Toon posts:

ADSL op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ga ik een gigantische noob-vraag stellen, maar ik doe het toch! :)

Ik moet voor een collega even windowsupdate op zijn laptop loslaten, dus dat apparaat gaat met mij mee naar huis. Daar heb ik ADSL liggen.

Kan ik nou gewoon die ADSL kabel uit mijn computer trekken, in de laptop pluggen en gaan....of lukt dat niet?? Nou ben ik nog redelijk slim dus ik weet dat ik mijn verbindings instellingen moet overnemen, alleen is dat genoeg?

Mijn voornaamste twijfel is: bij het installeren van ADSL moest ik een of ander nummer van mijn netwerkkaart doorgeven. Ik weet niet of dat de verbinding beinvloed?

Anyhooos, alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
heb je een router of niet? Want met router is het een stuk makkelijker :)

Verwijderd

inderdaad je moet gewoon even de laptop instellen, zoals je ook met je pc zou hebben gedaan.

En via een router is het prik en go want dan staat alles in de router.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb helemaal niks in die orde van grootte. Ik ben op het gebied van netwerk-achtige activiteiten een gigantische aap ;-).

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:50

CodeIT

Code IT

Dan moet je gewoon je adsl modem in je laptop prikken en installeren met de drivers van de kpn site of de cd van kpn. Dan gebruikersnaam en pass instellen, en je kan windows update doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks met KPN :?
<shameless promotion>I am a proud user of DEMON! </shameless promotion>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 10:36 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:31:
Ik heb niks met KPN :?
<shameless promotion>I am a proud user of DEMON! </shameless promotion>
je hebt adsl met demon als provider, maar dan loopt de verbinding toch via KPN Telecom.
Of krijg jij niet op je 2 maandelijkse rekening de vermelding: kosten adsl aansluiting

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
larsemenneke schreef op 06 januari 2003 @ 10:54:
[...]

je hebt adsl met demon als provider, maar dan loopt de verbinding toch via KPN Telecom.
Of krijg jij niet op je 2 maandelijkse rekening de vermelding: kosten adsl aansluiting
Demon bied haar ADSL-diensten aan via BabyXL ( ADSL Metro geloof ik ) en sinds kort via BBNed (ADSL Xpress).
....

Mijn voornaamste twijfel is: bij het installeren van ADSL moest ik een of ander nummer van mijn netwerkkaart doorgeven. Ik weet niet of dat de verbinding beinvloed?
Het nummer wat je toendertijd hebt doorgegeven is het MAC-adres van je netwerkkaart. Door het doorgeven van dat adres heb je internet verkregen en waarschijnlijk ook een vast IP-adres.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat wanneer je die laptop aansluit op je ADSL-aansluiting je geen internetverbinding zal kunnen maken. Omdat het mac-adres van de netwerkkaart van de laptop niet 'geregistreerd' staat in de database van Demon.

Ik kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen, maar probeer het uit en kijk of het zal werken.

-

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Hmm, adsl let toc niet op mac adres? het was toch chello die dat deed? ahans, mxstream let niet op mac adres.
Pagina: 1