Toon posts:

[w2k]Remote Cpu en mem monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een mogelijkheid om remote een w2k prof machine te monitoren.

Ik wil in de gaten houden wat de cpu en memory load is en ook het netwerk verkeer.

Heb al gezocht maar weet eigenijk niet goed hoe zoiets heet en waarop ik precies moet zoeken. Op remote tool, of remote monitoren vind ik niet echt iets wat ik bedoel.
Voor de duidelijkheid, de w2k machine staat elders en hangt 24/7 direct aan internet.
Ik wil dus via internet die machine in de gaten kunnen houden zonder dat ik remote moet inloggen om te kijken. Ook moet moet dit tooltje weinig system recourses nodig hebben.

Kan iemand me een hint geven welk tooltje dit kan en of het wel kan?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50

Eboman

Ondertitel

Kijk eens naar coolmon, daar kun je een client -> server verbinding in op zetten. Kun je dus op je eigen desktop de stats van je "server" zien.

Signature

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

Topicstarter
Thx Oezie Woezie, dat zijn de tools die ik zoek..

Maar al die links gaan over Windows2000 SERVER, ik wil een w2k Proffesional machine monitoren. Zover ik weet werken deze tools geen van allen op een Prof systeem.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:34
Zou ook gewoon moeten werken; win2k kan ook gewoon met snmp traps werken,alleen moet je die toevoegen aan je adapter..

Weet niet of het in W2k op dezelfde plek zit als XP, maar in XP zit het iig in je advanced pulldown van je Network Connections en dan Optional Networking components, dan Management and Monitoring Tools en dan SNMP..

Maar fietst snmp ook over inet heen eigenlijk? Routers routeren snmp zooi toch niet auto of vergis ik me nu??

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik ben misschienniet helemaal duidelijk geweest.

Ik zoek dus een kant en klaar tooltje, dus een proggie wat ik op de server installeer.
Dan een proggie op de client die de gegevens uitleest van de w2kprof server.
Geen webbased programma's of ingewikkelde installatie's, dit moet simpel zijn.
Echt een proggie zonder installatie(automatische installatie is wel goed).
Download, klik setup en werken... Op die toer zoek ik iets.
Zelfde eenvoud hoe je PcA en VNC installeerd

Verwijderd

start > run > perfmon.exe [enter]

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt gewoon Performance Monitor (wat gratis bij Windows NT4, 2000 en XP zit) gebruiken.
Krijg je grafiekjes, kun je triggers zetten, log files maken etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die kan ik niet remote bekijken!

De bedoeling is dat iemand thuis kan kijken wat die machine op het werkt doet zonder dat deze persoon hoeft in te loggen.
Dus de server draait een proggie dat de pc stats verstuurt via internet en dat je met een ander client proggie kunt bekijken.

Dat perfmon.exe is wel iets wat ik zoek maar dan wat remote werkt.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Alstie vervolgens iets zinnings wil doen met die gegevens (serviceje stoppen, servertje rebooten) zallie toch moeten inloggen. Je wilt dus een VPN.
offtopic:
Ik zou niet graag mijn server al z'n performance data over internet zien broadcasten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 01:25:
Ja maar die kan ik niet remote bekijken!

De bedoeling is dat iemand thuis kan kijken wat die machine op het werkt doet zonder dat deze persoon hoeft in te loggen.
Dus de server draait een proggie dat de pc stats verstuurt via internet en dat je met een ander client proggie kunt bekijken.

Dat perfmon.exe is wel iets wat ik zoek maar dan wat remote werkt.
De performance monitor werkt wel degelijk remote. Echter niet over Internet. En dat vergeet men even.

Ik heb voor linux een tooltje gezien, PHPSysinfo. Genereert eigenlijk een webpagina, waarin het gebruik van het e.e.a. staat omschreven. Maar i ben bang dat die er niet is voor een Windows omgeving.

Overigens meldde Brahiewahiewa dat een VPN een oplossing kan zijn. Maak een tunnelk naar dat ding. gewoon PPTP of l2tp. (veiligheid is niet nodig heb ik begrepen :+ ).
Start over die tunnel gewoon perfmon. kan jij alles mee meten.
Pagina: 1