AMD XP 2100+ Overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Ik wil graag me AMD XP 2100+ Overclocken alleen het is me nu na het lezen van ongeveer 30 topic's nog steeds niet duidelijk hoe hem te unlocken |:( 8)7

Zou iemand die hier ervaring mee heeft een duidelijke uitleg over willen geven? O+

[ Voor 4% gewijzigd door magic45 op 05-01-2003 21:51 ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 08:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb de 2400+ dan (is een andere core maar okee) en deze is gewoon geunlocked, dus lekker op 14x166 gezet (=2333 Mhz) en gaan met dat ding. Maar je kan de FSB omhoog gooien op b.v. 145 ofzo. Of je kan de MP veranderen, dit is de betere oplossing want dan blijft je PCI/AGP bus op de goede FSB draaien. ..... kun je me nog volgens??? Hiervoor zou het nodig kunnen zijn dat je de L1 bruggen gaat maken. Bij de TB was dat nog mogelijk met een potlood bij die die jij hebt moet je met wat secondelijn kloten en silver pasta troep (zijn heel leuke topics over), als die niet geunlocked is. En vooral je mobo moet het aan kunnen. Heb wel eens mobo's gehad daar kom je nergens de mp instellen (kl##e dingen). Nog vragen??

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• magic45
euh..... dit moet neem ik aan allemaal in mijn BIOS?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

De mp tegenwoordig vaak in de bios, op mobo's die wat ouder zijn (een jaar of wat) vaak via een dipswitch. Raadpleeg je handleiding. Wat is het eigenlijk voor een mobo??

• magic45
staat in mijn sig
ECS K7S5A

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

magic45 schreef op 05 January 2003 @ 22:04:
staat in mijn sig
ECS K7S5A
Sorry, eroverheen gelezen |:(

met die moet het waarschijnlijk (zeker) in het bios.

• magic45
maakt niet uit thkx ik ga eens kijken

• magic45
ik ben heel mijn bios afgelopen en nergens staat iets over de multiplier of FSB alleen
de Core Temp en een setting voor mij geheugen ( b.v 100mhz/100mhz of 133mz/133mhz)

ideen?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:05

Exigence

dnkroz

De K7S5A heeft standaard geen opties om over te klokken. Je kunt een OC-Bios proberen (ff zoeken, zijn veel topic's over geweest), maar ook dat heeft maar een paar standen.
Je kunt met de K7S5A helemaal NIET de multiplier wijzigen, dus unlocken heeft geen zin.
Conclusie: je kunt met de ECS K7S5A niet tot nauwelijks overklokken, dus zit er maar een ding op, een nieuw moederbord kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Exigence op 05-01-2003 22:28 . Reden: conclusie ]

Verwijderd

Roman schreef op 05 January 2003 @ 21:51:
Ik heb de 2400+ dan (is een andere core maar okee) en deze is gewoon geunlocked, dus lekker op 14x166 gezet (=2333 Mhz) en gaan met dat ding. Maar je kan de FSB omhoog gooien op b.v. 145 ofzo. Of je kan de MP veranderen, dit is de betere oplossing want dan blijft je PCI/AGP bus op de goede FSB draaien. ..... kun je me nog volgens??? Hiervoor zou het nodig kunnen zijn dat je de L1 bruggen gaat maken. Bij de TB was dat nog mogelijk met een potlood bij die die jij hebt moet je met wat secondelijn kloten en silver pasta troep (zijn heel leuke topics over), als die niet geunlocked is. En vooral je mobo moet het aan kunnen. Heb wel eens mobo's gehad daar kom je nergens de mp instellen (kl##e dingen). Nog vragen??
Ik heb ook een 2400+ en wil em ook wel overklokken maar wat voor cooling heb je ??

• magic45
Welk board adviseer je ?

Verwijderd

Ik heb een ASUS A7V333, prima boardje, de FSB + MP zijn heeel uitgebreid hoger / lager te zetten (per Mhz, .5MP erbij) alleen ik heb ook een XP 2000+ die helaas ook gelocked is.

Ik heb geprobeerd em te ocen kom helaas niet verder dan een paar Mhzetjes meer,.. terwijl mijn kooling perfect is: ALPHA PAL8045 met een krachtige fan,...

Weet iemand misschien een tip ?

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb ook een A7V333, en een 1800+ erop zitten... Nou heb ik pas mijn processor unlockt via de nokia methode (reepje met geleidende rotzooi op je bruggen plakken) en dat werkt super... Ik heb nu een FSB van 181 Mhz, dus da's op zich niet heel verkeerd... En als je niet je processor unlockt kun je op zich wel overclocken met je FSB, maar dan kom je idd niet heel veel hoger... Hooguit tot 140 - 145...(je processor wil vaak niet verder)... Dus ja wil je overclocken is unlocken eigenlijk wel een must...

System Specs

Verwijderd

Dus intel kopen :P

(sorry voor de AMD lovers) :)

Idd gewoon unlocken en een a7v333 kopen zijn echt goeie mamaplanken.
Unlocken bereik je toch het meeste mee met xp's
Succes drmee dan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:37:

Idd gewoon unlocken en een a7v333 kopen zijn echt goeie mamaplanken.
helemaal mee eens :9 :9

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mijn Asus A7V8X is ook best relaxed :P heeft een voltmod jumpertje :D hoef je niet eens te solderen. en de bios is echt relaxed.

Verwijderd

Hehehehe zou ik ook zeggen als ik er een had :P

Nee maar uit ervaring wat ik er mee heb iig perfecte dingen, keb zelf een asus p4t-e met een 1800 op 2600mhz dat doe je niet na met een xp (denk ik) maar je zult er een heel eind mee komen. :)

Verwijderd

Search/FAQ vragen.

Topicstarter: de diverse guides op het internet zijn erg duidelijk over unlocken. Als je het dan nog niet snapt, dan zou ik er niet aan beginnen.

• magic45
yah ik had al verschillende methodes gezien alleen de ene zegt dat het met seconde lijm en silverpasta de beste is en de ander zegt plak er een stripje op :(

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

magic45 schreef op 06 januari 2003 @ 14:11:
yah ik had al verschillende methodes gezien alleen de ene zegt dat het met seconde lijm en silverpasta de beste is en de ander zegt plak er een stripje op :(
tomshardwareguide heeft er zelfs een filmpje van , download dat eens

Verwijderd

ik zou stripje doen maar dat zou je idd in de andere topics moeten vergelijken, systeembeheerders zijn eigenwijs dus toch zelf vergelijken. Maybe heb ik namelijk geen gelijk maar ik spreek uit (eigen) ervaring namelijk.
Kijk en vergelijk

Verwijderd

Kies gewoon de methode die voor jou het makkelijkste is. Ik gebruikte de secondelijm (nouja, 2-componentenlijm bij mij)-zilverhoudende lijm methode. Heb je zo'n Nokia-gelding, dan kun je het daarmee proberen.

Het hangt er dus een beetje vanaf van wat je hebt. Secondenlijm-zilverlijm werkt vrijwel altijd, en blijft ook werken.

Maar eigenlijk was de bovenste message een sluitmessage. Dat doe ik nu dus bij deze ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.