt nog stiller te zijn als de IV en nog wat sneller ook dus dat lijkt me ook een goede keus. Zoals ik al zei werkt een Anti-Vibe bevestiging ook heel goed. http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=445
Als je dan nog niet kunt slapen van het geluid van je hdd (zelfs een Papst NGML fan maakt meer geluid) dan kun je je kast nog isoleren met geluidsdempend materiaal.

[ Voor 48% gewijzigd door kutkip op 06-01-2003 11:11 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
weet niet welk type papst het is, niet de extreem stilste maar hij draait wel op 5v nu dus errug stil. maar heb mijn casefan maar ff in me voeding gedaan aangezien mijn voeding wel heel erg heet werd net :+ niet zon zin in vlammen uit me pc :D
maar wordt nog steeds erg heet. hoe heet mag een voeding worden eigenlijk? buitenkant is (gok ik) zo een 25 graden en er komt vrij warme lucht uit nu van zon 35 graden. is dat te warm? stabieliteit van de voeding is aardig: 3.3v is 3.28v, 12v is 12.16 en 5v is 4,97v lijkt me goed allemaal.

en die seagate is nu ook weer stiller (gewoon de schroefjes iets losser werkt ook :D

en vcore vd cpu staat op 1.5v ipv 1.6v nog steeds stabiel en scheelt weer 2 graden :P

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
wat is beetje warm? Kijk ook eens op mijn site http://casemodstil.mine.nu

Geluidsdempende platen kun je nog gebruiken. En voor de voeding heb ik ook een oplossing kijk maar. Ik heb zelf een WD harddisk, is erg stil hoor je eigenlijk niet als je hem inpakt in geluidsdempende platen van gamma. Zie m'n site zoals ik al zei. Ik ben nu bezig met watercooling :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Had je de standaard fans die in je Enermax voeding zitten niet gewoon op 5V kunnen zetten,ik had in mijn Enermax voeding ook de fans vervangen door Papst fans maar maakte niks uit.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
pierre-oord schreef op 06 januari 2003 @ 11:13:
wat is beetje warm? Kijk ook eens op mijn site http://casemodstil.mine.nu

Geluidsdempende platen kun je nog gebruiken. En voor de voeding heb ik ook een oplossing kijk maar. Ik heb zelf een WD harddisk, is erg stil hoor je eigenlijk niet als je hem inpakt in geluidsdempende platen van gamma. Zie m'n site zoals ik al zei. Ik ben nu bezig met watercooling :)
haha, bijna dezelfde mod als mij inderdaad. maar die isolatie had ik eerst ook maar toen ik me temps zag heb ik die maar weer weggedaan.
mijn fan in mijn voeding heb ik btw via een molex aangesloten op 5v ivm die temperatuursensor.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 11:15:
Had je de standaard fans die in je Enermax voeding zitten niet gewoon op 5V kunnen zetten,ik had in mijn Enermax voeding ook de fans vervangen door Papst fans maar maakte niks uit.
maakte bij mij wel uit. rest van me systeem hoorde je niet eens, alleen die voeding nog. (en ja die IS inderdaad erg stil)
mja. nu hoor ik me pc lekkur niet meer :P :P

ennuh hoe merk je het als je voeding te heet wordt, fikt ie dan gewoon door of loopt je systeem dan vast of wat?
anders ga ik hem niet stresstesten als ie uitfikt :7

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
hmm volgens mij is die voeding wel ok. hij blaast onwijs hete lucht eruit maar voeding zelf wordt niet echt warmer. ook niet waar die koelblokken zitten op de achterkant. blijkbaar werkt de fan goed :D
ga zo nog ff een uurtje 3dmark aanzetten en dan kijken of ie uitfikt :+

• dutchderk
En fikt ie al?

