Toon posts:

Firewall uit unex router IS050e uit?????

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de firewall van de unex router uit zet? Ik heb namelijk daar een probleem me als ik met filesharing werk.
:?

Of weet ieman hoe ik het volgende aan de gang krijg. Volgens het filesharings programma staan hier twee oplossingen maar ik weet ni hoe ik dit oplos in de router. (Die twee connecties moeten open. ( 4661 + 4662))

Hardware firewall
Setting up your hardware firewall is a tad more difficult, but if you have one chances are you know what your doing. You will need to set it to allow both incoming and outgoing connections on 4661 & 4662 TCP and port 4665 UDP.

Routers & Gateways
If you have tried all of the above steps, and are still receiving a low id, and are running a router or a gateway, set it up to forward the applicable ports directly to the machine running eDonkey.

Kan iemand mijn helpen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:12 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DMZ aanzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is DMZ?????
Kan iemand dat vertellen. Of mijn een oplossing geven. |:( :Z

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:17 . Reden: geen ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 19:08:
Weet iemand hoe ik de firewall van de unex router uit zet? Ik heb namelijk daar een probleem me als ik met filesharing werk.
:?

Of weet ieman hoe ik het volgende aan de gang krijg. Volgens het filesharings programma staan hier twee oplossingen maar ik weet ni hoe ik dit oplos in de router. (Die twee connecties moeten open. ( 4661 + 4662))

Hardware firewall
Setting up your hardware firewall is a tad more difficult, but if you have one chances are you know what your doing. You will need to set it to allow both incoming and outgoing connections on 4661 & 4662 TCP and port 4665 UDP.

Routers & Gateways
If you have tried all of the above steps, and are still receiving a low id, and are running a router or a gateway, set it up to forward the applicable ports directly to the machine running eDonkey.

Kan iemand mijn helpen.
ga naar je special applications in je routersettings en zet daar de betreffende poorten open dan zou het moeten werken bij mijn weten ik heb dat met msn ook op die manier gedaan hoef je helemaal niet aan je dmz te komen :*)

Verwijderd

Topicstarter
OK maar weet je dan ook wat ik moet instellen? Ik weet het namelijk niet. En de handleiding is in het engels en dat is niet erg makkelijk voor mijn. En Als het met dat DMZ gaat wat moet ik daar dan invullen? Moet ik daar het ip van mijn PC opgeven????? Ik snap nu dat dat DMZ iets in de router is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren ik denk dat ik het heb gevonden. Ik heb gewoon geprobeert iets met die DMZ te doen en nu werkt het. Maar Syl kun jij wat jij bedoeld eens wat betre uitleggen meschien is dat een betere oplossing. (Heb nog wel wat meer kleine probleempjes. BV ik kan achter de router geen spellen spelen op microsoft gamezone.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:54:
Heren ik denk dat ik het heb gevonden. Ik heb gewoon geprobeert iets met die DMZ te doen en nu werkt het. Maar Syl kun jij wat jij bedoeld eens wat betre uitleggen meschien is dat een betere oplossing. (Heb nog wel wat meer kleine probleempjes. BV ik kan achter de router geen spellen spelen op microsoft gamezone.)
ik geef je een voorbeeld stel je wilt filetransfer via msn
dan moet je poorten openzetten in je router op het tabblad special applications
dan vul je in
applicatie: msn
trigger port 1863
triggertype: both
opened ports: 6891-6900, 6901,3389
public ports: both

poort 3389 is voor dingen als hulp op afstand en 6891-6900 is voor filetransfer en 6901 voor voicechat (al werkt dit laatste niet zolang de unex router niet upnp is)

voor games etc zijn er ook bepaalde poorten die je dus ook op deze manier open kan zetten waarna het wel zou moeten werken.
als je wilt weten welke poort voor wat voor applicatie is, kan je eens zoeken hier op tweakers.net. staat wel info over. ook een handig hulpje in deze strijd is het progje active ports, waaraan je vaak wel kan zien welk progje van welke poort gebruik probeert te maken.

dmz is eigenlijk de hardwarematige firewall in je router door die uit te zetten ben je dus al je beveiliging kwijt en dan zou je dus om je pc te bescheren een softwarematige moeten installeren (by the way.... dmz uitzetten hielp bij mij niet)
ik hoor wel of het je lukt
:*)

Verwijderd

Topicstarter
Met DMZ aan zetten kan ik nu wel via msn gamezone spelen en filesharing gaat ook goed. Met msn heb ik altijd kunnen zenden en ontvangen van filetjes dat andere is deed het eerst wel tenminste delen van app. Maar na wat problemen met msn van xp en de nieuwe er naast werkt het niet meer? Dit was voor dat DMZ. Maar zal dat van u eens proberen dan kan mijn hardware matige firewall weer aan. (Ik had trouwens al een software matige firewall. Wist niet hoe goed die hardware matige was.) Dank voor de reactie.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 00:38:
(Ik had trouwens al een software matige firewall. Wist niet hoe goed die hardware matige was.)quote]

ik heb ook nagevraagt hoe belangrijk die dmz nu eigenlijk was en de meningen zijn verschillend. unex zelf zegt als je problemen hebt met bepaalde applicaties gebruik dan niet die hardwarematige firewall. mijn leverancier en elders op het net in forums etc, zeggen dat er geen betere firewall is dan een hardwarematige.
zodoende heb ik die firewall in de router aangelaten. enige wat ik nu niet kan is de voicechat op msn/icq omdat de router (nog) niet upnp ondersteund is (daar wordt misschien in een volgende firmwareupdate aan gewerkt ). met games spelen online heb ik geen ervaring maar ik weet wel dat het soms een enorme puzzel kan zijn (helemaal als je geen ervaring hebt met dit soort dingen. ik ben tenslotte maar een amateurtje en heb geen opleiding in pc stuff gehad)
succes verder
enne zeg maar jij ;)
Pagina: 1