Welke dvd speler kan ik het beste kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik wil een dvd speler kopen, waarmee ik gekopieerde cd's/dvd's en mp3 kan afspelen. Tegenwoordig zijn er gelukkig een hoop spelers die dat kunnen, maar welke kan ik nu het beste kiezen? In de price watch kwam ik de Lyns1000k dvd speler tegen voor een lage prijs, dat lijkt me wel wat. Maar het merk zegt me niks, raden jullie me deze speler aan of niet?

Always Look On The Bright Side Of Life!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tegen low budget zit er niet al te veel verschil in..wij hebben hier thuis ook een hiteker DVD speler staan voor een kleine 99 euro.. helemaal niets mis mee..
als je het terug kan brengen naar de winkel om om te ruilen voor een ander of geld terug..is dat dan geen mogelijkheid om uit te proberen..

het zeker zijn voordat je wat koopt, is natuurlijk wel makkelijker

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ik koop een marantz.... kan ook alles maar is niet zon tokio merk. K je betaald dan ook wat meer maar dat zie je ook terug.

Wat is je budget precies?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Je hebt nu een leuke aanbieding bij Expert. Een hartstikke mooie Pioneer!! :P En volgens mij kan die ook alles afspelen. Ook mp3's. 8)

edit:
Slechts €169,-!!!

[ Voor 11% gewijzigd door megaleo op 05-01-2003 19:41 ]

Verwijderd

Johannn schreef op 05 January 2003 @ 19:26:
Ik wil een dvd speler kopen, waarmee ik gekopieerde cd's/dvd's en mp3 kan afspelen. Tegenwoordig zijn er gelukkig een hoop spelers die dat kunnen, maar welke kan ik nu het beste kiezen? In de price watch kwam ik de Lyns1000k dvd speler tegen voor een lage prijs, dat lijkt me wel wat. Maar het merk zegt me niks, raden jullie me deze speler aan of niet?
zie www.vcdhelp.com

kijk bij dvdplayers wat voor jouw aantrekkelijk is. en ga dan kijken waar ze ze hebben!

• Johannn
Hoger dan 150 euro wil ik eigenlijk niet gaan, Marantz zal het dan niet kunnen worden lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Johannn op 05-01-2003 19:37 ]

Verwijderd

DVD Players VCD,SVCD,CD-R/W,DVD±R/W Compatibility list:
• Dansai DVD852
• Grundig GDV 130
• Sharp DV-740
• United DVD 3151

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

megaleo schreef op 05 January 2003 @ 19:34:
Je hebt nu een leuke aanbieding bij Expert. Een hartstikke mooie Pioneer!! :P En volgens mij kan die ook alles afspelen. Ook mp3's. 8)

edit:
Slechts €169,-!!!
Heel vaag dit. Weet jij wél welk type van pioneer dat is? 444 of de 454. Trouwens die 454 (volgens mij redelijk goed) staat voor €199,- bij Media markt te koop. (rotterdam) En deze vreet geloof ik alles.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Johannn
De Pioneer Dv-444 lijkt me tot nu toe de beste keuze voor mij.
De enige minpunten die ik vooralsnog kan vinden van de Pioneer Dv-444 zijn
-geen wma
-niet regiovrij
http://www.vcdhelp.com/dv...3&Search=Search&#comments
Weet iemand trouwens waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de 444 en 454?
In iedere geval bedankt voor de reacties, ik heb er een hoop aan.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Johannn schreef op 05 January 2003 @ 21:33:
De Pioneer Dv-444 lijkt me tot nu toe de beste keuze voor mij.
De enige minpunten die ik vooralsnog kan vinden van de Pioneer Dv-444 zijn
-geen wma
-niet regiovrij
http://www.vcdhelp.com/dv...3&Search=Search&#comments
Weet iemand trouwens waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de 444 en 454?
In iedere geval bedankt voor de reacties, ik heb er een hoop aan.
Regio vrij :? :?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
de 454 is goedkoper als de 444. ik geloof dat de 444 iets beter is.

[ Voor 80% gewijzigd door Dnc1n op 05-01-2003 21:37 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op de site van een dvd winkel:
Bij aankoop van de Pioneer DV-454 Slimline DVD-speler, of de Pioneer DV-U7 ultracompacte DVD-speler krijgt u de regiomodificatie geheel gratis.

U koopt dus een regiovrije DVD-speler voor de prijs van een standaard regio 2 speler.

Pioneer DV-454: € 239,00
Pioneer DV-U7: € 299,00
:)

• Johannn
Oke dat minpunt vervalt dus, das mooi ;)

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fireman schreef op 05 January 2003 @ 20:40:
[...]