Hop doet leven...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Metro2002 schreef op 06 January 2003 @ 11:35:
hmm volgens mij is die voeding wel ok. hij blaast onwijs hete lucht eruit maar voeding zelf wordt niet echt warmer. ook niet waar die koelblokken zitten op de achterkant. blijkbaar werkt de fan goed :D
ga zo nog ff een uurtje 3dmark aanzetten en dan kijken of ie uitfikt :+
Dat heb ik op mijn werk ook met onze Low Noise voedingen, weinig airflow maar wel erg warme lucht, ik vraag me af hoe lang dat goed gaat.

Ik heb mijn server trouwens voorzien van een Zalman koeler (@ P3 1000@1125)
2x Enermax 80mm in HD Bracket en 1 als casefan (outtake)
Op minimum gedraait, die hoor je eigenlijk niet.
Voeding is een low noise 350watt die ook erg stil is.

Toch hoorde ik nog een irritante zoem, dat blijkt de IBM 60GXP te zijn.
Rest van de schijven (2xMaxtor) zijn wel acceptabel stil.

Die IBM moet eruit, of ik koop een isolatie kit voor de Chieftec kast, denk dat ik het laatste doe.

En ik altijd maar beweren mijn HD's niet te horen :X
Nu heb ik ADSL dus server wilt nog wel eens 24uur aanstaan @ slaapkamer, dan kom je er pas achter ---> niet zo makkelijk :z meer.

[ Voor 42% gewijzigd door Gman op 06-01-2003 15:28 . Reden: Eigen ervaring erbij gezet ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat mijn pc nog iets minder herrie maakt omdat ik ook nog van die matten erin gelegd heb dat scheelt nog iets van de helft van de herrie, het is alleen jammer dat me 120 gig ibm zoveel herrie maakt

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 16:07
Ook mijn systeem is erg stil.....stil is erg relatief (in mijn geval als het geluid onder 25 db blijft)
De processor.....wordt koel gehouden door Alpha Pal8045 met Papst 8412NG (7 V) 19 db,
De Leadtek ti4200 is gemod...door een 60 mm Papstfan erop te schroeven (7 V) 15 db,
De voeding CWT 380 Watt.......een van de stilste en stabielste naar mijn mening 21-24 db
De harddisk is duidelijk hoorbaar......wordt t.z.t. vervangen door een Liquid Bearing..... stiller is voor mijn luchtkoewlingssysteem niet mogelijk.

Ok ... alles passief koelen.......dat is met deze systeemprestaties geen goede optie.

Link voor fans: http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Metro2002: Hoe warm wordt je CPU nu stressed?

Ik heb namelijk een keer ook m'n PC zo stil gekregen, maar stressen van de CPU kon niet meer stabiel. Uiteindelijk blaasde ik de voeding op, doordat de (door de stress) hete lucht van de CPU erin getrokken werd...einde experiment ;)

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 22:56

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Mijn stilte mod is ook bijna klaar (moet nog kabeltjes wegwerken en die Zalman voor GPU is onderweg) :

- AMB TB 1,4 Ghz met Zalman CNPS 6000-AlCu (46 gr. idle / 51 stressed ) (20 dB)
- Asus V8440 GF4 Ti4400 met Zalman ZM80A-HP ( 0 dB)
- 2x 120 Gb Maxtor DiamondMax 9, 8 Mb Cache (2x 25 dB = 28 dB)
- 4x Enermax Casefan 80x80 @ 1000 rpm (rond de 20 dB per stuk geloof ik)
- Magic Fleece geluidswerende matten
- Chieftec kast (Dragon Big Tower) met deurtje (Magic Fleece in deurtje), dus ook CD-rom's worden gedempt
- Standaard Chieftec voeding 360W, is volgens Tomshardware onder full load een val de stilste PSU's die getest werd (stiller dan Enermax & Zalman)

Bij elkaar een PCtje die je niet echt hoort, je moet echt stil zijn om te horen of m'n PC aanstaat :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Ik zit ook nog met het probleem van m'n voeding (standard chieftec voeding)

Heb nu :
P 4 2.66 gekoeld door Zalman waaier koeler op silent mode (stressed 45 C)
60 GB Bar IV en een 40 GB maxtor met vloeistof lager
Ati 9700 pro gekoeld dmv ZALMAN HP80
4 80mm papst casefan's op 5 v

De geluidsdemping moet er nog in, alleen dan nog irri voeding.
Ik dacht eraan om het geluid te dempen/af te buigen dmv een dakgoot bocht, maarja dat zal wel weer niet helpen...

