2 monitoren: scanlijn?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb twee monitoren naast elkaar staan.
Als ze beiden aan staan, dan zie ik in monitor#1 een wat donkerdere horizontale lijne over mijn beeldscherm lopen. Alles blijft prima leesbaar, maar in zo'n 10 seconden loopt er een lijn (0.5 cm breed) van onder naar boven over het scherm. En dat blijft zich herhalen.
Op monitor #2: net zo'n streep, maar die loopt van boven naar beneden.....

Wanneer ik de monitoren haaks ten opzichte van elkaar zet (dat is totaal onbruikbaar, maar okee), dan is het over.

Als ik met scanrates van de beide monitoren speel, dan blijven de strepen, maar de snelheid waarrmee ze over het beeld kriuipen lijkt iets te verschillen.

Wat kan ik hieraan doen :?

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Denk dat de beeldkanonnen elkaar storen, en als je ze tegen over elkaar zet, dat er dan een beeld (dik glas en nog wat rommel) er tussen zit. Probeer eens iets van een ijzeren plaat, als het kan een geaarde. Dat houdt de straling wel tegen. Misschien dat het ook met klein kippengaas lukt. Net als bij een magnetron

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Loden plaat tussen de monitoren zetten :P. Dat fenomeen wat jij beschrijft is toe te kennen aan de magneten die in de monitoren gebruikt worden.

Ik heb hier ook twee monitoren naast elkaar staan (tijdelijk maar), en ik zie het wanneer er een monitor aan staat, omdat de 15" de 17" het beeld een beetje verstoort. Niet dat je zegt dat je niks meer kunt zien, maar wel dat het beeld een klein beetje flikkert in de linker benedenhoek :).

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Probleem heb ik hier ook, ik heb gewoon de zijkanten van een kast tussen de monitoren gezet en het is over maar echt mooi ziet het er niet uit. wat ik eigenlijk van plan ben is om 1 monitor open te maken en aan de binnenkant hem af te schermen zodat je het verder niet ziet, weet alleen nog niet met wat voor spul, metalen plaat wordt denk ik een beetje moeilijk.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Ik had dit ook. maar na het verlagen van de refreshrate op 1 monitor, waardoor ze nu op verschillende refreshrates lopen, heb ik nergens last meer van.

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 11:00
Had net hetzelfde, komt enkel voor bij identieke refresh-rates heb ik ondervonden.
Ene op 100 en andere op 85 loste het probleem prachtig op...
(da met die platen ook geprobeerd, maar gaf maar magere resultaten... :( )

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hartelijk dank allen.

Probleem is omzeild door een behoorlijk verschil in refresh-rate tussen de twee monitoren te maken.
Pagina: 1