Heel vaag dit. Weet jij wél welk type van pioneer dat is? 444 of de 454. Trouwens die 454 (volgens mij redelijk goed) staat voor €199,- bij Media markt te koop. (rotterdam) En deze vreet geloof ik alles.
voor €169,- zal dat wel de pioneer 350 zijn

• Dnc1n
http://go.to/eurohopper

de 454 is hier 220 euro :) is postorder bedrijf, hoor goede verhalen over dit bedijf op got en op andere ht forums. dus is wel betrouwbaar.

edit:
189 hier! http://www.best-sellers.nl/bs/home/start.htm

maar ik denk dat duitsland misschien nog goedkoper is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Dnc1n op 05-01-2003 22:41 ]

Verwijderd

same here ga maar voor de Pioneer. Wma support voor dvdspelers zal je niet vinden aangezien wma meer processorpower nodig heeft. daarnaast kan de 444 en 454 gewoon regiovrij gemaakt worden.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De panasonic rv 32 is ook een goed apparaat, in sommige winkels te vinden voor € 179. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tele op 06-01-2003 11:41 ]

Verwijderd

ik wil misschien mijn marantz bij dat eurohopper kopen maar ik vind nog al rare site. Ten eerste onproffesioneel domein (go.to) en dan hoe het er allemaal uitziet...

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 11:41:
ik wil misschien mijn marantz bij dat eurohopper kopen maar ik vind nog al rare site. Ten eerste onproffesioneel domein (go.to) en dan hoe het er allemaal uitziet...
Zie dit topic waar Dhr. Hopper zelf gereageerd heeft. :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

toshiba sd220e misschien iets?

¯\_(ツ)_/¯

• Scarp
  • Niet online
Dnc1n schreef op 05 januari 2003 @ 22:37:
http://go.to/eurohopper

de 454 is hier 220 euro :) is postorder bedrijf, hoor goede verhalen over dit bedijf op got en op andere ht forums. dus is wel betrouwbaar.

edit:
189 hier! http://www.best-sellers.nl/bs/home/start.htm

maar ik denk dat duitsland misschien nog goedkoper is :)
Voor een tientje meer heb je die 454 regio vrij bij de moviestore :)
Overigens is eurohopper inderdaad te vertrouwen, net voor oud en nieuw waren m'n dvd speler en cd wisselaar gebracht. Hardstikke goed allemaal :)

• Master__R
  • Laatst online: 02-03 20:11
Ik zoek ook een nieuwe dvd speler aangezien mijn huidige het waarschijnlijk binnenkort begeeft.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Sony (past mooi bij mijn receiver), of een Philips.
Maar ik zoek er ook een die een optische uitgang heeft (ivm Dolby Digital).

Weet iemand van deze 2 merken goede spelers die MP3 + gebrande cd's afspeelt, en dan zo'n optische uitgang heeft? _/-\o_

• Scarp
  • Niet online
Volgens mij hebben de meeste dvd speler wel optisch en digital coax output. Sony, philips en pioneer in ieder geval.

• Master__R
Scarp schreef op 06 januari 2003 @ 11:53:
Volgens mij hebben de meeste dvd speler wel optisch en digital coax output. Sony, philips en pioneer in ieder geval.
Dat dacht ik ook, maar tegenwoordig valt dat tegen. De meeste hebben alleen een coaxiale output.
Die aansluiting heb ik ook wel op mijn receiver maar dan moet ik er weer een kabeltje bijkopen van zo'n €50...

Verwijderd

Master__R schreef op 06 January 2003 @ 11:49:
Ik zoek ook een nieuwe dvd speler aangezien mijn huidige het waarschijnlijk binnenkort begeeft.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Sony (past mooi bij mijn receiver), of een Philips.
Maar ik zoek er ook een die een optische uitgang heeft (ivm Dolby Digital).

Weet iemand van deze 2 merken goede spelers die MP3 + gebrande cd's afspeelt, en dan zo'n optische uitgang heeft? _/-\o_
hou er rekening mee dat sony dvd spelers wat moeilijker regio vrij te maken zijn. Iig niet met een simpele code op de ab :(

• Master__R
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 11:55:
[...]
hou er rekening mee dat sony dvd spelers wat moeilijker regio vrij te maken zijn. Iig niet met een simpele code op de ab :(
Nee, maar dat maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik heb 1 Amerikaanse dvd en die kijk ik wel in me pc (met tv-out) aangezien die wel regio vrij is.

Het belangrijkste voor mij is de aansluiting op mijn receiver en dat ie MP3 kan afspelen + CD-R(W).

• Tele
  • Niet online
Master__R schreef op 06 januari 2003 @ 11:59:
[...]

Nee, maar dat maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik heb 1 Amerikaanse dvd en die kijk ik wel in me pc (met tv-out) aangezien die wel regio vrij is.