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
IBM en MAXTOR, allbei 40 gig maken een hoog zoemend/fluitend geluid
Mijn Maxtor 80GB met vloeistoflager piepte ook als een gek. Bleek gelukkig een fabricage foutje, dus ik heb nu een nieuwe.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

dutchderk schreef op 06 januari 2003 @ 10:15:
Arg ja ik heb hier ook een Maxtor 40gb 5400rpm.
Moeilijk irritante hoge tonen komen daar uit :/ Wordt je 's nachts helemaal |:( van

iStockphoto

Verwijderd

Ja seagate is echt stil !!

Hoor je echt niet , het is moeilijk te geloven maar het is echt!!

Mijn pa wisseld nog veel van pc , hij zit in die handel steeds zijn pc verkopen met winst .

Je kent het wel dus ook vaak weer een nieuwe harddisk !!

Hij heeft volgens mij onder hand genoeg gehad, de laatste waren een wd 8 mb cache !!

Dat ding ging echt te x niet meer normaal , nou heeft hij van die nieuwe maxtor van 120 gig met speciale vloeistof lagers geloof ik !!!

Nou dat hoor je dus nog steeds he , nou wil hij hierna toch overstapen op seagate !!
Als hij het verschil bij mij of bij hem nou dat echt super groot verschil!!!

Vaak moet je het gewoon in horen dan weet je genoeg he!!

Mijn pa had is een x een seagate 60 gig echt stil , mijn pa zo ' volgens mij is deze stuk ' ik me oor er op leggen !! gelukkig voelde dat hij wat trilde , en deed het toch goed !!

Echt 1 ding ze zijn stil !!

Nou heb ik nog 1 ding wat voor matten gebruiken jullie nou voor in je kast??
Laatste vertelde een kennis van mij , dat ik ook goed die matten kon pakken die in wasmachines zitten , die zijn nl heel erg goed.
Nu moet ik ff kijken wat de prijs er van is !!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 17:44:
Nou heb ik nog 1 ding wat voor matten gebruiken jullie nou voor in je kast??
Laatste vertelde een kennis van mij , dat ik ook goed die matten kon pakken die in wasmachines zitten , die zijn nl heel erg goed.
Nu moet ik ff kijken wat de prijs er van is !!
FreezingHardware heeft veel van die matten:
http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=12
Zelf heb ik dat complete pakket gekocht voor Chieftec midi-towers wat meerdere soorten materiaal bevat, perfect afgestemt op deze kast en als je zo'n kast heb kan ik je die zeker aanbevelen. Verder heb ik daar nog een schuimstof mat bij gekocht om de kleine resterende plekken te beplakken en die lijken me ook wel goed. (ik heb dus niet me hele kast ermee gevult dus kan ik niet echt zeggen of ze ook echt goed zijn)

Owja, kun je in het vervolg wat duidelijker typen want het is echt geen lezen zo, vooral al die uitroeptekens zijn een beetje zinloos. :> (nofi)

[ Voor 9% gewijzigd door kutkip op 06-01-2003 19:13 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59

sapphire

Die-hard pruts0r

ik had een lange tijd een irritante pieptoon in me case zitten, bleek het me NB fannetje te zijn :( gelijk eruit gesloopt :)
maar even een vraag, hoe zit dat met die Fans die bij een Boxed athlon worden geleverd? zijn die dingen ook een beetje stil?

