Toon posts:

Javascript in een CGI script zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mannen, ik ben een beetje een script n00b en dan bedoel ik ook van hete rgste soort. Ik heb nu met het nodige jat, prutsel, wijzig, test, trail & error werke een mailinglist aan de praat gekregen voor onze vereniging, maar ik wil dmv java

code:
1
2
3
if (document.all||document.getElementById)
document.body.style.background="url('images/achtergrond/mmlogo.jpg') white
center no-repeat fixed"

de volgde pic op de achtergrond krijgen.

Het prbleem is dat er geen html pagina aangeroepen word, maar puur een cgi scriptje met daarin de complete mailinglist etc.

Is het mogelijk om op de een of andere mannier die achtergrond cencentreerd in beeld te houden zoals het bovenstand java scriptje doet? Terwijl er alleen met dat cgi bestand werkt wordt en geen html erbij hoeft te komen, want dan moet ik waarschijnlijk heel dat cgi script gaan verbouwen. Ik heb me rot gezocht maar krijg nergens antwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 04:21 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Dit is geen Java, maar Javascript (wat toch heel wat anders is).

Je kunt dat cgi-script waarschijnlijk wel die javascript code laten genereren.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

je zal waarschijnlijk tog je hele cgi-scriptje gaan verbouwen, helaaserekaas voor jou.
zonde code komen we natuurlijk helemaal nergens...

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 06 January 2003 @ 08:19:
Dit is geen Java, maar Javascript (wat toch heel wat anders is).

Je kunt dat cgi-script waarschijnlijk wel die javascript code laten genereren.
En hoe zou ik daar aan kunnen beginnen? Want me scriptkunsten zijn niet echt zo hoog. Ben blij dat die mailinglist al werkt.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 17:13

Altaphista

1. check manual, 2. ask

http://cgi.pagina.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Altaphista op 06-01-2003 15:40 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Ik neem aan dat er al wat HTML in je script zit? Dan is het toch gewoon een kwestie van even een stukje JS toevoegen?

Post je code anders es ff

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 16:07:
Ik neem aan dat er al wat HTML in je script zit? Dan is het toch gewoon een kwestie van even een stukje JS toevoegen?

Post je code anders es ff
alleen relevante code ajb :)

T'is dat jullie erom vragen want het is een hele lap code ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Glimi op 06-01-2003 18:31 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 18:14:
<font color="blue">alleen relevante code ajb :) </font>

T'is dat jullie erom vragen want het is een hele lap code ;)

Ik heb je bericht even ge-edit om verschillende redenen

1) Relevante code alleen is genoeg, anders leest niemand het topic meer :)
2) Als je de code begreep en las, dan wist je dat je gewoon wat Javascript tussen de alomstaande HTML moest invoegen
3) Het begint nu echt een ' ik heb er niet veel zin in, maken jullie het even' vraag te lijken

Daarom heb ik de volgende tip voor je. Sla eerst eens de statische HTML pagina zo bewerken dat je javascript werkt, zodat je weet waar je de javascript moet invoegen.

Ga dan in je CGI script kijken waar de HTML staat die de pagina laat zien, waar jij de Javascript in wilt. Als je dat stukje gevonden hebt, dan ga je daar gewoon (in die string die de HTML laat zien) dat kleine stukje javascript neerzetten wat jij nodig hebt.

Een dikke kans dat de boel dan gewoon werkt zoals jij wilt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Glimi op 06-01-2003 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 06 January 2003 @ 18:35:

[...]

Ik heb je bericht even ge-edit om verschillende redenen

1) Relevante code alleen is genoeg, anders leest niemand het topic meer :)
2) Als je de code begreep en las, dan wist je dat je gewoon wat Javascript tussen de alomstaande HTML moest invoegen
3) Het begint nu echt een ' ik heb er niet veel zin in, maken jullie het even' vraag te lijken

Daarom heb ik de volgende tip voor je. Sla eerst eens de statische HTML pagina zo bewerken dat je javascript werkt, zodat je weet waar je de javascript moet invoegen.

Ga dan in je CGI script kijken waar de HTML staat die de pagina laat zien, waar jij de Javascript in wilt. Als je dat stukje gevonden hebt, dan ga je daar gewoon (in die string die de HTML laat zien) dat kleine stukje javascript neerzetten wat jij nodig hebt.

Een dikke kans dat de boel dan gewoon werkt zoals jij wilt :)
Ah kijk hier kan ik wat mee. Dat javascript aan de praat krijgen is geen probleem, eitje zelfs, maar het probleem is eigelijk dat ik niet goed weet waar ik moet zoeken.

Ik zal toegeven dat als ik de CGI code lees dat ik er vrij weinig van snap. HTML gaat me wat beter af, maar dat cgi-scriptje is best groot en roept vanuit die ene script meerdere pagina's op. Zo zit er in die script een admin gedeelte, een mail suscribe en een remove gedeelte + alle reutemeteit eromheen. Als ik het zo goed begrijp zou ik daar voor elke pagina (in totaal een stuk of 12) een stukkie javascript erin moet zetten of zie ik dat verkeerd? Het lijkt me erg omslachtig maar goed ik ga het maar proberen, het ergste wat kan gebeuren is dat het n iet meer werkt :D

Met statische HTML pagina neem ik aan dat je bedoelt van eerst de cgi-file een actie uit laten voeren en dan de source van de weergeven pagina kapen en bewerken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:10 ]

Pagina: 1