Het belangrijkste voor mij is de aansluiting op mijn receiver en dat ie MP3 kan afspelen + CD-R(W).
De sony dvp ns405 is er in het zilver en zwart, met hetzelfde design als de recente sony recievers. Kost in Nederland rond de € 300. Er is ook nog een iets eenvoudiger model, de 305, en die kan je voor rond de € 190 vinden. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Tekielja schreef op 05 January 2003 @ 22:18:
voor €169,- zal dat wel de pioneer 350 zijn
Die stond maanden geleden al voor 173 euro bij de Makro. Hij bevalt mij perfect :) Overigens kun je die regiohack makkelijk zelf doen als je een Palm PDA hebt. Met Palm Remote kun je een keycode versturen die 'm unlockt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Master__R
Tele schreef op 06 januari 2003 @ 12:12:
[...]

De sony dvp ns405 is er in het zilver en zwart, met hetzelfde design als de recente sony recievers. Kost in Nederland rond de € 300. Er is ook nog een iets eenvoudiger model, de 305, en die kan je voor rond de € 190 vinden. :)
Die 405 vind ik wat te duur eigenlijk. Mijn maximum ligt rond de €200.

Die 305 heeft helaas geen optical out...

EDIT:
Ik heb even gekeken wat zo'n coax kabel kost en da's zo'n €30 dus dat valt wel mee.
Heeft er iemand ervaring met dvd spelers van Philips?

[ Voor 14% gewijzigd door Master__R op 06-01-2003 12:37 ]

• Scarp
  • Niet online
Master__R schreef op 06 januari 2003 @ 11:55:
[...]

Dat dacht ik ook, maar tegenwoordig valt dat tegen. De meeste hebben alleen een coaxiale output.
Die aansluiting heb ik ook wel op mijn receiver maar dan moet ik er weer een kabeltje bijkopen van zo'n €50...
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/HQG-3471_1.5.jpg
High end digital coax kabel van 13,50 euro, dus 50 euro is overdreven :)
Of
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/HQS-3471_1.5.jpg
6 euro voor 5 meter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 06-01-2003 12:49 ]

• Master__R
Ik had ook al wat goedkopers gevonden inderdaad (zie edit). Je hebt natuurlijk wel verschillen in kwaliteit lijkt me.
Maar ik ga zo maar eens ff kijken bij Staffhorst en BCC wat het me allemaal gaat kosten.

• Tele
  • Niet online
Master__R schreef op 06 januari 2003 @ 12:25:
[...]

EDIT:
Ik heb even gekeken wat zo'n coax kabel kost en da's zo'n €30 dus dat valt wel mee.
Nu ben ik misschien een relschopper, maar het verschil tussen een coax kabeltje (waar een -!digitaal!- signaal over gaat) van € 5 en € 30 hoor je dus echt -niet-.

Heb je een set van tienduizenden euro's, en je weet van gekkigheid niet wat je nog moet vervangen om het geluid beter te krijgen (en je weet niet wat je met je geld moet doen), okee, dan kan een beetje psychoacoustiek geen kwaad. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tele op 06-01-2003 12:59 ]

• Master__R
Oh ok, als jij het zegt... Ik weet niet eens hoe zo'n kabel vanbinnen werkt.

Als je in een winkel kijkt zie je wel verschillende typen van 1 merk (XIOS ofzo?) met verschillende prijzen.

Verwijderd

Ik zou voor de pioneer 444 als hij nog te koop is
Ik heb zelf deze dvd speler dit ding vreet echt alles
Kennis van mij heeft de pioneer 454 heeft met vcd nog wel eens problemen.
ondersteunt dvd-r dvd-rw dvd+r dvd+rw vcd svcd xsvcd mp3
kijk eens op http://www.vcdhelp.com

• Scarp
  • Niet online
Over kabels zie: Bekabeling belangrijk?
Dit lijkt me niet het juiste topic om daarover een discussie te beginnen.
Het komt erop neer dat je dus ook prima digital coax kan gebruiken, als je reciever er een aansluiting voor heeft en je dvd speler ook, dan heb je optical niet nodig. Kan je die ingang weer voor iets anders gebruiken (cd speler ofzo of een MD speler).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:07:
Ik zou voor de pioneer 444 als hij nog te koop is
Ik heb zelf deze dvd speler dit ding vreet echt alles
Kennis van mij heeft de pioneer 454 heeft met vcd nog wel eens problemen.
ondersteunt dvd-r dvd-rw dvd+r dvd+rw cdr cdrw vcd svcd xsvcd mp3
kijk eens op http://www.vcdhelp.com

• Master__R
Net ff naar Staffhorst geweest, en die kabel die ik bedoel is van IXOS en die kost inderdaad €35.
Goedkopere hadden ze niet.
Maar ik heb ook de Philips DVD 723 gezien die een optische en coaxiale aansluiting heeft. En deze speelt ook alles.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~biers057/723.jpg

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

offtopic:
Ik heb zo'n half gratis apparaat van een C1000 actie bij elkaar gespaard. Het merk baarde al grote zorgen: Technica (in Technics stijl logo).

