Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nou echt zinvolle filters om je foto's mee te verfraaien?
En dan bedoel ik PhotoShop plug-ins. ;)
Ik heb al een beetje lopen klooien met Nik Color Efex, en da's best geinig, maar wat is er allemaal nog meer op de markt?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou de enige die dit wil weten?

Verwijderd

Mijn mening gaf ik al zo'n beetje hier: http://gathering.tweakers...message/16637783#16637783

Verwijderd

Lensdoc van Andromeda vind ik wel handig, daarmee haal je vervormingen uit je foto (vervormingen door de lens). En verder lukt alles wel met Neat Image en Nik Color Effex, met photoshop zelf kan je nog het meeste doen.

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens. ;) (met MASiR)
Even een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Filtersoep.jpg

Ik vind dit zelf een hele verbetering, maar goed, smaken verschillen. :)
Sorry Azrael, voor het 'vernaggelen' van je foto...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 15:20 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 02:21

Arfman

Drome!

KIP, lijkt erop alsof die foto met een verkeerde witbalans is genomen ofzo. Met mijn camera zit ik nooit zover van "de realitiet" af, of ik moet echt een totaal verkeerde witbalans hebben gekozen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

De foto zit ook niet ver van de realiteit af .. dat komt omdat KIP de realiteit van de rechter foto verneukt heeft tot de linker .. het WAS nou eenmaal niet zonnig toen de foto genomen werd .. de linker is niet geloofwaardg meer man .. maarja dat is allemaal subjectief .. als jij het mooier vind moet je het vooral doen ..

filters tegen lensvervorming mag er wel zijn denkik .. maar dat heeft een analoge foto ook .. is nou eenmaal een eigenschap van het medium ..

Verwijderd

Topicstarter
Dit is idd wel een extreem overdreven voorbeeld, maar mits gebruikt met mate kan je er toch wel leuke dingen mee doen.
Die grauwe foto's zijn zo deprimerend. ;)

Verwijderd

Ik heb Nik Color Efex, daar kun je mooie dingen mee doen, mits goed gebruikt :P Verder probeer ik de foto's eigenlijk gelijk goed te nemen, ik ben niet zo'n voorstander van het achteraf opwerken.. Aan de andere kant als je het subtiel doet, kan het juist weer heel mooi zijn :P Zelf zou ik niet zoveel andere goede filters kunnen noemen :) Ben wel benieuwd of er meer is dan Nik Color Efex 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:39:
Ben wel benieuwd of er meer is dan Nik Color Efex 8)7
Daarom heb ik ook dit topic gestart. :)
Pagina: 1