Ik ben van plan me muis te gaan modden, ik wil het rode ledje blauw maken zodat het bij de rest van het systeem past. Dus ik denk maak die muis ff open om te kijken hoe alles zit en of het sowieso mogelijk is. Ik deed het heel voorzichtig en toch zagen nog 2 metaaldraadjes die bij het scrollwiel horen weg te springen. Ik zou me god niet weten hoe ze terug moeten
. Heeft iemand misschien foto's van een open mx500 of tips? het gaat om een veertje en een stukje metaal met een oogje aan de 1e kant en gewoon recht aan de andere kant.
Hehe, dat had ik dus ook
. Het veertje moet met zijn kant waar dat lusje zit in het sleufje liggen. Is die mx500 een cordless mouse? want dan kan er geen blauwe led in.
nee, de MX700 is draadloosthacow schreef op 05 januari 2003 @ 20:14:
Hehe, dat had ik dus ook. Het veertje moet met zijn kant waar dat lusje zit in het sleufje liggen. Is die mx500 een cordless mouse? want dan kan er geen blauwe led in.
de MX500 is met draad
mx700 is cordless, mx500 niet.thacow schreef op 05 januari 2003 @ 20:14:
Hehe, dat had ik dus ook. Het veertje moet met zijn kant waar dat lusje zit in het sleufje liggen. Is die mx500 een cordless mouse? want dan kan er geen blauwe led in.
Ik heb sinds gisteren een mx500. Lekker muisje
Oh dat ding, dat zorgt voor het 'tikken' van je scrollwiel.. Ik kreeg het niet terug... En heb het weggegooid. Werkt prima zonder
Verwijderd
k heb die tick dingen van het scrollwieltje weggehaald.. vin het uiterts irri dat geluid erbij en werkt veel lekkerder zo zonder die tik erin...
Verwijderd
Dit wil ik dus ook gaan doen en ik heb mijn muis open gemaakt zie hier
maar hoe heb je het ledje eraf gehaald ? precies bij het hoekje ? en gewoon met een kleine soldeerpen eraan ?
maar hoe heb je het ledje eraf gehaald ? precies bij het hoekje ? en gewoon met een kleine soldeerpen eraan ?
dan maar zonder tikje, weer een stap dichter bij een geluidloos systeem
Allebei de soldeerpunten loshalen met een soldeerbout.Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:18:
Dit wil ik dus ook gaan doen en ik heb mijn muis open gemaakt zie hier [afbeelding] maar hoe heb je het ledje eraf gehaald ? precies bij het hoekje ? en gewoon met een kleine soldeerpen eraan ?
Dan kan je het kunststof kapje verwijderen samen met de LED.
Vervolgens schuif je het nieuwe LEDje in het plastic kapje, en solderen maar.
Klaar is klara!
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Met dat plaatjes van Freak-NL erbij gaat het wel lukken, alleen moet de led nog een bepaalde felheid hebben soms of nie?
Verwijderd
/me heeft ook een MX 500 die gemod gaat worden,
maar waar zien jullie die skroeffies??? onder die schuifrubbertjes ofzo??
of hoe maak je um open hijs net nieuw dus ik ben nog ff voorzichtig..
dat ledje verwisselen is in de tijd van poep en een scheet gedaan
maar waar zien jullie die skroeffies??? onder die schuifrubbertjes ofzo??
of hoe maak je um open hijs net nieuw dus ik ben nog ff voorzichtig..
dat ledje verwisselen is in de tijd van poep en een scheet gedaan
kijk goed in de stikker zitten kruisjes daar moet je door heen
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Verwijderd
Werkt je muis dan nog wel goed met een blauw ledje?
Ik heb volgens mij een keer gelezen dat je pijltje gaat schokken als je je dan muis beweegt, dat ie het oppervlak niet meer zo goed leest dus.
Ik heb volgens mij een keer gelezen dat je pijltje gaat schokken als je je dan muis beweegt, dat ie het oppervlak niet meer zo goed leest dus.
Verwijderd
Yeehah, met zijn alluh muisen schroeven. En kom op man.. En schroefje zoeken... Een stukje solderen... Dat kan toch niet moeilijk zijn!!
Verwijderd
ik heb ff een vraagje:
wordt door het veranderen van het ledje naar een andere kleur de kwaliteit niet verminderd, ik bedoel kan de sensor precies de zelfde precisie leveren met blauw licht als met rood licht???
wordt door het veranderen van het ledje naar een andere kleur de kwaliteit niet verminderd, ik bedoel kan de sensor precies de zelfde precisie leveren met blauw licht als met rood licht???
rood zal wel het allerbeste werken, anders nemen niet alle fabrikanten van optische muizen rode ledjes (of is gewoon alles gelijk, en vinden logitech ed. rood gewoon een mooie kleur?)
Verwijderd
Volgens mij is het ook niet zo gemakkelijk om zo'n felle led te vinden. Als je in de led van een optische muis kijkt is'tie al verblindend en dan staat er al een lagere spanning op, want de optische sensor niks neemt niks waar.