Maar: speelt alles af en goed ook. SVCD gewoon als VCD fikken en ik geniet van allerlei meuk met deze bijna gratis DVD speler...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

Exirion

Gadgetfetisjist

In theorie wel ja. Over Philips heb ik niet altijd even positieve dingen gehoord. Vaak problemen met bepaalde CD's en de MP3 functionaliteit schijnt niet zo handig te zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 19:30:
Ik koop een marantz.... kan ook alles maar is niet zon tokio merk. K je betaald dan ook wat meer maar dat zie je ook terug.

Wat is je budget precies?
Marantz is ook een tokio-merk, komt uit Thailand dacht ik :P

*checkt achterkant versterker*

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Exirion schreef op 06 januari 2003 @ 16:42:
[...]

In theorie wel ja. Over Philips heb ik niet altijd even positieve dingen gehoord. Vaak problemen met bepaalde CD's en de MP3 functionaliteit schijnt niet zo handig te zijn.
M'n ouders hebben een dvd -speler van Philips, dacht de 633. Ik heb zelf nog geen problemen meegemaakt met het afspelen van audio cd's. CD-R en CD-RW speelt ie gewoon af.

Mp3 speelt ie inderdaad gewoon af, maar daar houdt het verder wel mee op. Je krijgt geen menu's of playlisten waarop je kan zien wat de artiest van het nummer is enzo.

• Master__R
Asclepius schreef op 06 januari 2003 @ 16:51:
[...]
Mp3 speelt ie inderdaad gewoon af, maar daar houdt het verder wel mee op. Je krijgt geen menu's of playlisten waarop je kan zien wat de artiest van het nummer is enzo.
Mijn ouders hebben de 733 en die laat met mp3 de titel van het bestand zien. Deze speelt alle mp3 bestanden af, ook wat er in andere mappen staat.

Ik denk dat ik dan toch voor een Sony ga, en dan waarschijnlijk de DVP NS305 en dan koop ik maar en extra kabeltje erbij (coaxiale).

[ Voor 15% gewijzigd door Master__R op 06-01-2003 17:05 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Ik heb een digitale kabel van Profigold, beste getest tegen veel duurdere in What Hifi, bij veel zaken te krijgen en maar €20...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Johannn
In de nieuwste folder van de media markt staat een daytek player van 88 euro. Weet iemand wat het type nummer daarvan is? Dan kan ik ff kijken op die compatibility site hoe goed die werkelijk is.

Verwijderd

ok even wat leuks over Sony DVD spelers... mijden... MIJDEN ja. Het probleem met veel Sony DVD spelers is dat ze na een jaar tot 1,5 jaar kuren gaan tonen over het niet kunnen lezen van DVD's. De inmiddels beruchte C 13 00 code krijg je dan heel leuk te zien.

Oplossing: laten maken door Sony. Het schijnt niet meer dan 1 ICtje te zijn en dat moet ruim 100 euro aan reparatiekosten worden.

Verwijderd

Nog even over Pioneer (...ik heb de 454...), deze speelt de muziek en Mp3 cd's op een goede kwaliteit af. Iets wat er nog weleens minder wil zijn bij andere merken. Vaak klinkt het geluid (van dus muziek cd.. ) wat vlak of blikkerig.
Bij de Pioneer is dit duidelijk een stuk beter (lees; goed)

Misschien iets om rekening mee te houden als je van plan bent niet alleen DvD te draaien (... was voor mij iig het punt dat de doorslag gaf bij de aanschaf, los van het feit dat ie voor een betaalbare prijs een prima beeldkwaliteit geeft...ook het gebruikersmenu op de TV is erg overzichtelijk, evenals de afstandsbediening !).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 22:41 ]

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

s_roubos schreef op 06 January 2003 @ 17:41:
Ik heb een digitale kabel van Profigold, beste getest tegen veel duurdere in What Hifi, bij veel zaken te krijgen en maar €20...
Waar heb je die Profigold gekocht?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Ik ben zelf ook op zoek naar een beetje een goede DVD-speler. Nou las ik laatst ergens op het forum dat er flink verschil in audio kwaliteit zit tussen een DVD speler in de klasse E250,- en een CD-speler van E250,- Aan de ene kant wel logisch, omdat er natuurlijk totaal andere componenten in het apparaat zitten.
Nu heb ik zitten kijken naar de Marantz DV-6200 en de Yamaha DVD-S530. Zien er goed uit leuke functies, maar de Marantz kost makkelijk het dubbele. Is dit cerschil te rechtvaardigen, of heeft de Yamaha gewoon meer waar voor z'n geld?

