[css] soort raar cache probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik weet niet zeker of ik hier in het goede forum zit, maar dit is mijn probleem:

Veranderingen die ik in m'n stylesheet maak komen niet door.
Stel ik heb een class .bla
Zodra die (door 1 browser) is ingelezen kan ik er mee doen wat ik wil - zelfs weghalen - hij zal gezien blijven worden zoals ik 'm de eerste keer geladen heb. Veranderingen zijn dus niet zichtbaar in m'n browser. Het allergekste is nog dat het daarna niet uitmaakt in welke browser ik 'm bekijk (IE, Opera, Mozilla), nergens komt de verandering door.
Wat nog wel wil lukken is een totaal nieuwe classe er in zetten. Die wordt dan wel weer ingelezen - maar veranderingen daarna niet meer. Maar stel dat ik eerst een niet bestaande class probeer aan te spreken en ik voeg 'm daarna pas toe - dat lukt niet weer. Dan blijft (welke browser dan ook) volhouden dat ie niet bestaat.

Bestaat er een soort revalidate voor je stylesheet?

(ik maak gebruik van een externe stylesheet)

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Probeer eens met IE: Ctrl F5 ('harde' refresh), levert dat iets op? Zo niet, is er toch wat anders aan de hand...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• marty
het is toch SHIFT+F5??

en dat haalt niets uit. als een compleet nieuwe browser opstarten al niets uit maakt (mozilla ipv IE bijv), dan haalt een harde refresh natuurlijk ook niets uit

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59
Het werkt echt niet als je gewoon de internet cache weg gooit?

• marty
Nee, dat werkt echt niet.
Net nog maar weer eens gedaan, maar helpt niets.

Zou ook raar zijn als het wel werkte aangezien het probleem zich ook voordat als ik een hele nieuwe browser opstart.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Staat je site op je pc, of staat hij online?

Het kan namelijk aan je server liggen. Ik heb het probleem destijds gehad met F2s (die gratis php ondersteunende host) en later ook met mn domeinserver, omdat er nog wat bijgesteld moest worden. Nu totaal geen last meer van, maar indertijd was het ontzettend irritant; bij F2s heb ik uiteindelijk maar een 'buitenframe' neergeplempt en de eigenlijke site er binnenin op een Chello server neergezet, omdat ik bij F2s eerst een dag of wat moest wachten tot mn files geupdate waren?

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 05-01-2003 22:00 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• marty
nee, hij staat online

hmm...dus er valt niets aan te doen? :(

Had jij het ook alleen met stylesheets?
Ik heb voor de rest namelijk nergens last van

[ Voor 42% gewijzigd door marty op 06-01-2003 00:47 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik had het vooral met stylesheets, soms met html documenten, als ik ze offline had gehaald stonden ze er nog gewoon. Maar zette ik dan een nieuwe versie erop (na het verwijderen) was ie wel up to date.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
weird: en als je eerst je css delete op de server, dan een harde refresh doet, en dan terug erop? lijkt me een server cache probleem (alhoewel dat niet verklaart waarom je dan dingen kunt bijgooien) heb je al getest bij iemand anders?

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met het schrijven van applets.

Als ik een kleine wijziging doorvoer in de applet, laten we zeggen een andere achtergrondkleur van de applet, dan moet ik eerst de .class bestanden weghalen. Het html bestand openen (foutmelding). Dan opnieuw compileren en dan weer het html bestand openen.
Een andere methode is alles naar een andere map verplaatsen en daar het html bestand openen.
Alleen opnieuw compileren heeft nl. geen effect, je blijft de oude kleur zien.

Het spreekt voor zich dat dit heel arelaxed werkt. Shift+F5 danwel Ctrl + F5 helpen niet.
Jorick schreef op 05 January 2003 @ 21:26:
Het werkt echt niet als je gewoon de internet cache weg gooit?
Dit klinkt logisch, hoe doe ik dat?

Blasphemy is a victimless crime

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
proxy cache misschien?

Probeer eens een kilo no cache headers mee te geven:

header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");

(edit: dit zijn php-headers, je kunt ze natuurlijk omzetten naar wat je wil)

[ Voor 21% gewijzigd door Grijze Vos op 31-07-2003 19:04 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Geef 'm eens een andere extensie :)

aavulling: het kan zijn dat css-bestanden door de server headers meekrijgen waardoor ze pas na bijv. een dag verlopen. Wanneer je achter een proxy zit levert dat een dergelijk probleem op.

[ Voor 75% gewijzigd door creative8500 op 31-07-2003 21:30 ]

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
probeer eerst eens te kijken welke file je van de server terug krijgt:
dus gewoon http://servernaam/path/bla.css en kijk wat er in die file staat... is dit de oude dan is het probleem je server (lijkt me logisch zo te werk te gaan)

Als je dan de oude terug krijgt is het misschien handiger om versie nummers in de css filenaam te gebruiken en op de plaats waar ie gebruikt wordt de nieuwe file te includen. (op 1 plek hoop ik voor je)

[ Voor 31% gewijzigd door ikke_ op 31-07-2003 21:25 ]

• flexje
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

Heb je idd wel de goeie extensie?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

flexje schreef op 31 juli 2003 @ 21:29:
Heb je idd wel de goeie extensie?
Beetje nutteloos om mijn vraag te herhalen, niet :?
De extensie moet trouwens wel goed zijn, anders werkt de huidige stylesheet ook niet ;)

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Wat ik wel eens heb met ftp-en is dat je eerst je file helemaal moet deleten en op nieuw moet uploaden inplaats van overwriten, misschien is dat het. klinkt niet logisch maar bij mij is dat soms een oplossing
Pagina: 1