Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AOpen H600 (300 watt psu) of Antec WS SX835II (350 watt psu)

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik ga binnenkort nieuwe spulletjes kopen en was tot nog toe van plan de AOpen H600A te kopen voor zo'n € 95,00. Probleem is echter dat die case een psu van 300 watt heeft, velen onder jullie beweren dat dat voor de huidige "zware" systemen (dus bijvoorbeeld met een Athlon 2400+ en een moderne grafische kaart) eigenlijk niet genoeg meer is en dat één en ander tot stabiliteitsproblemen kan leiden.

Nu hoor ik jullie denken, dan neem je toch de H600B, die heeft een 350 watt voeding. Ja, dat is ook wel zo maar die kast is zwart en aangezien ik een witte/beige cd rewriter hebt en ook de aan te schaffen dvd speler beige is en de floppy drive die ik blijf gebruiken ook beige is, heb ik liever een witte/beige kast.

Ik heb eens op de site van Antec gekeken en daar staat een hele mooie WS SX835 II EC met 350 watt voeding. Deze kast is te koop voor ongeveer € 115. Op diverse sites wordt een andere Antec kast die van binnen zo goed als hetzelfde is, getest en die komt er overal zeer goed uit. De afmetingen van de Antec zijn iets anders dan die van de AOpen (iets hoger) maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit.

Hoe zit dat met die voeding? En, is die Antec een betere keuze dan die AOpen? Ik vind die H600A overigens wel iets mooier als die Antec kast.

Graag jullie mening.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
kep diezelfde setup, aopen H600A met bijhorende voeding 300w, hierop draait mijn systeem (1800+ oc'ed) + alle xtra mods... baybus, ccfl's 9fans zonder problemen... de voltages zijn ietwat laag, 2 a 3% afwijking.. maar dit is geen probleem... heb winXP nu (moment ff checken) installed: for 18w 5d 19h 10m, uptime: 2d 23h 49m 2s.. zonder problemen... en zonder crashes... nouja... eentje dan op een lan ;D ik vind dit echt een topprestatie van mijn compje... heb het nog nooit zo lang volgehouden met 1 windh00s setup. Oordeel zelf

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
euhm tja
gewoon halen, bij crashte het zaakje wel met 300 watt chieftec voeding, maar die kan ook gewoon brak zijn. Heb dus toen maar een qtech 550 watt voeding erin gedrukt en nu loopt die als een trein.
Dus mijn advies is gewoon halen en mocht die dan toch crashen dan druk je er gewoon een zwaardere in en verpats je die andere :)

Tweakers Discord

Verwijderd

ik heb de AOpen H600B super mooi! als je een paar fotos moet hebben mij ff aan MSN toevoegen": jornep@Hotm...... kijk ook ff mijn SPecs dan weet je dat het goed gaat ;) :)

Verwijderd

ene die AOpen H600B heeft 350Watt kheb net weer ff ge-controleerd op mijn voeding :D

[Suck] sorry had niet goed gelezen had je er al in gezet [/suck]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:00 ]

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
tweakduke schreef op 05 januari 2003 @ 21:36:
euhm tja
gewoon halen, bij crashte het zaakje wel met 300 watt chieftec voeding, maar die kan ook gewoon brak zijn. Heb dus toen maar een qtech 550 watt voeding erin gedrukt en nu loopt die als een trein.
Dus mijn advies is gewoon halen en mocht die dan toch crashen dan druk je er gewoon een zwaardere in en verpats je die andere :)
Gewoon halen? Die AOpen dus? Als ik dan een nieuwe zwaardere voeding moet kopen, ben ik dus uiteindelijk wel veel duurder uit. Die Antec lijkt me toch van veel betere kwaliteit.

• Tarin
  • Laatst online: 17:47

Tarin

Just plain weird.

Ik heb ook de AOpen H600A, en het is sowieso een heeeeel fijne kast. Niet veel groter dan een standaard miditower, maar toch 4 5.25"-bays, een hele hoop ruimte van binnen (boven de voeding ruimte voor niet gebruikte voedingskabels, extra hdd-bracket op de bodem) en veel ruimte voor fans.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 22:43
Die antec voeding is beter, dat kan ik je zo wel vertellen :) Mja blijft een afweging van hoeveel mooier je die Aopen vind en wat je er aan performance voor wil opofferen...

ow en kijk gewoon naar de amperes die op de 5v en 12v staan, staat op de buitenkant aan de voeding (iig als je de voeding zelf mag/kan bekijken). Veel ampere op je 5volt vind je proc lekker bij overclocken (vmod ect. stort je 5volt niet in, goeie PSU is goud waard)

[ Voor 44% gewijzigd door DeadPool op 06-01-2003 22:11 ]

Verwijderd

En de standaard 2 koelers die achterin de antec SX835II zitten, Hoeveel dB maken die ?. Bovendien zie ik bovenin de kast een lege ruimte, blijft hier de warmte niet zitten ? of is het verstandiger om bovenop ook nog een koeler te zetten, dus in totaal 5 koelers 80 mm ? BVD !!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:17 ]

Pagina: 1