Zou iemand een beetje tips kunnen geven in welke prijsklasse ik moet gaan zoeken?

Ow, en ik wil ook graag net zoals de topicstarter MP3 CD's kunenn draaien, maar dat zit tegenwoordig standaard op elke speler :) .

Music Addicted

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48
Vandaag de nieuwe catalogus van Pioneer gekregen. Wat ziet mijn ook, oa de modellen DV-444 en de DV-545 staat er niet meer in :?
Dit (en nog enkele) zijn dus uitgaande modellen.
Het model wat er veel in staat is de DV-454, en dan vooral in combinatie met de VSX-C100.

Zelf ben ik dus ook al aan het kijken naar een dvd-speler. Ik Zit sterk te denken aan de DV-444 (samen met een VSX-D711), hier lees ik goede dingen over. Zou dit model nog wel voorradig zijn??
En hoe zit het met de 'opvolger', de DV-454. Zou dit wat zijn of mist ie gewoon een boel dingen.

En wat is er met de Sony DVP-NS405? Is deze minder dan de DV-444, voor zover ik las wel...

• TheRebell
Als de DV-454 nu de opvolger is van de DV-444, waarom kost die dan een stuk minder?
En kan die DV-454 ook alles spelen? dus voor DVD's zowel de '+' als de '-' :S

Verwijderd

Boekster schreef op 08 January 2003 @ 00:02:
Ik ben zelf ook op zoek naar een beetje een goede DVD-speler. Nou las ik laatst ergens op het forum dat er flink verschil in audio kwaliteit zit tussen een DVD speler in de klasse E250,- en een CD-speler van E250. Zou iemand een beetje tips kunnen geven in welke prijsklasse ik moet gaan zoeken?

Ow, en ik wil ook graag net zoals de topicstarter MP3 CD's kunenn draaien, maar dat zit tegenwoordig standaard op elke speler :) .
Zoals al eerder gezegd de pioneer 454, ongeveer 230 euro..... (effe eerdere posts lezen... ;) ...).

Verwijderd

low-cost:
Hiteker He-1500 speelt alles af en is regiovrij 99,-
Dezelfde opties maar dan van JVC voor 279,-

bij block

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 14:23
dvd-spelers onder de €200 hebben geen dolby decoder, de versterker die je daarbij koopt moet die dan wel hebben
dvd-spelers bover de €200 hebben meestal wel zo'n decoder.

K heb de JVC XR302 deze is wel fijn. hiervoor had k een LG maar die heb k gelukkig weer verkocht

• Dnc1n
meestal juist de tokio merken, hiteker, cyberhome hebben wel een dolby decoder ;)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
bij scheer en foppen hebben ze er 1 voor 89 euro
met dts dolby mp3 vcd svcd photocd en zit een coaxial kabel bij een dikke scart kabel en 2 tulp kabeltjes.. erg goed dingetje moet ik zeggen.. blij dat ik hem heb.

dit is em

http://www.apexdigitalinc...ail.asp?linenumber=3&c=No

Afbeeldingslocatie: http://www.apexdigitalinc.com/images/AD-1100w%20noVCD.jpg

oh ja ook makkelijk regio vrij te maken en macrovision staat al uit

[ Voor 38% gewijzigd door I_am_akira op 08-01-2003 12:43 ]

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 14:23
weet iemand hoe je en jvc regiovrij moet maken?

Verwijderd

Johannn schreef op 05 januari 2003 @ 19:26:
Ey

Ik heb een Apen DVD-1648 16*dvd 48*CD retrail daar mee kan je dvd en cd-rom's afspelen.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad en hij werkt prima.
Ik weet alleen de prijs ni meer.

Gr HWarang

Verwijderd

c0rneel schreef op 08 januari 2003 @ 12:44:
weet iemand hoe je en jvc regiovrij moet maken?
www.vcdhelp.com

• Dnc1n
I_am_akira schreef op 08 January 2003 @ 12:38:
bij scheer en foppen hebben ze er 1 voor 89 euro
met dts dolby mp3 vcd svcd photocd en zit een coaxial kabel bij een dikke scart kabel en 2 tulp kabeltjes.. erg goed dingetje moet ik zeggen.. blij dat ik hem heb.

dit is em

http://www.apexdigitalinc...ail.asp?linenumber=3&c=No

[afbeelding]

oh ja ook makkelijk regio vrij te maken en macrovision staat al uit
hehe die dingen worden steeds goedkoper :p
maareh ik heb het idee dat het een computerhardware matige is,
zit er een computer dvd-rom loopwerk in. :)

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 12:44:
[...]
Ey

Ik heb een Apen DVD-1648 16*dvd 48*CD retrail daar mee kan je dvd en cd-rom's afspelen.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad en hij werkt prima.
Ik weet alleen de prijs ni meer.

