Toon posts:

[win2k] computer tijdens booten in een "loop"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Een win2k computer.

p4 1800
256 MB geheugen
audio onboard
normale videokaart

Niks engs gebeurt, computer altijd fijn gewerkt.
Hij zit spontaan in een 'loop"

hij start op, hij laad win2k bijna helemaal, tot dattie naar de desktop hoort te springen, en dan zie je heel kort 0,5 sec. ongeveer een blauw scherm, en rebootie.
Veilige modus, laatste bekende juiste configuratie, dos prompt, niks werkt.

Waar kan dit aan liggen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kan op zich aan van alles liggen natuurlijk, drivers, rotte hardware etc.etc.
Heb je al eens een beetje conservatieve BIOS instellingen geprobeerd?
Geheugen gecheckt? Computer niet overklokken.

En wat gebeurt er precies bij Veilige Modus opstarten?

[ Voor 8% gewijzigd door roelio op 06-01-2003 10:04 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Aangezien ie ook met de Veilge Modus herstart lijkt het mij geen driverprobleem. Ik zou het inderdaad in de richting van een brakke hardware onderdeel zoeken (geheugen, videokaart, modem, geluidskaart of netwerkkaart). Probeer het eens door het verwijderen van overbodige hardware.... alles eruit behalve je videokaart. Ook even op www.memtest.com het tooltje downloaden om je geheugen te testen.

Succes :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
al een reinstall geprobeerd. lijkt me handig dat je eerst checkt of het misschien software is voordat je al je hardware uit elkaar gaat halen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

BasieP schreef op 06 januari 2003 @ 10:11:
al een reinstall geprobeerd. lijkt me handig dat je eerst checkt of het misschien software is voordat je al je hardware uit elkaar gaat halen
Het verwijderen van de hardware is een standaard procedure bij het traceren van een fout en geen gewaagde opgave voor een tweaker.... M.b.t. een softwarematige probleem, zie mijn vorige reply ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:09:
Aangezien ie ook met de Veilge Modus herstart lijkt het mij geen driverprobleem. Ik zou het inderdaad in de richting van een brakke hardware onderdeel zoeken (geheugen, videokaart, modem, geluidskaart of netwerkkaart). Probeer het eens door het verwijderen van overbodige hardware.... alles eruit behalve je videokaart. Ook even op www.memtest.com het tooltje downloaden om je geheugen te testen.

Succes :)
Zoals ik hierboven zei, zit alles onboard behalve video kaart, dus meer kan ik niet verwijderen, het geheugen al in een ander bankje gedaan, maar het helpt niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:48:Zoals ik hierboven zei, zit alles onboard behalve video kaart, dus meer kan ik niet verwijderen
En de hardware via je bios uitschakelen? Dat geeft hetzelfde effect :)
het geheugen al in een ander bankje gedaan, maar het helpt niks.
Mjah, als je een brakke geheugen dimm in een andere bank plaatst blijft ie net zo brak als in die andere bank. Probeer gewoon een andere geheugen dimm uit een andere PC of test via de bootdiskette van www.bootdisk.com je huidige geheugen dimm.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 11:05 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:17:
[...]
Het verwijderen van de hardware is een standaard procedure bij het traceren van een fout en geen gewaagde opgave voor een tweaker.... M.b.t. een softwarematige probleem, zie mijn vorige reply ;)
* BasieP denkt nog steeds dat een simpele reinstall van windows vaak al een oplossing is.

pas als het dan nog niet werkt kan het je hardware zijn.

memtest is een handig progje voor je geheugen, maar heeft het ook wel is mis. (bij mij dus bijv. :( )
het beste is om hardware waarvan je zeker bent dat het werkt te ruilen met jouw hardware.

dit kan dus ook met je videokaart

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
ander geheugen geprobeert, werkt ook niet
Herstel optie werkt ook niet,omdatie een herstel diskette nodig heeft.
Via command line kom ik er wel in, en werkt alles gewoon.

edit:

een andere videokaart geprobeert werkt OOK niet.
Ik zet win2k er wel een x naast, en dan bestanden backuppen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 18:29 ]

Pagina: 1