Ierland en computers

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 20:20
kan iemand mij vertellen waarom alle supportcenters, callcenters en alle zichzelf respecterende computerboeren in Ierland zitten? Ik ben een grote Ierlandfan maar dit heb ik echter nooit gesnapt.

Ik betaal me scheel aan telefoonkosten (ja, ik weet het, koop goeie producten. Ik heb echter de neiging om alles stuk te krijgen bij normaal gebruik. Vooral laptop harddisken van Hitachi en IBM (7? in 3 jaar en 5 laptops )

Edit: kan iemand dit topic op de juiste plaats zetten en mij daar een emailtje over sturen?

Verwijderd

Edit: kan iemand dit topic op de juiste plaats zetten en mij daar een emailtje over sturen?
Ga toch slapen als je lui bent :X

Er zitten wel meer callcenters in andere landen hoor (Duitsland, Engeland, Frankrijk), je bent gewoon een beetje paranoia ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topic hoort niet hier denk ik maar 't is nog vroeg.

Je kunt beter de Nederlandse support nummers bellen. In een hoop gevallen wordt je toch wel doorgeschakeld (ook naar Ierland) en betaal je gewoon het interlokaal tarief.

Mijn geheugen zegt dit:
De Ierse regering had wat problemen met werklozen enzo (welke regering niet) en besloot in een wijs moment te proberen buitenlandse bedrijven aan te trekken door een gunstig fiscaal klimaat te creeëren. Verder smeten ze er een zooi subsidies tegenaan en voilá....

ARME AOW’er

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

't klopt wel dat Ierland veel callcenters heeft etc.

Ik heb er zelf 11 jaar gewoont, en in die tijd (eind '70 begin '80) werdt IT en technologie daar *enorm* gestimuleerd door de overheid. Ze hebben daar een enorm groot technologie-park (Shannon) waar heel veel bekende internationale bedrijven zitten.

Ierland is voor die bedrijven, financieel gezien, enorm aantrekkelijk gemaakt.

Verder heeft Ierland niet zo veel, behalve de grote agrarische sector, dus moeten ze 't eigenlijk verder hebben van dienstverlening.

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 20:20
Soekenahh: Ik ga slapen zodra het licht wordt. Ik werk meestal 's nachts. Verder wilde ik geen flame en dit soort opmerkingen dus vandaar het regeltje met "kan iemand dit..etc" en wel als jij nou eens vertelde waar ik dit moest neerzetten? Goed, zo.

GuardianAngel, thnx, dit maakt een hoop duidelijk. Ik wist alleen dat het vroeger een armzalig zooitje daar was maar er is dus veel energie (lees:subsidie en geld) ingestoken om daar wat aan te doen. Doen ze in Brussel toch wat nuttigs met ons geld.

LordSnow...waar heb jij gewoond? Limerick? of vlakbij de luchthaven van Shannon?
Ik wil binnenkort die kant op verhuizen (waarom in godsnaan vraag je je af) Heb je toevallig nog een aantal adressen voor werk op het gebied van computertechnologie?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb juist gehoord en gezien op discovery ofzo dat heel veel call centers in azie zitten..(tenminste call-centers die voor amerika werken). Erg slimme goedkope gasten daar in azie... het was veel efficienter en veeel goedkoper. Was wel grappig om te zien een indieer die zich Jim noemt met een texaans accent... en dat werd allemaal aangeleerd. Wel snachts werken dat wel, maar dat maakt die gasten niks uit.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Ik denk dat het komt omdat Ierland 1 van de westerse lage lonen landen is maar dus wel beschikt over de westerse mentaliteit. Net zo als eigenlijk als noord nederland, ook hier schieten callcenters de grond uit.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

weet niet of in ierland de lonen zo laag zijn... zou kunnen.

maar je die westerse mentaliteit moet je hebben.... NOT
Ik weet dat ze in azie toch wel wat harder, langer, efficienter en trouwer werken..
Nederlanders willen ATV, AOW, WW, VUT en dan op vakantie...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eigenlijk hoort dit topic in SG, maar aangezien de TS daar nog geen toegang toe heeft, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.