Gr HWarang
Welkom op GoT. Aub geen groeten onder je posts (lees faq).

We hebben het niet over dvd spelers voor in de computer, maar als standalone, dus je opmerking is vrij nutteloos.

Aan topicstarter: koop gewoon een regiovrije pioneer, zijn prima dvd spelers voor hun prijsklasse. Tuurlijk heb je dvd spelers voor 100 euro ofzo, maar die lage prijs zie je aan de kwaliteit af.

[ Voor 18% gewijzigd door Scarp op 08-01-2003 12:56 ]

Verwijderd

Scarp schreef op 08 januari 2003 @ 12:55:
[...]
Aan topicstarter: koop gewoon een regiovrije pioneer, zijn prima dvd spelers voor hun prijsklasse. Tuurlijk heb je dvd spelers voor 100 euro ofzo, maar die lage prijs zie je aan de kwaliteit af.
_/-\o_

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
www.vcdhelp.com is offline :(

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Fireman schreef op 05 January 2003 @ 20:40:
[...]

Heb net even gebeld (ja, dat kan ook nog tegenwoordig ;) ) en het is de 350.

systeem

Verwijderd

Dnc1n schreef op 08 January 2003 @ 12:30:
meestal juist de tokio merken, hiteker, cyberhome hebben wel een dolby decoder ;)
ja die hiteker heeft wel een dolby decorder hoor, tis goed geluid wat eruit komt, je moet er alleen wel f een andere scart bij kopen want dat is een kloteding

je kan ook gaan voor een sony ns405 of 705 die zijn ook erg goed alleen de doorspoelfunctie is een beetje klote darop...

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Kan die hiteker ook folders lezen e.d.?

systeem

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 12:11:
[...]

Zoals al eerder gezegd de pioneer 454, ongeveer 230 euro..... (effe eerdere posts lezen... ;) ...).
Ok, bedankt. Zal er eens naar kijken :) .

Ik zal toch ook zeker gaan luisteren, en wil de andere 2 toch nog niet uitsluiten.
Dusch nog steeds de vraag, is het verschil tussen de Yamaha en Marantz gerechtvaardigd? Ik vind het echt enorm veel. Zeker als die Pioneer er nog bij komt, dan is die Marantz echt ontzettend duur! Imeand ervaringen met de Yamaha DVD-S530 of de Marantz DV-6200?

Music Addicted

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Boekster schreef op 08 januari 2003 @ 14:47:
[...]

Ok, bedankt. Zal er eens naar kijken :) .

Ik zal toch ook zeker gaan luisteren, en wil de andere 2 toch nog niet uitsluiten.
Dusch nog steeds de vraag, is het verschil tussen de Yamaha en Marantz gerechtvaardigd? Ik vind het echt enorm veel. Zeker als die Pioneer er nog bij komt, dan is die Marantz echt ontzettend duur! Imeand ervaringen met de Yamaha DVD-S530 of de Marantz DV-6200?
Ik wilde eigenlijk de Onkyo DV-S535, (heb een Onkyo Integra versterker, vandaar) maar die kost ook nog steeds € 399,-
Komt dan wel heel vaak als beste uit de test.

Ik ga denk ik nu voor een cheap-ass DVD-speler, en dan koop ik over 1,5 á 2 jaar wel een goede, en dan zullen ze waarschijnlijk nog een stuk goedkoper en/of beter zijn.

systeem

• Scarp
  • Niet online
Die marantz speelt ook HDCD, kost zo'n 750 euro.
Die Yamaha kost DVDS-530 kost zo'n 230 euro.
Beide apparaten zijn in een andere klasse. Of je het verschil echt merkt weet ik niet. Het zal ongetwijfeld beter zijn, net als het verschil tussen een cd speler van 250 euro en 1 van 750 euro. Alleen als de rest van je apparaten in eenzelfde prijs/kwaliteits klasse zijn, dan heeft het nut om 'm te kopen.
Voor 750 euro zou ik eerder een speler kopen die ook nog dvd-audio of sacd aan kan, dan heb je er tenminste nog iets extra's bij (die marantz is verder redelijk standaard, alleen alles iets betere kwaliteit).
Misschien dat je met naar beide apparaten horen en kijken nog verschillen merkt.

Zion: net als bij computers kan je dan eeuwig wachten, om de zoveel tijd komt er wel wat beters. Bij dit soort spullen is het net zo.

