versterker & speakers voor een feestje

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uglyduckling1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 14:35
Ik en een paar vrienden geven regelmatig een feestje. Dit doen we nu op onze normale hifi-sets. Dit geeft de laatste tijd problemen, omdat die setjes te weinig power geven. Een ander probleem is dat velen de laatste tijd er veel zijn over gestapt op dolby surround (en vaak ook nog op zo'n cheap alles in een gevalletjes :( ).

Wij hebben nu het idee bedacht om samen een setje te kopen die we gaan inzetten bij feestjes.

We hebben al een beetje rond gekeken:

Als versterker:

YAMAHA P series
LEM PROCON series
SAMSON S series

Als speakers:

JBL SF series
LEM PFM series

Wat vinden jullie hiervan? Misschien hebben jullie nog andere suggesties. Het budget is ongeveer 1500 euro, dus hou daar rekening mee. :+ Het budget is voor de speakers en de versterker samen. Geef ook effe aan hoe duur en waar te krijgen als het niet te veel moeitje is.

[ Voor 9% gewijzigd door uglyduckling1 op 05-01-2003 19:22 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

1500 euro :D :D :D Um, what about EAW ? Das echt wel de betere shit. Bijvoorbeeld deze combo:
SB850p x2
KF850 x2

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• uglyduckling1
JT schreef op 05 januari 2003 @ 19:16:
1500 euro :D :D :D Um, what about EAW ? Das echt wel de betere shit. Bijvoorbeeld deze combo:
SB850p x2
KF850 x2
ziet er erg goed uit. Maar je blijft denk ik niet binnen budget, als er versterker(s) moet bij kopen.

Dus mijn vraag: wat kost dit en waar is dit verkrijgbaar(liefst online)

• JT

JT

VETAK y0

Ow wacht, kopen :D

Neemt u dan zelfbouw :)

[ Voor 136% gewijzigd door JT op 05-01-2003 19:34 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Wat voor ruimte wil je vullen? Hoe hard wil je draaien? Hoe laag & hoog wil je geluid?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/behringer-b300.jpg

Wat dacht je van deze Behringer actieve pa speakers. Kosten €419 per stuk bij Feedback. Ik weet verder nier wat je er allemaal wil en in wat voor een ruimte (ik neem aan een huiskamer) en dan heb je aan deze zeker genoeg.

• uglyduckling1
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 19:46:
Wat voor ruimte wil je vullen? Hoe hard wil je draaien? Hoe laag & hoog wil je geluid?
In ruimtes van zo'n 10 x 10 meter. Huiskamer, klein zaaltje. Ik kwa muziek vanalles kunnen draaien. Het is voor feestjes dus en aardige bas is wel lekker. Er moet redelijk hard kunne worden gedraait, maar ook wat zachter. Hij hoeft niet voor achtergrond muziek gebruikt te worden :+ .

Het moet eigenlijk gewoon een all-round systeempje worden die voor verschillende stijlen kan ingezet worden. Trance/Club muziek, Rock muziek, Pop muziek.

P.S. Ik ben aardig noob op het gebied van semi-prof. audio. Misschien hebben jullie een linkje waar verschillende technieken worden besproken. Vooral aansluitingen XLR, (un)balanced speakon enz. en hoe 8o hm 4 ohm 2 ohm nij speakers werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door uglyduckling1 op 05-01-2003 20:05 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
misschien zelfbouw toppen en baskasten met dikke kabels en xlr connectoren eraan. Is volgens mijn wel het mooiste,

hoe groot is het publiek?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• uglyduckling1
shure-fan schreef op 05 January 2003 @ 20:16:
misschien zelfbouw toppen en baskasten met dikke kabels en xlr connectoren eraan. Is volgens mijn wel het mooiste,

hoe groot is het publiek?
Het is voor een man of 30/40 max. Alleen heb ik eigenlijk niet zoveel zin in zelfbouw.

• JT

JT

VETAK y0

Ook niet als ik zeg dat je dan de kwaliteit van een systeem van de dubbele nieuwwaarde van een kant en klaar systeem kan halen ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Wat heb jij al gebouwd, JT?

