Toon posts:

Geforce FX op Gigabyte GA-8INXP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,het duizelt me,ik kan nergens vinden of de Geforce FX zal passen op het Gigabyte GA-8INXP mobo.Ik heb alles al afgezocht.De twijfel is tussen de Asus P4G8X of die van Gigabyte.Maar ik kan nergens uithalen of de geforce fx met een agp pro aansluiting komt of een gewone.Als ik simpelweg het plaatje van het mobo vergelijk met die van de geforce fx lijkt het niet te passen... :?

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:25
Geforce FX krijgt xtra voeding met een externe connector AGP x4 zal wel een vereiste zijn.

Maar tot zover ik heb gelezen had het geen AGP Pro slot nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik hoef me geen zorgen te maken.Overigens -in 2000-schreef iemand hier het volgende :Een oplossing van 3dfx met een losse 12V connector (V5) is meer geschikt voor de thuis consument en ook een stuk goedkoper, omdat AGPpro behuizingen niet nodig zijn.
Weet iemand waar je zo`n connector kan kopen en hoe die heet?

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:25
Die aansluiting is gewoon dezelfde connector die je gebruikt om je harde schijf/cd-rom van spanning/stroom voorziet.

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
wat hij daarmee bedoelt is volgens mij gewoon dat je een externe voeding gebruikt , dus een x volt adaptor wat je gewoon op de videokaart aansluit..

die functionaliteit moet dan natuurlijk gewoon in de videokaart zijn ingebakken, die v5 6000 ofzo had dat, een beetje vergelijkbaar met de molexaansluiting die de radeon 9700 heeft (alhoewel dat geen externe voeding is maar de pc voeding)

maar het is dus geen "losse adaptor" waarmee je een agppro kaart, agp compatibel kan maken

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik snap em.Bedankt allebei. _/-\o_

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
AGP pro zal er IMHO nooit doorkomen. Stel dat de GF FX alleen in AGP pro uitvoering er zou komen dan verkoopt dat ding voor geen meter. Slechts weinig mensen hebben zo'n slot op hun mobo zitten dus beperk je je markt gigantisch......

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

AGP PRO komt van de workstation markt voor 3D modelings werk. etc waar multichip design met het nodige vermogen reeds normaal is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

neem het zekere voor t onzekere, koop de Asus :P zit je sowieso goed...

* Whieee heeft ook een Asus plankje met AGP Pro... just in case :P

Launching containers into space

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De Geforce FX maakt gebruik van een AGP 3.0 (8x) slot en een externe voedingsconnector. Een AGP pro slot op het moederbord is dus niet nodig :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Agp pro is 110watt :p, arme voeding ;)

is alleen voor profi workstations ontworpen denk ik ;)
Pagina: 1