Ik heb zelf de onkyo sp800 (ook integra), ook niet bepaald goedkoop (>1500 euro), maar het werkt perfect, geeft perfect beeld en geluids.

[ Voor 19% gewijzigd door Scarp op 08-01-2003 15:03 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 20:49

MBV

let goed op dat de afstandbediening goed te gebruiken is (is bij mijn ouders zwaar klote, 50 knopjes die allemaal te klein zijn), en of de doorspoelfunctie goed werkt. ik zal zo ff kijken welk type dat is. Probeer ook eens wat hij doet als je een cd met krasje erin stopt. bij die van ons moet je dan de stekker eruit trekken, anders doet hij de rest van de dag niks meer :(

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Scarp schreef op 08 January 2003 @ 15:01:
Zion: net als bij computers kan je dan eeuwig wachten, om de zoveel tijd komt er wel wat beters. Bij dit soort spullen is het net zo.

Ik heb zelf de onkyo sp800 (ook integra), ook niet bepaald goedkoop (>1500 euro), maar het werkt perfect, geeft perfect beeld en geluids.
Ja, maar heb momenteel nog wat erg veel op mijn verlanglijstje staan (moet dringend nieuwe compu, nieuwe kleding, een nieuwe opbergkast, en dus een dvd-speler.)

Ga nu eerst voor compu en kleding, en een cheapo dvd-spelertje, en dan is de cashflow weer ff op (dank u belastingdienst :( )

Dus het is nu of géén dvd, of een goedkope dvd, dus dan maar het laatste

systeem

• I_am_akira
koop de mijne dan maar. die van 89, goedkoper kan jeze denk ik niet vinden in de winkel

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
I_am_akira schreef op 08 January 2003 @ 15:22:
koop de mijne dan maar. die van 89, goedkoper kan jeze denk ik niet vinden in de winkel
Ja maar ik heb iets meer vertrouwen (iets) in die hiteker....

Alleen ik wil dus weten of die ook met folders overweg kan of niet, of dat je alles ongesorteerd in de root moet branden....

Kan die van jou dat overigens?

systeem

• Scarp
  • Niet online
zion schreef op 08 januari 2003 @ 15:20:
[...]
Ja, maar heb momenteel nog wat erg veel op mijn verlanglijstje staan (moet dringend nieuwe compu, nieuwe kleding, een nieuwe opbergkast, en dus een dvd-speler.)

Ga nu eerst voor compu en kleding, en een cheapo dvd-spelertje, en dan is de cashflow weer ff op (dank u belastingdienst :( )

Dus het is nu of géén dvd, of een goedkope dvd, dus dan maar het laatste
Ah, op zo'n manier. Dat kan je doen inderdaad, nu zo goedkoop mogelijk om toch wat dvd te kunnen kijken en dan als je wat geld hebt iets degelijks kopen.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Scarp schreef op 08 January 2003 @ 15:01:
Die marantz speelt ook HDCD, kost zo'n 750 euro.
Die Yamaha kost DVDS-530 kost zo'n 230 euro.
Beide apparaten zijn in een andere klasse. Of je het verschil echt merkt weet ik niet. Het zal ongetwijfeld beter zijn, net als het verschil tussen een cd speler van 250 euro en 1 van 750 euro. Alleen als de rest van je apparaten in eenzelfde prijs/kwaliteits klasse zijn, dan heeft het nut om 'm te kopen.
Voor 750 euro zou ik eerder een speler kopen die ook nog dvd-audio of sacd aan kan, dan heb je er tenminste nog iets extra's bij (die marantz is verder redelijk standaard, alleen alles iets betere kwaliteit).
Misschien dat je met naar beide apparaten horen en kijken nog verschillen merkt.

Ik zag beide namelijk in het Correct krantje staan en was toch van plan een nieuwe set aan te schaffen. De Marantz was nu overigens E469,- .
Maar het ging me om deze twee modellen omdat ik zit te twijfelen tussen een Marantz SR-6200 of een Yamaha RX-V630/RX-V730 (iemand ervaringen met OSD :? ). En dan dus welke DVD speler er nog bij komt. Ik zal in ieder geval de pioneer ook in gedachten houden, en er van de week eens naar gaan kijken :) .
Bedankt voor de antwoorden so far!