Gabriël AM5

Verwijderd

neen, die dingen zijn niet bepaald stil te noemen :s, er bestaat wel nog erger... een artic supersilent is bv een veel beter alaternatief voor weinig geld (helemaal bv de super pro TC)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 08:58
dutchderk schreef op 06 January 2003 @ 10:15:
Koop een maxtor 54098U8 :), die heb ik zelf is niet meer te koop :P. Maar is ata 66 met 40 gi :P. Deze piept niet , maar hij maakt wel geluid als ie scrhijft. Maar piept niet hoog :D.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
steve_jacks schreef op 06 January 2003 @ 15:35:
Metro2002: Hoe warm wordt je CPU nu stressed?

Ik heb namelijk een keer ook m'n PC zo stil gekregen, maar stressen van de CPU kon niet meer stabiel. Uiteindelijk blaasde ik de voeding op, doordat de (door de stress) hete lucht van de CPU erin getrokken werd...einde experiment ;)
processor wordt stressed 48 graden en idle 43 graden.
lekkere temps toch >:)

voeding blijft lekker koel dus hij is niet uitgefikt :Y)

systeem is nu zo stil dat je het verschil niet hoort tussen aan en uit 8)

hoe warm mag mijn leadtek vid.kaart worden eigenlijk? wordt nu ongeveer 65 graden stressed 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 06-01-2003 20:15 ]

• dutchderk
Termi schreef op 06 januari 2003 @ 20:05:
[...]

Koop een maxtor 54098U8 :), die heb ik zelf is niet meer te koop :P. Maar is ata 66 met 40 gi :P. Deze piept niet , maar hij maakt wel geluid als ie scrhijft. Maar piept niet hoog :D.
Ik heb net de Barracuda V besteld. Die is volgens storagereview.com nog stiller dan de IV. Hij is alleen wat minder snel dan de rest. Maar ik kan tenminste maffen :Z

Hop doet leven...

Verwijderd

kutkip schreef op 06 januari 2003 @ 19:12:
[...]

FreezingHardware heeft veel van die matten:
http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=12
Zelf heb ik dat complete pakket gekocht voor Chieftec midi-towers wat meerdere soorten materiaal bevat, perfect afgestemt op deze kast en als je zo'n kast heb kan ik je die zeker aanbevelen. Verder heb ik daar nog een schuimstof mat bij gekocht om de kleine resterende plekken te beplakken en die lijken me ook wel goed. (ik heb dus niet me hele kast ermee gevult dus kan ik niet echt zeggen of ze ook echt goed zijn)
Ja die matten kende ik al , maar hoorde al van lui dat ze niet echt goed werkte.
Ik denk toch dat ik maar voor de matten ga ,die je bij gama kan halen!!

Ja een echte tweaker kan niet zonder de gama :+

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
mijn ervaring met die matten is dat ze niet alleen geluid isoleren maar vooral ook warmte :S
heb ze er weer uit gehaald. werkten wel maar temperaturen waren veels te hoog :(

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
iemand nog die weet hoe warm videokaarten mogen worden?
met die standaard leadtek fan werd ie maar iets van 5 graden koeler als zonder nu zonder fan, alleen staat mijn coreclock op 200 ipv 250. boeit niet want is snel zat maar toch, je betn een tweakert of neit :+

Verwijderd

Metro2002 schreef op 06 januari 2003 @ 22:24:
iemand nog die weet hoe warm videokaarten mogen worden?
met die standaard leadtek fan werd ie maar iets van 5 graden koeler als zonder nu zonder fan, alleen staat mijn coreclock op 200 ipv 250. boeit niet want is snel zat maar toch, je betn een tweakert of neit :+
Een tweaker zet er een groot koelblok op en zorgt voor een beetje flow en overklokt die kaart! :D

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
beetje flow is er al en hij draait ook wel op de standaard snelheid maar jah, dan wordt ie rond de 70 a 75 graden :S
loopt echter niet vast enzo, geen artifacts etc. kan dit kwaad dan?

en heb ff geen geld voor epoxy, heb net een nieuwe auto gekocht :+

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Je zou ook kunnen kiezen voor een Maxtor 6 E0*0L0 deze drive is ook erg stil door de fluid dynamic bearing motors.
Enige nadeel is dat deze maar uit een platter en een lees kop bestaat, dus als je veel tegelijk doet dan wordt ie trager.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

BlizzarD schreef op 06 January 2003 @ 16:29:
[...]