Volgens mij werkt de muis ook minder goed met blauw licht. De optische sensor werkt het best met licht van een bepaalde golflengte.
Volgens mij werkt de muis ook minder goed met blauw licht. De optische sensor werkt het best met licht van een bepaalde golflengte.
Volgens mij maakt het niet echt uit welke kleur L.E.D. er gebruikt wordt, zolang het maar felle L.E.D.'s zijn (waar op dit moment een hoop tweakers op zitten te wachten: Hulde aan Spacy en Pixxa
). Bij mods met mindere felle L.E.D.'s komt het wel voor dat ze niet goed meer reageren. 
Ik ben zelf ook van plan om m'n Logitech Dual Optical onder handen te nemen en ook van deze muis zijn er al geslaagde L.E.D.-mods. (waar ook bij staat dat je felle L.E.D.'s moet gebruiken)
Ik ben zelf ook van plan om m'n Logitech Dual Optical onder handen te nemen en ook van deze muis zijn er al geslaagde L.E.D.-mods. (waar ook bij staat dat je felle L.E.D.'s moet gebruiken)
Verwijderd
in ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ga binnenkort wel ff kijken of het mij ook lukt om er een ander kleur LED in te zetten
en als blijkt dat de prestaties dan toch minder worden dan zet ik gewoon het originele LEDje er weer in
en als blijkt dat de prestaties dan toch minder worden dan zet ik gewoon het originele LEDje er weer in
Rood is gewoon het goedkoopste om te produceren (blauw schijnt in de productie duurder te zijn).
Da's volgens mij de enige reden waarom ze allemaal met rood komen aan zetten.
Da's volgens mij de enige reden waarom ze allemaal met rood komen aan zetten.
XBO: Michaël#3318
Er is wel een logitech muis met een blauw ledje, dus het kan sowieso, maar bij fel, aan hoe fel moet ik dan denken? hoeveel mcd's?
Verwijderd
Ik zou gewoon de felste nemen, het ledje zit er om het oppervlak op te lichten zodat er een soort foto van gemaakt kan worden door de lens.
Dus hoe feller het ledje hoe beter de lens het oppervlak kan zien.
Je moet het PCB'tje ff uit de muis halen, en aan de onderkant de soldeerpunten verwarmen met je soldeerbout waardoor het tin smelt, nu kan je het LEDje incl. dat plastic houdertje zo uit het PCB trekken.Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:18:
Dit wil ik dus ook gaan doen en ik heb mijn muis open gemaakt zie hier [afbeelding] maar hoe heb je het ledje eraf gehaald ? precies bij het hoekje ? en gewoon met een kleine soldeerpen eraan ?
Doe nu je nieuwe LEDje in die houder en vouw de pootjes onder dezelfde hoek, let trouwens op de polen van het LEDje! Welke kan ze op moeten kan je in de LED zien (kort en lang 'pootje' ). Doe nu de LED terug, verhit de boel weer (nerwarmen, niet weg fikken!
Rookworst zonder R is ook worst.
Dat is niet waar, die fotocel heeft een bepaalde gevoeligheid, is de boel sterk overbelicht dan 'ziet' hij helemaal niks meer.Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 16:46:
Ik zou gewoon de felste nemen, het ledje zit er om het oppervlak op te lichten zodat er een soort foto van gemaakt kan worden door de lens.
De lichtsterkte is dus absoluut van belang!
Rookworst zonder R is ook worst.
ff kijken of ik dat ook kan
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
erm vaak zie je niet zoveel verschil in lengte als de pootjes afgeknipt zijnBezurK schreef op 06 januari 2003 @ 16:50:
[...]
let trouwens op de polen van het LEDje! Welke kan ze op moeten kan je in de LED zien (kort en lang 'pootje' ). Doe nu de LED terug, verhit de boel weer (nerwarmen, niet weg fikken!) totdat alles netjes vast zit... nu moet het werken
gelukkig is daarom de ene poot rond en de andere vierkant
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Waarom zou je hem open maken !!!
Je ziet dat ledje toch niet zitten !!!
Of hoe gebruiken jullie je muis dan
onderste boven zeker !!
Je ziet dat ledje toch niet zitten !!!
Of hoe gebruiken jullie je muis dan
Verwijderd
dan weet ik niet hoe jij je muis gebruikt... aangezien het bij mij op de kamer een beetje donker is komt er een enorme rode gloed onder die muis vandaan
Verwijderd
tjek mun site voor een kleine howto..
..nospam just help..
binnekort komt er een howto op over de mx500 mod
..nospam just help..
binnekort komt er een howto op over de mx500 mod
Verwijderd
Ja nou dat heb ik niet komt mischien omdat ik een donkere bureau heb!!Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 11:12:
dan weet ik niet hoe jij je muis gebruikt... aangezien het bij mij op de kamer een beetje donker is komt er een enorme rode gloed onder die muis vandaan
Zou best kunnen, ik zal vanavond goed kijken of ik iets roods zie!!
Pagina: 1