[Word] Streep boven voettekst te lang

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04 19:45
Ik maak gebruik van een voettekst in een worddocument. Boven deze tekst maak ik mbv ------ enter een streep.
Nu is de streep langer dan de rest van de tekst. Dit komt door de pagina instellingen die ik voor de tekst heb ingesteld. Hoe maak ik nu de voettekst streep smaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50245

Dit lijkt me meer iets voor SA. Ik vraag wel ff een schopje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

--> SA

Je kan natuurlijk ook met de muis een lijn trekken, dan kan je precies de breedte vastleggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Maar door met de muis een lijn te trekken is het wel heel lastig altijd dezelfde lengte te hebben, en de lijn wordt dan net te lang of net te kort in vergelijking met de tekst (tabel) die erboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 10:12
Kun je niet van je tekst een tekstvak maken en dan een border maken met alleen een lijn bovenaan het tekstvak?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Gewoon met de muis een lijn trekken en dan met rechtermuis knop naar format autoshape gaan, tabblad size en de lengte aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

SambalBij

We're all MAD here

miles schreef op 06 januari 2003 @ 10:32:
Maar door met de muis een lijn te trekken is het wel heel lastig altijd dezelfde lengte te hebben, en de lijn wordt dan net te lang of net te kort in vergelijking met de tekst (tabel) die erboven staat.
Je moet ook de streep in de voettekst opnemen. Dan is ie op iedere pagina even lang :)

Als je de streep in de normale tekst zet heb je een goede kans dat ie op de verkeerde pagina doorschuift als je eens wat zou tussenvoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door SambalBij op 06-01-2003 10:51 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Die tip van autovormen aanpassen is een goede. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45

Kappie

Tell me your secrets...

Je kan ook een zwevende tabel gebruiken in de voettekst en maar 1 horizontale lijn zichtbaar maken.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74923

De beste manier is de voettekst te selecteren. Dan naar borders & shading en de gewenste lijn selecteren. Hier kun je dus ook een verticale lijn lins of rechts selecteren en lijn onder de tekst. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 10:12
Anoniem: 74923 schreef op 06 January 2003 @ 18:03:
De beste manier is de voettekst te selecteren. Dan naar borders & shading en de gewenste lijn selecteren. Hier kun je dus ook een verticale lijn lins of rechts selecteren en lijn onder de tekst. Werkt perfect.
Dan krijg je een lijn over de hele paginabreedte, en dat is volgens de topicstarter niet de bedoeling

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1