[Win2k] Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:02
Ik heb een Asus V8420 GForce 4 Ti4200 kaart en krijg het maar niet voor elkaar om win2k te installeren. Na het laadgedeelte ( Dus nadat hij zegt: starting windows ) slaat het beeld zwart en doet hij niks meer... Als ik een andere kaart erin gooi doet hij het wel maar ik vraag me af waarom hij het niet doet...

Ik heb win2k met de laatste servicepack geslipstreamed en weet verder niks meer te doen...

Iemand een idee?

Verwijderd

En in veilige modus? Of VGA modus? En die andere kaart... is dat ook een GF kaart? Installeer dan de nieuwste detonator drivers die ook voor die GF 4 geschikt is en kijk of ie dan wel doorstart :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
hoe heb je de install gedaan?
vanuit dos of vanuit windows?

en wanneer slaat ie uit? bij de install of als ie windows laad? (na de install)
en wat zijn de specs van de rest van je systeem?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ZeroCode
BasieP schreef op 06 January 2003 @ 08:57:
hoe heb je de install gedaan?
vanuit dos of vanuit windows?

en wanneer slaat ie uit? bij de install of als ie windows laad? (na de install)
en wat zijn de specs van de rest van je systeem?
Install doe ik gewoon clean, dus computer starten met CD, dan gaat hij drivers laden e.d. en precies wanneer hij de GUI wil opstarten, dus het gedeelte dat je alles moet instellen zoals waar windows geinstalleerd moet worden, DAN slaat hij vast. Nou niet echt vast, maar beeld word zwart en daar blijft het bij.

De andere kaart was een S3 Virge maar die was dus niet van mij aangezien ik die ASUS erin heb. Ik had hem even tijdelijk geleend...

Me Systeem: MSI KT133 mobo, met een TB 1.2 Ghz, ASUS V8420 en 512 Mb mem. Verder nog wat maxtor schijven maar dat is het probleem verder niet. Het ligt echt duidelijk aan die kaart... En sinds ik Directx 9 geinstalleerd heb loopt alles 3 X naar... Daarvoor wou ik dus Win2k opnieuw installeren.... :-( alleen dat wil dus niet...

• BasieP
ok, probeer in je bios is zo veel mogenlijk rotzooi uit te zetten die te maken heeft met je vidkaart.

shadow dingen etc.

verder neem ik aan dat je daarvoor wel op 640x480x60 hertz kon draaien? :+

wat voor monitor heb je? dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben. dat ie naar een te hoge reso wil ofzo die je kaart niet aankan zonder drivers
misschien pakt win2k wel standaarddrivers die iets niet kunnen wat jij wel graag wil.

move.to/8 (vidplankjes en beeltjesschieters)

offtopic:
je had ook gewoon die DX9 remover kunnen gebruiken ;)

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 20:15

wielhelm

80/86 ST bladebladed

probeer maar eens op f6 te drukken en kies voor standard computer tijdens het blauwe scherm.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:42
Klinkt als een voeding probleem. Je weet dat die 4200TI veel stoom gebruikt.
Hoe veel watt is je voeding?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• BasieP
utbone schreef op 06 January 2003 @ 09:49:
Klinkt als een voeding probleem. Je weet dat die 4200TI veel stoom gebruikt.
Hoe veel watt is je voeding?
als ik zijn verhaal lees dan lijkt het er op alsof ie al win2k draaide met dezelfde vidkaart, dus lijkt me sterk dat ie nu opeens meer stroom nodig heeft.

• ZeroCode
Ik heb idd al met die kaart gedraaid in win2k, ik heb hem dus eerst geinstalleerd met die S3 Virge omdat toen ook al de ASUS niet wou meewerken. Daarna na de volledige installatie de S3 Virge eruit gehaald en de GForce erin gedaan en dat werkt perfect.. Alleeeeen bij de install krijg ik dus een zwart scherm..

• ZeroCode
niemand meer een idee?

Verwijderd

als je hem nou eerst met die s3 kaartje installeerd. dan in veilige modus opstart met je asus kaart en dan je nieuwste drivers (detonator) downloaden en installeren.

dat heeft bij mij toen ook geholpen bij win2k met me geforce kaartje...

succes!

