Toon posts:

Brandlucht uit monitor bij aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een iiyama vision master 1451 (19")

ik dacht vanmiddag wat hoor ik toch,een soort geknetter,ga ik bij mn monitor kijken hoor ik licht geknetter uit die monitor komen en op precies hetzelfde moment die ik het licht ook een heel klein beetje dimmen.

en dit terwijl mn monitor gewoon aanstaat,maar het beeld blijft normaal,een nog een paar keer knetteren,en toen hield het op.

mn monitor doet het nog gewoon,en als ik mn neus erboven houd ruikt het gewoon normaal zoals die altijd doet.
maar zet ik hem uit en dan weer aan dan ruik ik even een verbrande rubber geur boven mn monitor,maar na een paar seconden is dat weer weg.

weet iemand wat er mis is vanbinnen en hoelang hij nog te leven heeft?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vermoed dat de hoogspanningscondensatoren binnenkort doodgaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb ook een IIyama en die bevalt me prima hoor ;) Hoe lang heb je em al?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
1451? Volgens mij is dat er al een van een paar series terug.....

Verwijderd

Topicstarter
er zat nog een sticker op(inmiddels eraf) met LS902UT,en als ik de drivers gebruik van iiyama zie je dit ook staan bij instellingen onder eigenschappen van beeldscherm.

maar ik hem nog met deze hcc beurs gekocht

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hijs oud en op.. hebbie al gespaard? Anders zou'k da maar snel ga doen :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
ik weet niet hoe oud de monitor is, en dus ook of ie nog een garantie heeft of niet. Maar mocht het zo zijn dat er nog garantie op zit dan zou ik m ,als ik jou was, even terugbrengen.
Ik heb nl ook een keer gehad dat het even knetterde (alleen was het bij mij na die 'even knetteren' meteen over)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Misschien wat stof dat op de printplaten e.d. ligt, met al die warmte en hitte die in zo'n monitor geproduceerd wordt kan dat wel eens gaan ruiken.....

• stylezzz
Yup, komt wel eens voor. Hou wel je vingers crossed dat ie het blijft doen, anders ben je overgeleverd aan de grillen van de geweldige firma Teleplan welke jou monitor moet gaan repareren.... :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ff topictitel wat aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
teleplan?
dacht het niet,dan ga ik gewoon terug naar mycom aangezien ik hem bij de mycom stand gekocht heb

en stof is het ook niet,ik heb hem van de hcc dagen,dat is november dus helemaal niet zo oud.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Als je hem uitaan zet en door de ventilatiegaten naarbinnen kijkt, zie je dan vonkjes?

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 05-01-2003 20:48 . Reden: uit 8)7 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• stylezzz
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:41:
teleplan?
dacht het niet,dan ga ik gewoon terug naar mycom aangezien ik hem bij de mycom stand gekocht heb

en stof is het ook niet,ik heb hem van de hcc dagen,dat is november dus helemaal niet zo oud.
Teleplan regelt de garantieafhandeling voor iiyama monitoren af. Je kan mij ook niet geloven en met je monitor een half uur gaan wachten in de Mycom winkel waarna de verkoper je het telefoonnummer zal geven van die mensen. Maar goed, misschien is er gewoon niks aan de hand... :)

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 21:38
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 19:36:
ik heb een iiyama vision master 1451 (19")

ik dacht vanmiddag wat hoor ik toch,een soort geknetter,ga ik bij mn monitor kijken hoor ik licht geknetter uit die monitor komen en op precies hetzelfde moment die ik het licht ook een heel klein beetje dimmen.

en dit terwijl mn monitor gewoon aanstaat,maar het beeld blijft normaal,een nog een paar keer knetteren,en toen hield het op.

mn monitor doet het nog gewoon,en als ik mn neus erboven houd ruikt het gewoon normaal zoals die altijd doet.
maar zet ik hem uit en dan weer aan dan ruik ik even een verbrande rubber geur boven mn monitor,maar na een paar seconden is dat weer weg.

weet iemand wat er mis is vanbinnen en hoelang hij nog te leven heeft?
:/ slik
* CommanderKeen heeft net dezelfde gekocht }:O

doet het nog goed, alleen hij maakt echt een fuk herrie alsty van reso verspringt :p

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Teleplan heeft anders een monitor van iemand die ik ken prima behandeld. De leenmonitor was prima en het duurde niet echt lang.

Dus why not :?

Ik zou als Mycom zijnde jou daar gewoon naar te verwijzen... :D

Verwijderd

Topicstarter
CommanderKeen schreef op 05 January 2003 @ 21:14:
[...]

:/ slik
* CommanderKeen heeft net dezelfde gekocht }:O

doet het nog goed, alleen hij maakt echt een fuk herrie alsty van reso verspringt :p
doet deze ook,flink irritant vind ik maar je went eraan

maar nu doet hij het nog,vraag me alleen af hoelang :)

dan hoop ik wel dat hij er met een harde knal uitgaat zodat ik het kan horen en weet wanneer ik de stekker eruit moet halen :)

Verwijderd

Had eerst ook een monitor die dat deed, bleek dat de aan-uit switch achterop een draadje een beetje los was gegaan waardoor soms niet helemaal contact maakte.
Dat knetteren en licht dimmen is dus een soort van kortsluiting.

Oplossing: Openmaken en ff opnieuw vastsolderen... of gewoon terug gaan.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt on-site garantie. Dat ding weegt 22Kg (daar ga je toch niet mee slepen?) en Iiyama/Teleplan moeten altijd zelf de garantie afhandelen.

Garantie is 3 jaar dus dat moet nog wel lukken.

Succes

@CommanderKeen: Het is echt niet zo dat als 1 monitor stuk is dat ze allemaal stuk gaan binnenkort...

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 06-01-2003 22:12 ]

{signature}

• stylezzz
Hehehe, en als jullie denken dat jullie monitoren een herrie maken bij verspringen van resolutie dan heb je die van mij nog nooit gehoord.... >:)

(iiyama a201ht, still going strong after 3 years!!! :P )

Verwijderd

dominator schreef op 06 januari 2003 @ 22:19:
Hehehe, en als jullie denken dat jullie monitoren een herrie maken bij verspringen van resolutie dan heb je die van mij nog nooit gehoord.... >:)

(iiyama a201ht, still going strong after 3 years!!! :P )
Het is meestal normaal dat monitoren een tik geven bij het verspringen van reso/hz ;)
Pagina: 1