VHS brom tijdens afspelen zelf opgenomen band

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 08:47
De laatste tijd hoor ik een brom (of eigenlijk meer een soort getik) tijdens het afspelen van opgenomen programma's. Huur ik een bandje bij de videotheek heb ik (gelukkig) nergens last van.
Ik heb al een cleaning-tape geprobeert en ook wat nieuwe tapes aangeschaft maar probleem blijft. (eerst ge-cleaned daarna nieuwe tape erin.)
Kijk ik gewoon tv over het video kanaal hoor ik de brom niet. Het is eigenlijk spontaan gekomen; de videorecorder (Sharp VC-MH71) is zo'n vier jaar oud en zit middels een gewone scartkabel aan de tv.
Kan dit al door slijtage van de "opneem koppen" zijn ?? En is er wat aan te doen.......

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
<KICK>

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49360

ik denk niet dat het de opname koppen zijn
is het een mono of een stereo video recoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb je de tracking al eens bijgesteld? (Helpt alleen bij een stereo recorder overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
het is een 4 head stereo apparaat; tracking gaat in principe automagisch (maar is dat niet alleen voor het beeld ipv geluid ??)

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49360

rfoppen schreef op 09 January 2003 @ 18:47:
het is een 4 head stereo apparaat; tracking gaat in principe automagisch (maar is dat niet alleen voor het beeld ipv geluid ??)
dat is ook voor geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

En als je het monospoor selecteerd, heb je dan ook nog last?
Je kan met de knop "audio" het spoor selecteren.

De monospoor is apart opgenomen onder of boven het beeld op de tape. De stereotrack is door het beeld verweven. Indien het monospoor wel goed is heb je een probleem indien niet, toch alle koppen (inclusief de wiskop goed schoonmaken met alcohol en een niet pluizig doekje). Dus niet met een reinigingscasette, die dingen zijn slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
Beetje verlate reply maar goed.

dahei; idd als ik met de knop "Audio Out" zit te spelen gaat het beter. Op de video staat een R een L; allebei of niets.
Alleen als ik het zo selecteer dat de L er staat hoor ik de brom niet. (of als ik bandjes van de videotheek heb)
Jij zegt nu dus dat ik een probleem heb dat niet 1 2 3 te verhelpen is ??

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Getik duidt op in de meeste gevallen op slijtage van je loopwerk, waarschijnlijk worden er tijdens het draaien van de tape bobbeltjes in de zijkant van de band getrokken.
Wanneer die langs je opnamekop voor het geluid lopen hoor je dan getik.
Bij het afspelen kan het goed zijn dat je daar geen last van hebt.
Wanneer je jouw opgenomen banden op de recorder van iemand anders afspeelt (wel eentje die ook stereo is) zul je het getik ook horen.

Je kan proberen om alles schoon te maken, maar dat wil niet altijd helpen. Dan moet je hem na laten kijken oid ...

Het kan ook nog zijn dat je tandwieltjes in de video versleten zijn zodat ze niet meer goed op elkaar aansluiten, dan krijg je ook wel eens een soort van 'geratel' in het geluid. Ik heb hier ook nog ergens een video staan die dat probleem heeft, maar die is al zo oud dat het de moeite niet echt loont om hem te laten maken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75493

zal verslijting zijn zeker, als hij zijn koppen al gekuist heeft
machientje is al 4 jaar oud
(zou eigenlijk niet mogen)
Pagina: 1