Toon posts:

[SUB] leuke subwoofer versterker gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met wat onderzoek naar een zelfbouw subwoofer zoiets als tbusquet heeft gemaakt zie : [url] Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets [/url]
daar zag ik dat er een hypex sub versterker wordt gebruikt de hs-200. Deze wordt bijna overall gebruikt dus de kwaliteit zal wel aardig zijn (al las ik wel dat tbusquet zijn versterker 3 keer kapot is gegaan :X) maar ik zoek eigenlijk een sub versterker, met een AB (ja ik ben lui :D en is wel handig met afstellen enzo) na effe zoeken zag ik deze
http://www.partsexpress.com/pdf/300-793.pdf
http://www.partsexpress.c...=3&Product_ID=15985&DID=7 met best wel aardige specs d8 ik zo. maar mijn vraag is nu is dit wat technisch gezien en is het eventueel in te passen in het ontwerp van speakerland (de tbusquet sub zal ik maar zeggen _/-\o_ ) zeker ivm het frond bedienings paneel met infrarood oogje
owja ook niet onbelangrijk de prijs van de sub versterker is 139,- usd ex verzendkosten (zie nu ook dat ze een 4+ prijs hebben }) )

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:15
Jij hebt dus ook al Parts Express gevonden :D Ze hebben echt heel veel audio-spullen tegen aardige prijzen. Heb je echter al gekeken hoeveel verzendskosten er bijkomen, bij 1 zo'n sub woofer versterker komt er al $66.80 bij. Weet niet of er nog meer bijkomt aan invoerrechten, etc.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die versterker van Parts Express ziet er inderdaad interessant uit.

Een andere subwoofer versterker met afstandsbediening (alleen volume) is de Detonation DT110. Deze is te koop bij Remo voor 285 euro, zie deze pagina.
Een datasheet is te vinden bij RCM Akustik.

De versterker van PartsExpress is vooral interessant omdat deze is afgeprijsd, maar de verzendkosten zullen inderdaad hoog zijn.

Verwijderd

Mooie versterker hoor, zeker de AB is wel speciaal. Toch wordt het nut daarvan door jou overschat vindt ik. Een sub stel je namelijk maar 1 keer goed af, als het goed is hoef je daarna niet veel meer met de instellingen te klooien. Tenzij je hem natuurlijk voor film en muziek gebruikt ;)

Je vraag snap ik niet echt, maar kan wel wat tips geven, grote kans dat hij niet luchtdicht is, en daarom zal je hem wel in een afgeschermde kast moeten inbouwen. Daarmee moet je wel rekening houden bij je ontwerp. De infra rood ontvanger moet je gewoon aan de voorkant zetten neem aan dat dat geen probleem is. :)

Verwijderd

Kijk eens naar de RCM DT110 en DT300. De dt300 heeft een luchtdichte kap/behuizing waar het versterkergedeelte in zit. Ik heb nu een dagje geklooid met de instellingen en hij staat en voor muziek en voor film goed afgesteld. Als ik bij sommige films meer of minder bas wil dan regel ik het gewoon met de basknop op m'n preamp.
De DT300 kost bij wagner 280 euro en levert 300 watt aan 4 ohm van 20 - 150hz

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18
http://www.apexjr.com heeft ook leuke versterkers voor weinig. Let wel op, de meeste zijn voor de amerikaanse markt en hebben een andere voeding nodig

Verwijderd

deze is vanaf 40 hz.

als je een sub woofer versterker wil, dan zou ik er een zoeken die 20 hz of lager aankan.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:10:
deze is vanaf 40 hz.

als je een sub woofer versterker wil, dan zou ik er een zoeken die 20 hz of lager aankan.
Hmmm....ook gezien het andere topic heb je nog een hoop te leren...waaronder lezen :/

De CROSSOVER kan je vanaf 40hz instellen. De amp gaat lager.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:10:
deze is vanaf 40 hz.

Wrong :D

De crossover is instelbaar vanaf 40Hz, de versterker gaat zelf wel lager ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

OMG L{ :9~ ROFLMAOPIMP!!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

JT schreef op 05 januari 2003 @ 23:14:
[...]

Hmmm....ook gezien het andere topic heb je nog een hoop te leren...waaronder lezen :/

De CROSSOVER kan je vanaf 40hz instellen. De amp gaat lager.
welk topic heb je het over????

en btw:

ik zag dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.partsexpress.com/images/300-793.jpg

dat is een afbeelding van de controll unit. en daar staat toch echt 40 hz op. daarom dacht ik dat de versterker vanaf 40 hz kon geven.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Never mind dat ander topic :P
Maar dat is de frequentie waarboven je subwoofer niks meer weergeeft. Die kan je zelf instellen. Als die er niet op zit dan geeft je subwoofer niet alleen bas weer maar alles wattie kan. En dat wil je niet met een sub.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hee..hier zit ook een AB op :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
mmz toch is effe kijken naar die ander versterkers. ik ga nog effe kijken of er wat meer leuke spullen op die site staan kan ik die meebestellen heb gisteren mijn center en front speaker vervangen door Wharfedale Diamond 8.4's en een diamond center is echt een verbetering zeg (lekker veel laag zit er in deze speakers).
Pagina: 1