[php/mysql] landen van bezoekers achterhalen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

whois requests zijn relatief sloom tov een eigen database natuurlijk.
De handelingen die ik heb gedaan zitten vrijwel allemaal in een php-script en ik denk dat je je sowieso niet zo druk hoeft te maken om een db-update, zo veel zal er niet wijzigen, vooral niet kwa toewijzing aan de verschillende landen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ACM schreef op 22 januari 2003 @ 14:58:
whois requests zijn relatief sloom tov een eigen database natuurlijk.
De handelingen die ik heb gedaan zitten vrijwel allemaal in een php-script en ik denk dat je je sowieso niet zo druk hoeft te maken om een db-update, zo veel zal er niet wijzigen, vooral niet kwa toewijzing aan de verschillende landen :)
Is ook wel zo... Maar het is het toch "net niet" :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
ftp://ftp.ripe.net/ripe/dbase/split/ripe.db.inetnum.gz
is er toevallig geen http versie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ff een klein kickje omhoog, want misschien interesant voor hier. Op de site van phpAdsNew kwam ik het volgende tegen:
Try it out for free! Download the free try-out version of the GeoIP database created by MaxMind. The package includes instructions on how to install the database and has a fully functional database! The only difference between the regular database from MaxMind and the try-out version is the accuracy.
The try-out version is derived from APNIC, ARIN, LACNIC and RIPE WHOIS databases. The Premium Edition of the database which can be bought for only $50 has much greater accuracy because MaxMind uses a number of Internet mapping tools to identify and correct IP addresses where the end-user location does not match the ISP location on the WHOIS record.
Je kan hier een .dat file downloaden, met de gegevens in binary format...moet je alleen nog in de source van phpAdsNew kijken hoe ze die gegevens benaderen ( hint: libraries\geotargeting\* ) :+

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1 2 Laatste