Music Addicted

• I_am_akira
Ja hij scant gewoon de hele cd, en je kan ook bijvoorbeeld 1 map alleen op repeat zetten. of 1 track natuurlijk. of je eigen playlist maken. hij neemt hele bestandsnamen op, en ik heb hem echt makklijk regiovrij gemaakt. door de bios op een cd te branden en nog wat handelingen.. fijne vond ik dat je voor die 89 euro (exclusief 3 euro verwijderingsbijdrage) dat je al die kabels er ook al bij krijgt. zoals scart en dat kost meestal een hoop geld. afstandsbediening is ook erg fijn. simpel. functioneel. belangrijke knoppen zijn lekker groot

marcovision,region free maken site
http://www.nerd-out.com/darrenk/1100W/1100W.htm

[ Voor 8% gewijzigd door I_am_akira op 08-01-2003 16:01 ]

• Scarp
  • Niet online
Panasonic maakt overigens ook goede dvd spelers :)

• Dnc1n
en goedkoop :)
k'heb zelf een panasonic rv32 en vindt het wel een mooi ding.
ondersteund bijna alles, mooie beeldkwaliteit en goede geluidskaliteit.
volgens reviews heeft ie de zelfde geluidskwaliteit kwaliteit als budget cd spelers :)
goede ab, bouwkwaliteit.
koste mij 169 euro.

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51

Meller

Much to learn, you still have

zion schreef op 08 January 2003 @ 14:39:
Kan die hiteker ook folders lezen e.d.?
ja dat kan ie.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• Scarp
  • Niet online
Dnc1n schreef op 08 January 2003 @ 16:52:
en goedkoop :)
k'heb zelf een panasonic rv32 en vindt het wel een mooi ding.
ondersteund bijna alles, mooie beeldkwaliteit en goede geluidskaliteit.
volgens reviews heeft ie de zelfde geluidskwaliteit kwaliteit als budget cd spelers :)
goede ab, bouwkwaliteit.
koste mij 169 euro.
Mijn oude dvd speler is een A360. Hardstikke goede beeld kwaliteit en geluidskwaliteit. Heeft 3 jaar trouw dienst gedaan. Kon alleen dvd (wel dvd+r(w))en cd spelen (geen cd-r, etc.) en was niet regiovrij.
Oftewel, naast het lijstje wat er al was, kijk eens naar een panasonic :)

• TheRebell
Pfff, maar hoe zit het nou met het verschil tussen de pioneer dv-444 en de dv-454 :S

Die andere merken zijn eigenlijk weer net wat te duur (Onkyo, Marantz). Ik haal later als ik gestopt ben met student zijn wel een hele leuke set :)

Verwijderd

TheRebell schreef op 08 January 2003 @ 19:27:
Pfff, maar hoe zit het nou met het verschil tussen de pioneer dv-444 en de dv-454 :S
De 454 (en 350) zijn de opvolger van de 444. Een duits stukje tekst verduidelijkt alles ( http://www.areadvd.de/ );
Kernstück beider neuen DVD-Player ist ein neuer Videochip mit einem vollkommen linearen Frequenzgang bis in höchste Bildfrequenzen. Folge: Eine nochmals bessere Bildschärfe und vor allem Detailtreue, zudem kann sich Pioneer dank des neuen Chips die Verwendung eines Videoequalizers sparen. Diese Mission ist ebenso wie beim DV-350 beim baugleichen DV-454 gelungen, siehe Bildwertung. Nur diejenigen, die unbedingt Anpassungsmöglichkeiten an das Bildausgabegerät benötigen, werden den Videoequalizer des DV-444 vermissen. Hinzu kommt ebenfalls bei DV-454 und DV-350 eine neue Zoom-Funktion, die aufgrund der große Beliebtheit dieses Features Einzug erhielt. Doch das ist noch nicht alles: Eine komplett überarbeitete Benutzeroberfläche, grafisch aufwändiger gestaltet und noch einfacher zu bedienen, erfreut das Auge. Hier wurden offensichtlich Anleihen beim DVD-RW-Recorder DVR-7000 genommen, was keinesfalls ein Fehler war: Die Optik der OSDs gefällt und wird somit dem Anspruch an ein High-Tech-Produkt auch gerecht. Sehr ordentlich ist die Verarbeitung des DV-454, hier gibt es keine Unterschiede zum DV-350 - hier entscheidet also der Geschmack des jeweiligen Käufers, welches Design den Vorzug erhält. Auf jeden Fall ist die Qualität der Preisklasse absolut angemessen. Das Display gefällt auch hier mit ordentlicher Auflösung. Hochwertiger als beim Vorgänger erscheint die neue Fernbedienung, hier liegt dem DV-454 und dem DV-350 das absolut identische Teil bei. Genauso wie der DV-350 kann selbstverständlich auch der DV-454 RGB-Signale via Scart ausgeben, und auch ein S-Video-Hosidenausgang fehlt beim DV-454 nicht.
Lijkt mij duidelijk...kleine verandering in functie (video-equalizer) en verbeterde chip! Hij bevalt hier iig prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 23:12 ]

Pagina: 1