Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Gaten in reservoir voor slangaansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus met een stuk van een regenpijp en een vaste dop en een afschroefbare dop een reservoir gemaakt. Maar nu moeten er slangaansluitingen in, die heb ik al gekocht, maar ik krijg geen fatsoenlijke gaten in die deksel voor de slangaansluitingen. Dit moet natuurlijk het liefst met draad getapt zijn, mja ik heb dat gereedschap niet en heb ook al es om me heen nagevraagd maar nergens kunnen ze me verder helpen met zo'n groot gat draad te tappen :(

Hier plaatje"
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Gaten-in-deksel.JPG

Iemand een idee hoe ik deze slangaansluitingen toch erin kan krijgen. Ook heb ik niet zo'n groot boor, want die gaten moeten echt groot zijn! Heb ik zekers een boor van 20 nodig, en dat heb ik dus niet.. :?

Mijn grootste boor is 10 of 12, heb ook al geprobeerd die gaten toen groter te vijlen, maar dan krijg je natuurlijk nooit een mooi rond gat dat waterdicht afsluit :? Dus dat is ook al geen optie...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:44 ]

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
ik weet niet precies hoe dat zit met dat schroefdraad.. maar ik zou er een gat in boren, en dan met een moer vast zetten.. daar tussen zou ik van dat rubber doen, zodat het niet gaat lekken...

voor de gaten moet je even naar de gamma, een wegwerpboortje kopen.. 2 euro :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

probeer anders ergens een boor van 20 te lenen.. anders ergens een 7 gaten zaag halen die groot genoeg is

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Wat voor schroefdraad is het, gewoon metrisch of gasdraad, kan allemaal van invloed zijn voor je te boren gaten.
Meeste loodgieters en/of installatiebedrijven hebben wel grote boren en/of draadtappen hiervoor. Suc6

Verwijderd

Idd, eerst kijken welke schroefdraad en niet gaan kutten met vijlen, exact goed voorboren en daarna tappen, lock-tide erin, en het is waterdicht.

Verwijderd

doe aan 1 van de aansluitingen wel een kleine slang naar binnen de reservoir toe zo ken het pompje het water opzuigen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:59:
doe aan 1 van de aansluitingen wel een kleine slang naar binnen de reservoir toe zo ken het pompje het water opzuigen ;)
ik hang het reservoir gwoon op de kop ;)

Verwijderd

lmfao. als je een lekkend reservoir wilt ;) tenzij die goed waterdicht is eh

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:04:
lmfao. als je een lekkend reservoir wilt ;) tenzij die goed waterdicht is eh
ik ben een tweaker geen "www.watbenjedan.nl", dus vertrouw me het is goed waterdicht...nu nog zorgen dat de slangaansluitingen goed waterdicht zijn...met wat teflon tape en eventueel met rubber ringetjes moet dat geen probleem zijn, alleen die gaten :( maar ik ga es kijken of ik ergens aan een loodgieter kan vragen...

Verwijderd

boor een standaard gat met geen schroefdraad... maak die op de exacte grootte van de aansluitingen met het beetje douw en trek werk duw je de aansluitingen erin met 2 ringetjes < rubberen om het lucht / waterdicht vast te maken... eentje voordat hij het gat in gaat, en eentje nadat ie het gat is in gegaan... dan om het schroefdraad aan de binnenkant pak je een groot moertje je draait die vast zodat de aansluiting waterdicht aan de reservoir vast zit, e voila klaar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 23:09 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Waarschijnlijk werkt zo'n speedboor voor hout ook wel. Let wel op. Om een bepaalde schroefdraad te tappen, moet je een bepaalde dikte boren. Dit is vrij precies. Als je da nie goed doet kun je de tap naar he klote helpen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:55
Hé waar koop je die dingen btw :? ijzerhandel?? die aansluitpunten bedoel ik

Verwijderd

Wat is er mis met lijm?

Verwijderd

Topicstarter
De_Bastaard schreef op 05 January 2003 @ 23:25:
Hé waar koop je die dingen btw :? ijzerhandel?? die aansluitpunten bedoel ik
Dat zeg ik gamma!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is dit het hoe show ik mijn nieuwe GSM zo opvallend mogelijk topic :?
Anders doe ik ook ff mee....

[ Voor 5% gewijzigd door Bierkameel op 06-01-2003 00:05 ]

Verwijderd

Bierkameel schreef op 06 januari 2003 @ 00:00:
Is dit het hoe show ik mijn nieuwe GSM zo opvallend mogelijk topic :?
Anders doe ik ook ff mee....
:D :D _/-\o_ :D :D
Pagina: 1