• uglyduckling1
Ideetje laten we is het beste wat ik kan krijgen voor 1500 euro tegen over elkaar zetten. Dan kan ik zelf effe kijken of ik het waard vind.

Van zelfbouw heb ik helemaal geen kaas gegeten. :+ Koop je dat in kant en klaar en zet het zelf inelkaar. Of moet je zelf alles doen. In het laatste geval zijn handleidingen op het internet te vinden voor verschillende modellen.

Verwijderd

www.discowinkel.nl

kies voor 2x DAP MC-215 Speakers a € 259,- de stuk. (1x 15" woofer en 1 keer 15" subwoofer >:) )

Afbeeldingslocatie: http://www.discowinkel.nl/webshop/img/D3158.jpg

en voor een versterker : DAP mission 1500 (2X 750 watt/4 ohm) a 599,-

Afbeeldingslocatie: http://www.discowinkel.nl/webshop/img/D4119.jpg

je zit nu aan bijna 1200 euro. De boxen geven een mooi geluid. En kan zeker goed gebruikt worden voor jullie feestjes. (als je geen buren hebt dan helemaal :D:D)

voor die andere 300 euro zou ik een mengpaneel nemen zodat je het geluid mooi kan regelen. (de cd-spelers hebben jullie al neem ik aan, aangezien je alleen speakers/boxen zocht).

het mengpaneel staat ook op de website uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:56 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:50:
www.discowinkel.nl

kies voor 2x DAP MC-215 Speakers a € 259,- de stuk. (1x 15" woofer en 1 keer 15" subwoofer >:) )

[afbeelding]

en voor een versterker : DAP mission 1500 (2X 750 watt/4 ohm) a 599,-

[afbeelding]

je zit nu aan bijna 1200 euro. De boxen geven een mooi geluid. En kan zeker goed gebruikt worden voor jullie feestjes. (als je geen buren hebt dan helemaal :D:D)

voor die andere 300 euro zou ik een mengpaneel nemen zodat je het geluid mooi kan regelen. (de cd-spelers hebben jullie al neem ik aan, aangezien je alleen speakers/boxen zocht).

het mengpaneel staat ook op de website uiteraard.
NOFI, maar DAP = supertech onder de PA. Scherp hoog, doet pijn aan je oren en bas is een grote bonk.
Nog niks, maar zoek maar is bij de zelfbouwprojecten hier :) En me pa heeft ook een zelfbouwsub. Binnenkort zodra ik geld heb ga ik m'n eerste zelfbouw sub maken.
uglyduckling schreef op 05 januari 2003 @ 20:36:
Van zelfbouw heb ik helemaal geen kaas gegeten. :+ Koop je dat in kant en klaar en zet het zelf inelkaar. Of moet je zelf alles doen. In het laatste geval zijn handleidingen op het internet te vinden voor verschillende modellen.
Kan je zagen, lijmen enz. ? Dan ist niet zo moeilijk hoor :) Dan moet je ff drivers gaan zoeken en dan kan je met een proggie dmv parameters invullen, berekenen hoe groot je kast moet zijn, hoeveel dB's je haalt bij hoeveel watt op welke frequentie enz.

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

DAP rules als je een ' simpele ' dj ben die voor zijn eigen sjit moet zorgen!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Hmm DAP ... dan moet je echt wel als 'simpele' DJ voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik zou eerst maar eens gaan luisteren en als je nog een beetje gehoor hebt dan merk je snel genoeg de kwaliteit. Maar goed ik houd niet van dj's maar van muziek dus mij boeit het niet zoveel. Maar ik zou ff op zoek gaan naar een beetje merk 2de hands spul. op marktplaats en 2dehands worden genoeg dingen aangeboden.

Verwijderd

ik heb zelf die dap boxen. dat geluid is echt mooi hoor.

en de bas die je hoort, ligt echt aan je mengpaneel. als je mengpaneel het geluid van een "bonk" doorgeeft, dan idd hoor je zo'n bass.

mijn mengpaneel (gemini) geeft een mooie bas. deze is tevens 20 hz. ik hoor een mooie diepe bas op deze boxen. als je t niet geloofd, dan mag je een keer komen luisteren.

dit zelfde verhaal geldt voor de hoge tonen. de sterkte van de hoge tonen geef je aan dmv een mengpaneel.

dus iedereen die zegt dat DAP slecht is of slechte kwaliteit is, geloof me, dat is ONZIN.

