Toon posts:

vdo daytonbeeldscherm stroom geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag allemaal

Ik heb het volgende probleem.ik heb een vdo mm5000 beeldscherm gekocht voor een prikkie en wil hem in mijn auto gooien.de videosignaalinput heb ik al gefikst maar de stroom nog niet.Ik heb overal gezocht google enz voor een schema maar niks gevonden.ik wik weten welke draden de + en de - zijn en de standby signaal draad.Er zitten in totaal 4 wat dikkere draden bij met de kleuren paars en zwart en 2x grijs.En 9tal wat dunnere draden.
Ik ben niet echt een superkenner van electronica maar wil wel leren en ben bereid om risicos te nemen.

alvast bedankt voor de moeite
na wat verderzoeken ben ik erachtergekomen dat het hoogstwaarschijnlijk een philips scherm is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 02:46 . Reden: wat extra info genoteerd ]

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

tsja, als je risico's durft te nemen..... zet er gewoon stroom op. Pak een draadje noem het plus. Pak een ander draadje, noem het min en draai de knop om.

Is ook wel bekend onder de trail and error methode.

NB. succes is niet gegarandeerd conform de polis voorwaarden ;-)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
probeer verder te zoeken welke controller dit scherm gebruikt
ga dan opzoek naar een datasheet daar staat alles in
wat wat is
en klaar ben je

Verwijderd

Topicstarter
oke dat heb ik gedaan maar ben nog geen stap verder gekomen omdat de lijn die het diagram aangeeft helemaal geeneens bestaat of eronderdoorloopt waar ik hem niet kan zien.
En zoals ik hierboven al heb aangegeven ben ik niet een kenner in de electronica.Alles wat ik tot nu toe heb gedaan is omdar ik logich ging denken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:53 ]

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je het scherm nog niet hebt opengemaakt zou ik daar mee beginnen.
Op basis van wat je dan ziet of aan ons kunt laten zien kunnen wij of jij beslissen wat de voedingsdraden zijn. De dikkere draden zullen voor voeding zijn, de dunnere voor controlesignalen.

Post eens wat foto's als je hem open hebt gemaakt, OK?
En het gaat dan om de voor en achterzijde van de print waar deze dikkere draden naar toe gaan.

Verwijderd

Zeker weer een gejat beeldscherm als je die 2dehands hebt gekocht, want de rest kunnen de criminelen niet uit de auto jatten (komt heeeeel vaak voor).

Die dingen zijn nieuw stervens duur, dus als jij hem voor een prikkie hebt gekocht kan je ervan uitgaan dat is gestolen is!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal vanavond pics posten van het scherm en van de print.
hij is niet gestolen.heb van een kennis gekocht waarvan juist het omgekeerde is gebeurd.Zijn gps onvanger en xdron doosje is gestolen.hij dacht wat heb ik nog aan alleen een scherm en verkocht het aan mij

Verwijderd

knap werk dan van die dieven want die doos wordt of altijd onder de stoel gemonteerd of in de kofferbak! Ben benieuwd hoe ze DIE open hebben gekregen! GPS ontvanger zit in een antenne een aparte of een in de ruit gebouwd of gewoon op de normale antenne.

Knap werk van die dieven... en dan het schermpje laten zitten!!

Verwijderd

Topicstarter
nee harry beeldscherm koppelt hij altijd los en de gps antenne is gewoon zoiets als een gsm antenne.en de doos zat zoals je al aangav in de kofferbak.Als ik hem van een dief had gekocht zou ik dat gewoon zeggen.ben niet zoals jij en heb jij niet van je moeder geleerd dat je niet mag wijzen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 20:40:
nee harry beeldscherm koppelt hij altijd los en de gps antenne is gewoon zoiets als een gsm antenne.en de doos zat zoals je al aangav in de kofferbak.Als ik hem van een dief had gekocht zou ik dat gewoon zeggen.ben niet zoals jij en heb jij niet van je moeder geleerd dat je niet mag wijzen.
Ik wijs helemaal niet! Ik vind het alleen errug verdacht!

Verwijderd

Topicstarter
het komt wel goed met je.

• sabre18
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2022
Hoi Serkan,

Ik wil hetzelfde doen met een VDO mm 5000 scherm.

Ik wil wel graag weten of je het al klaar hebt gespeeld om hem onder spanning te zetten, en hoe je er een video signaal op zet.

Ik heb het scherm zelf nog niet, maar er staan er veel om marktplaats. Daarom wil ik graag zeker weten of het lukt en hoe.
Weet wel redelijk wat van elektronica, dus ik kan je mits je het nog niet weet helpen met het aansluiten van de spanning.

Met vriendelijke groet,

Joep hogenhout
E-mail: sabre@home.nl

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat dit alleen lukken met een interface zoiets als dit: http://www.carvision.nl/Interfaces.html
Maar dan heb je nog steeds de VDO zelf nodig :/
Denk zelf dat dit op 1 of andere manier software matig met elkaar communiceerd en beveiligd is tegen omruilen van verschillende merken.
En het zal me ook niet verbazen als dit niet een standaard composiet pal systeem is.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 22:17 ]

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja, ik weet dat ik deze oude thread enorm omhoog haal, maar ik denk dat een pinout plaatje voor de mensen die m opzoeken in de search wel handig is... :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.ven/pinout.jpg

Handig voor als je wilt weten hoe de pins op het scherm zelf verdeeld zijn... Ik ben dr zelf nu weer mee bezig (heb zelf ook zo'n ding namelijk), hopelijk blaas ik m ni op :)
Pagina: 1