• ZeroCode
Ja maar dat is toch geen oplossing *vooral niet als ik die S3 kaart niet meer heb heheh die was van een vriend*... Er moet toch een oplossing hiervoor zijn, HAL update oid... Weet het zelf ook niet meer, las wel via google dat het aan het mobo kon liggen. Epox mobo's hadden er ook last van....

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 22:05
ik werk bij een computer bedrijf waar wij dit probleem ook wel eens tegen komen, wij controleren dan de volgende dingen:

- of de contactjes goed schoon zijn
- of er geen beschadigingen zijn of de videokaart

als de contactjes schoon zijn en hij is neit beschadigd vervangen wij altijd de videokaart. maar het komt regelmatig voor, en als we de videokaart ergens anders in doen dan werkt hij daar wel normaal, echt vaag

• ZeroCode
Hmmm ja dit schiet dus niet op, ik heb directx9 geinstalled en die ook met de tool die in GOT te vinden is verwijderd en nog knipperd het beeld dus ik moet wel een re-install doen... Nadeel is dat dat weer eens niet lukt.... 3de wet van murphy.... egt...

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:21
Ik heb dat ook gehad, de standaard driver die win2k installede klopten niet. nouja daarmee liep hij dus vast.
Ik heb toen in veilig modus de drivers geinstalleerd die echt bij de videokaart horen en daarna gereboot en dan doet ie het gewoon goed. succes

• ZeroCode
RippyNL schreef op 07 januari 2003 @ 20:23:
Ik heb dat ook gehad, de standaard driver die win2k installede klopten niet. nouja daarmee liep hij dus vast.
Ik heb toen in veilig modus de drivers geinstalleerd die echt bij de videokaart horen en daarna gereboot en dan doet ie het gewoon goed. succes
Nee dat is het dus niet.... Zover komt hij niet eens, hij komt tot het gedeelte:
'Starting windows 2000' en dan slaat het beeld zwart, dus TIJDENS installatie...

Iemand nog iedeeen? Help help, anders ben ik genoodzaakt win XP te installeren en daar heb ik eignelijk niet veel zin in...

• ZeroCode
BasieP schreef op 06 January 2003 @ 09:37:

offtopic:
je had ook gewoon die DX9 remover kunnen gebruiken ;)
Neeee die werkt niet, lol die heb ik allang geprobeert... heheheh anders was het probleem allang opgelost...

Verwijderd

Als je meer geheugen modules hebt haal ze er eens uit en laat er 1 in zitte..

• ZeroCode
Ok update:

Na fatale crash ( mijn mobo is niet meer onder ons ) heb ik een asus mobo gekocht en nu doet de win2k install het wel gewoon. Oftewel, me mobo was zo brak als het maar kan... Helaas.... Heb ervan genoten :'( Good bye sweety heheehhe

Verwijderd

ZeroCode schreef op 25 January 2003 @ 17:37:
Ok update:

Na fatale crash ( mijn mobo is niet meer onder ons ) heb ik een asus mobo gekocht en nu doet de win2k install het wel gewoon. Oftewel, me mobo was zo brak als het maar kan... Helaas.... Heb ervan genoten :'( Good bye sweety heheehhe
ja dat was weer nachtwerk...!

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan type moederbord i.c.m. videokaart. Ik heb precies hetzelfde probleem met een Soltek SL 75 - KAV met een VIA KT133 chipset en een Club3D GeForce 4 Ti4200 videokaart. Ik draaide altijd windows 2000. Nieuwe installatie van windows 2000 of windows XP of windows 2003 liep op het door ZeroCode beschreven punt vast, terwijl Windows 98 wel naar behoren werkt. Dit is dus duidelijk een compatibiliteitsprobleem en geen brak moederbord, geen voedingsprobleem, geen slechte contacten, geen foute monitor omdat het gelijke systeem met een GeForce 2MX wel altijd werkte (maar die heb ik nu verkocht :'(). De makkelijkste oplossing is denk ik gewoon ff installen met een geleend videokaartje en dan de GeForce 4 er in zetten.
Pagina: 1