Het is een mooi zuiver geluid. en dat wordt geregeld door je mengpaneel. want daar stel je de hoge/middel/lage tonen op in.

eventueel nog met een equaliser

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:29 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:27:

en de bas die je hoort, ligt echt aan je mengpaneel. als je mengpaneel het geluid van een "bonk" doorgeeft, dan idd hoor je zo'n bass.

mijn mengpaneel (gemini) geeft een mooie bas. deze is tevens 20 hz. ik hoor een mooie diepe bas op deze boxen. als je t niet geloofd, dan mag je een keer komen luisteren.

dit zelfde verhaal geldt voor de hoge tonen. de sterkte van de hoge tonen geef je aan dmv een mengpaneel.

dus iedereen die zegt dat DAP slecht is of slechte kwaliteit is, geloof me, dat is ONZIN.

Het is een mooi zuiver geluid. en dat wordt geregeld door je mengpaneel. want daar stel je de hoge/middel/lage tonen op in.

Ik denk dat ik iets meer ervaring met prof audio heb dan jij, en ik kan je verzekeren dat DAP echt wel slecht klinkt :P. Neemt niet weg dat DAP een segment vult dat er nou ook eenmaal is. En 20Hz? Come on, heb jij ooit wel eens op een RTA gekeken :+? En heb je enig idee hoe een luidspreker werkt? Zo ja, dan weet je dat er nooit 20Hz uit die DAP speakertjes van jou gaat komen :P.

Maar goed, voor 1500,- hoef je niet aan de DAP hoor, gewoon 2e hands rondneuzen. Wat ik zou doen is een advertentie plaatsen op de vraag en aanbod van Heuff. Je bent ongeveer de helft kwijt aan de versterker. Voor 750,- koop je 2e hands wel een versterker die niet bij het minste geringste het loodje legt, die dus ook uren lang op full power kan knallen in een bloedhete ruimte. Voor speakers is zelfbouw heel interessant, maar daarvoor moet je wel een beetje handig zijn en ook bereid zijn om er veel tijd in te steken. Anders kan je beter gewoon een simpel 15"/2" topkastje kopen. Verwacht geen earthquake laag, maar dat is simpelweg niet haalbaar met dit budget. Je kan trouwens altijd alsnog een crossover, extra amp en 18" subjes erbij plaatsen voor de chestthumping bass :).

Verwijderd

Ik heb de versie met een 15" speaker mogen beluisteren en dat vele malen op een prehistorische mix-amp van yamaha. En dat klinkt al niet geweldig en dacht dus aan het vermogen/mixer hiervan lag tot ik een keer de kans had op me eigen stereo aan te sluiten en toen begreep ik inmiddels wel dat de mix-amp niet de zwakste schakel in het systeem was.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:27:

Jij hebt veel ander goed spul gehoord merk ik :+

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

DAP is de bomb
Dirk's Audio Plagiaat :D

Verwijderd

JT schreef op 05 januari 2003 @ 22:59:
[...]

Jij hebt veel ander goed spul gehoord merk ik :+
en jij kijkt niet naar de topicstarters wensen.

1500 euro voor versterker en boxen. daar kan je nauwelijks een Bose of JBL box voor kopen.
tuurlijk zijn die kwalitatief beter.

maar DAP heeft echt geen slecht geluid. en het geluid in discotheken is veel minder.

En als je jezelf een beetje in de muziekwereld verdiept had, dan weet je dat je geluid geregeld wordt door je equaliser en je mengpaneel.

maar ja, dit is geen discussie topic. maar om de topicstarter te helpen. dit is een mooie set voor zulk soort feestjes

Verwijderd

Nee JT, don't start :+

Verwijderd

ja joh, maak me maar belachelijk. ik snap nu wel hoor, dat ik van dit topic af moet. en dat jullie het beter weten.

• JT

JT

VETAK y0

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of the darkness. For he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you."

