Toon posts:

Planet internet, internet onstabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik ben al vanaf zo'n beetje het begin in het bezit van een planet adsl verbinding, adsl basic. Bevalt eigenlijk wel prima tot voorheen. Sinds een maandje, ik weet niet precies hoelang, is internet super onstabiel. Internet valt (als het mee zit >:) ) Om het half uur uit. Ik heb vernomen dat zei iets hebben geuprade aan de software kant:?

Ik gebruik toevallig een os waar geen support op zit: FreeBSD. Vroeger werkte alles perfect, maar sinds een tijdje is internet onstabiel. Ik kan het niet echt testen op windows, maar ik durf te wedden dat het daar niet onstabiel is dankzij nieuwe drivers.

Weet misschien iemand wat ik hier aan moet doen, toen ik dit bericht aan het typen was viel internet weer uit. Ik heb planet gemaild maar dat duurt altijd wel 2 weken voordat ik iets nuttigs terug krijg. Ik word hier helemaal scheit ziek van, weet misschien iemand een oplossing?

Hebben meer mensen hier last van die met de "andere" os'en werken? Voorheen werkte het perfect!! Was internet stabiel tot de 19e dag aanbrak, dan moest ik opnieuw inbellen. Nu is het om het half uur feest.

edit:

Als er wordt gedownload is internet al helemaal onstabiel..... Het modem werkt denk ik nog wel naar behoren, aangezien andere mensen d'r ook last van hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:16 ]

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 09:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

nee hoor no probs...

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij linux/freebsd?

Verwijderd

Topicstarter
kick:)

Verwijderd

Ik draai Windows XP en heb geen problemen met mij ADSL advanced van Planet. Sinds vanmiddag is ook de bandbreedte door KPN verhoogd en ik download nu met 160-170 KB/s.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog een router tussen het modem en deze pc heb hangen, dus dat zou enig verschil kunnen maken.

Het uitvallen van de verbinding kan ook een andere oorzaak hebben dan software of server of wat dan ook: je modem. Toen ik nog sjello had (gedumpt wegens algemeen bekende redenen) viel mijn modem regelmatig uit. Jaja, het reeds omgeruilde modem was kapot, maar niet zo erg als wat ik er voor terug kreeg. Ik moest toen om het uur het modem resetten.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

begint je ip met 213.75?

specs

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53
Hier winXP pro, ADSL comfort van planet sinds begin 2002. Ik nog nooit 1 driver vervangen, maar internet loopt al die tijd superstabiel hier. Ik kan rustig 2 weken alles laten lopen zonder reboot of wat dan ook... misschien moet je toch eens een windows bak eraan hangen, zou het aan hardware (modem, splitter) kunnen liggen?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Topicstarter
Bijna, met 213.10 :*) Pff, ik zal dan maar planet gaan stalken. :+

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

da's drie keer

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Huh, ja sorry, ik drukte d'r op maar inet viel weer uit :r

Verwijderd

Hier valt weinig over te zeggen. Een driverkwestie is het zowieso niet, FreeBSD moet gewoon prima kunnen werken.

Zou het kunnen zijn dat het IP op die FreeBSD bak statisch is ingesteld? Je hebt die bak waarsch. door iemand anders laten installeren, vraag die persoon eens of hij daar DHCP van kan maken..

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb ook al meer dan een jaar ADSL van planet, maar heb ook pas deze maand echt problemen --> [rml][ internet] kom niet op een website[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:32:
Hier valt weinig over te zeggen. Een driverkwestie is het zowieso niet, FreeBSD moet gewoon prima kunnen werken.

Zou het kunnen zijn dat het IP op die FreeBSD bak statisch is ingesteld? Je hebt die bak waarsch. door iemand anders laten installeren, vraag die persoon eens of hij daar DHCP van kan maken..
Heheh, ik kan wel werken hoor met freebsd en linux;) Alleen dit probleem is irritant. Ik heb geen statisch ip zelf ingesteld. (Ik heb de server zelf geinstalleerd dus.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:40 ]

Verwijderd

Misschien staat het internet nog niet helemaal aan? :?
Huh, ja sorry, ik drukte d'r op maar inet viel weer uit
Bij mij is het internet nog niet uitgeweest, hoe kan het dat het bij jou wel het geval was? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 20:39:
Misschien staat het internet nog niet helemaal aan? :?

[...]

Bij mij is het internet nog niet uitgeweest, hoe kan het dat het bij jou wel het geval was? :?
Komt dan door het modem, als dat zo is :'(

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53
Heb je trouwens een USB modem of een ethernet modem?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Ik moet zegen dat ik de post van de topicstarter deel, en ik ken nog hele rits andere lui die Planet Internet ADSL Comfort ook hebben met hetzelfde probleem. Bij mij is het denk ik meer van de afgelopen 2 weken, het is altijd een paar keer per dag dat het even wegvalt, vaak niet lang, maar net wel weer hinderlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Usb modem:) En het is zwaar irritant moet hele tijd opnieuw inbellen:D

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ff late reacie :)

doet ie het alweer goed? je ip begint dus met 213.10 :). dan ist goed. Er zijn mensen die 213.75 hebben en die hebben last van bepaalde storing op planet :/. Volgens mij hebben alleen mensen met inbelmodems en isdn adapters er last van...

specs

Pagina: 1