vage netwerk probs

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Mijn netwerk heeft geruime tijd goed gewerkt, het is een UTP 10Mbit netwerk. Ik heb 1 FREESCO server die 3 computers(XP pro) voorziet van internet/DHCP. In de router en in 2 pc's zitten 3com kaarten, in 1 pc gebruik ik een onboard realtec netwerk interface. Nu heb ik hele rare problemen op de pc met de realtek NIC:
- internet werkt perfect, alleen msn valt om de 5 minuten weg.
- ik kan de 2 andere PC's gewoon pingen(0ms) terwijl ik de server niet kan pingen(time-out).
- Volledig netwerk weergeven via mijn netwerklocaties kan ik alleen de pc met realtek vinden
- Vanaf de andere PC's vind ik de realtek wel bij Volledig Netwerk maar zodra ik er op klik krijg ik een fout dat hij geen verbinding kan maken.

Op de andere pc's werkt alles perfect. Nou kan het natuurlijk aan de Realtek liggen maar heb geen ander kaartje meer liggen om het ff uit te proberen. Zijn er nog andere dingen die ik moet nagaan, instelling Windows ofzoiets. Vooral dat pingen vind ik vreemd, DHCP en Gateway alles loopt via 192.168.0.1 maar pingen naar dit IP is niet mogelijk.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

welk ip krijg je op die pc, en alle andere settings ook?
ook kan het zijn dat je hub :? of kabels beetje kapot zijn.

• borgdaville
kabel heb ik vandaag opnieuw gemaakt
heb hem al in alle 5 openingen in de hub geduwt
ip is nu 192.168.0.106 maar dat veranderd wel uns en dan zijn er dezelfde problemen.

ik heb gewoon alles wat ik kon bedenken geprobeerd, maar blijft vreemd. Ik heb het diploma netwerkbeheerder, maar deze lukt me toch niet 8) . Toch maar kijken dan dat ik zo snel mogelijk nog een 3com kaartje krijg. Dan maar hopen dat ie het dan gewoon fatsoenlijk doet.

btw: ik sta nog steeds open voor suggesties, zijn vast veel betere netwerkbeheerders in dit forum B)

[ Voor 53% gewijzigd door borgdaville op 05-01-2003 22:39 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

borgdavile schreef op 05 januari 2003 @ 22:36:
kabel heb ik vandaag opnieuw gemaakt
heb hem al in alle 5 openingen in de hub geduwt
ip is nu 192.168.0.106 maar dat veranderd wel uns en dan zijn er dezelfde problemen.
en de rest van je ip settings :/

dat msn uitvalt ligt aan msn :) (flame intended :X)

je kan niet je freesco pingen, maar wel server @ internet en jouw andere pc's?

Verwijderd

borgdavile schreef op 05 January 2003 @ 22:18:
Mijn netwerk heeft geruime tijd goed gewerkt, het is een UTP 10Mbit netwerk. Ik heb 1 FREESCO server die 3 computers(XP pro) voorziet van internet/DHCP. In de router en in 2 pc's zitten 3com kaarten, in 1 pc gebruik ik een onboard realtec netwerk interface. Nu heb ik hele rare problemen op de pc met de realtek NIC:
- internet werkt perfect, alleen msn valt om de 5 minuten weg.
- ik kan de 2 andere PC's gewoon pingen(0ms) terwijl ik de server niet kan pingen(time-out).
- Volledig netwerk weergeven via mijn netwerklocaties kan ik alleen de pc met realtek vinden
- Vanaf de andere PC's vind ik de realtek wel bij Volledig Netwerk maar zodra ik er op klik krijg ik een fout dat hij geen verbinding kan maken.

Op de andere pc's werkt alles perfect. Nou kan het natuurlijk aan de Realtek liggen maar heb geen ander kaartje meer liggen om het ff uit te proberen. Zijn er nog andere dingen die ik moet nagaan, instelling Windows ofzoiets. Vooral dat pingen vind ik vreemd, DHCP en Gateway alles loopt via 192.168.0.1 maar pingen naar dit IP is niet mogelijk.
> De freesco zal zo geconfigged zijn niet op pings te replyen, normaal kan je dat met één of ander regeltje wel afzetten

> De realtek pc die niet kan browsen door het netwerk: check eens ofdat TCP/IP gebonden is aan "Client voor Microsoft netwerken".... (bij netwerk properties)

• borgdaville
andere pc's is momenteel 192.168.0.100 en 192.168.0.105, server is 192.168.0.1 . En op de andere pc's is nix aan de hand, kan gewoon overal naartoe pingen.

Hej zie net dat ik vanaf de Freesco die het ipadres 192.168.0.106 uitgeeft niet naar dit adres kan pingen :s

• borgdaville
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:40:
[...]

> De freesco zal zo geconfigged zijn niet op pings te replyen, normaal kan je dat met één of ander regeltje wel afzetten

> De realtek pc die niet kan browsen door het netwerk: check eens ofdat TCP/IP gebonden is aan "Client voor Microsoft netwerken".... (bij netwerk properties)
> andere pc's kunnen wel pingen naar freesco
> wat bedoel je precies? "Client bla bla" staat er gewoon bij met een vinkje ervoor of bedoel je dat niet.

om het nog wat vager te maken, als ik gewoon in IE http://192.168.0.1:82 invul kan ik zo configgen. Maar pingen vanaf deze ene PC wil ie niet.

[ Voor 16% gewijzigd door borgdaville op 05-01-2003 22:48 ]

Verwijderd

borgdavile schreef op 05 januari 2003 @ 22:46:
[...]

> andere pc's kunnen wel pingen naar freesco
> wat bedoel je precies? "Client bla bla" staat er gewoon bij met een vinkje ervoor of bedoel je dat niet.
Soms staat dit uitgevinkt omdat windows denkt dat dit "onveilig" is naar het internet toe (ms blijkt tcp/ip bijna zowiso aan "internet" te linken |:( )

Ik zou gewoon eens proberen er een andere nic in te steken, dan weet je onmiddellijk of die realtek nu raar doet of niet.

Edit: dat firewall gedoe van Windows XP staat toch niet aan?? Zonealarm, Norton Internet Security... Als dat ergens draait smijt dat er dan ook maar snel af :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:50 ]

• borgdaville
Erkens schreef op 05 January 2003 @ 22:38:
[...]

je kan niet je freesco pingen, maar wel server @ internet en jouw andere pc's?
sorry overheengelezen, net geprobeerd, dat gaat wel(1 ms).

• borgdaville
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:49:
[...]

Soms staat dit uitgevinkt omdat windows denkt dat dit "onveilig" is naar het internet toe (ms blijkt tcp/ip bijna zowiso aan "internet" te linken |:( )

Ik zou gewoon eens proberen er een andere nic in te steken, dan weet je onmiddellijk of die realtek nu raar doet of niet.

Edit: dat firewall gedoe van Windows XP staat toch niet aan?? Zonealarm, Norton Internet Security... Als dat ergens draait smijt dat er dan ook maar snel af :Y)
Voor mij werkt Win XP perfect(stabiel en snel), als iemand kwaad wil moeten ze eerst langs meneer FreeSCO. :7

Verder draai ik nix van firewalls en in Windows staat het ook uit.

Pagina: 1