Arg ja ik heb hier ook een Maxtor 40gb 5400rpm.
Moeilijk irritante hoge tonen komen daar uit :/ Wordt je 's nachts helemaal |:( van
maarnogsteeds minder lawaai dan die 2 x 15.000 rpm SCSI hdd's in mijn servertje :(

verdoemd is de dag waarop ik besloot die hdd's te kopen ;( >:)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
iemand nog de max temperatuur voor me videokaartje :7 ??

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59

sapphire

Die-hard pruts0r

wat hebben we daar aan ??
btw. mijn maxtor 60 gig (liquid bearing) is ook erug stil, k heb em nog nooit gehoord :)

Gabriël AM5

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Metro2002 schreef op 07 januari 2003 @ 14:30:
iemand nog de max temperatuur voor me videokaartje :7 ??
Waarmee heb je de temps van je videokaart dan gemeten? Ik heb hier zelf een Leadtek Ti4400, en met de bijgeleverde software kon ik geen temp meten...en ik had gehoord dat dat op de Leadtek Ti4200 ook niet kon.

Dus hoe heb je dat dan gedaan? Met de hand???

PS: sorry voor het mini-kickje, maar ik wil het echt graag weten.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
externe temperatuur sensor op de achterkant vd kaart op de core geplakt
die leadtek die ik heb heeft idd geen ingebouwde temperatuursensor helaas.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
laatste update
aangezien ik me geforce toch liever niet underclock heb ik een 80mm antec blue led fan onder me vid.kaart geschroefd >:)
temperatuur is lager (rond de 55 graden) en niet te horen :D

ik ben happyyyyyy _/-\o_

nu nog een mooi logo uitdremelen anders zie je me blue led fan niet :+

als dat klaar is komen er piczzz :Y)

Verwijderd

Metro2002 schreef op 08 januari 2003 @ 13:42:
laatste update
aangezien ik me geforce toch liever niet underclock heb ik een 80mm antec blue led fan onder me vid.kaart geschroefd >:)
temperatuur is lager (rond de 55 graden) en niet te horen :D

ik ben happyyyyyy _/-\o_

nu nog een mooi logo uitdremelen anders zie je me blue led fan niet :+

als dat klaar is komen er piczzz :Y)
of bestel gewoon zo'n blokje animo voor mobile P3 coolers/ en zet ze op je gf4

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 06:38

hellfire_ultd

Effe checke!

Ik wil nog wel een stukje toevoegen aan die hd discussie

Ik heb afgelopen week twee Maxtor DiamondMax Plus 9 schijven binnengekregen (die nieuwste serie, 7200rpm, 1 van 80, 1 van 60 gig). Volgens de reviews zijn deze bijna net zo stil als de Barracuda V serie.

Ik heb alleen de 60gig even getest en zo, maar als die gewoon los hangt hoor je hem niet draaien. Wel hoor je af en toe een heeel, maar dan ook echt heel zacht tikje als hij seekt. In ieder geval issie een stuk stiller dan de oude 6gb seagate schijf die eerst in mijn server zat (had ik stille fans erin gezet, hoorde ik de schijf nog |:(). Ook is hij merkbaar stiller dan de Maxtor DiamondMax D740X die ik heb, zowel bij het spinnen (want dat is hoor je niet) als bij het seeken.

Conclusie: als je echt een moderne stille schijf wilt hebben, dan zijn DiamondMax Plus 9 en Barracuda V de schijven waar je naar zoekt.
Pagina: 1