Time 2 die >:)
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:31:
[...]

en jij kijkt niet naar de topicstarters wensen.
Jawel hoor, alleen tis kiezen tussen bout nieuwe apparatuur of goed 2e hands of zelfbouw :Y) En ik probeer de topicstarter voor de verkeerde keuze te behoeden.
1500 euro voor versterker en boxen. daar kan je nauwelijks een Bose of JBL box voor kopen.
Vraag me af of iemand die echt goed geluid wil wel Bose wilt :+
tuurlijk zijn die kwalitatief beter.
Nou, als het merknaam uit 4 letters bestaat. de B, de O de S en de E, dan scheelt het niet veel met DAP :D
maar DAP heeft echt geen slecht geluid. en het geluid in discotheken is veel minder.
Geluid in discotheken is EAW, Crest, Crow, Electrovoice, allemaal pro merken. En dan kom jij aanzetten met dat DAP beter is ? Sorry maar...een BMW die slechter is dan Lada bestaat gewoon niet, snap je ? :D
En als je jezelf een beetje in de muziekwereld verdiept had, dan weet je dat je geluid geregeld wordt door je equaliser en je mengpaneel.
Als jij een echte DJ was dan wist jij dat je geluid geregeld word door een proffesioneel iemand en dat jij alleen moet draaien :Y) Daarnaast, als je goede speakers hebt dan hoef je helemaal bijna niks bij te regelen.
maar ja, dit is geen discussie topic. maar om de topicstarter te helpen. dit is een mooie set voor zulk soort feestjes
Like i said, beter af met 2e hands of zelfbouw.

Ecodan warmtepomp

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zelfbouw: Hoor ik daar Ravemaster? >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:38:
[...]

ja joh, maak me maar belachelijk. ik snap nu wel hoor, dat ik van dit topic af moet. en dat jullie het beter weten.
Dat is echt onzin, mijn reply is niet echt symphatiek, maar ik loop dan ook geen onzin te verkopen, als ik iets niet zeker weet dan probeer ik gedoseerd te posten, niet op zo'n aggressieve betweterige manier.

Dit forum is om te leren van elkaar, uiteraard lopen er dan heel veel mensen rond die het beter weten, haal daar voordeel uit en leer ervan ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Time 4 Bed :Y) :z

• JT

JT

VETAK y0

Wekkel schreef op 05 January 2003 @ 23:44:
Zelfbouw: Hoor ik daar Ravemaster? >:)
Dan hoor je ook 'troep' :+

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 05 January 2003 @ 23:42:
[...]

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of the darkness. For he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you."

Time 2 die >:)

[...]

Jawel hoor, alleen tis kiezen tussen bout nieuwe apparatuur of goed 2e hands of zelfbouw :Y) En ik probeer de topicstarter voor de verkeerde keuze te behoeden.

[...]

Vraag me af of iemand die echt goed geluid wil wel Bose wilt :+

[...]

Nou, als het merknaam uit 4 letters bestaat. de B, de O de S en de E, dan scheelt het niet veel met DAP :D

[...]

Geluid in discotheken is EAW, Crest, Crow, Electrovoice, allemaal pro merken. En dan kom jij aanzetten met dat DAP beter is ? Sorry maar...een BMW die slechter is dan Lada bestaat gewoon niet, snap je ? :D

[...]

Als jij een echte DJ was dan wist jij dat je geluid geregeld word door een proffesioneel iemand en dat jij alleen moet draaien :Y) Daarnaast, als je goede speakers hebt dan hoef je helemaal bijna niks bij te regelen.
je hebt gelijk jongen. zoals bij elk topic waar je antwoord geeft. ga zo door. 8)7

Verwijderd

JT schreef op 05 January 2003 @ 23:46:
[...]

Dan hoor je ook 'troep' :+
En dan denk ik weer waarom geen vette Conrad kant-en-klare veel ranzige bas voor weinig geld, Ravemaster Raveland (nog beter) boxen.

Who needs zelfbouw :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 23:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:49:
[...]

je hebt gelijk jongen. zoals bij elk topic waar je antwoord geeft. ga zo door. 8)7
Wat wil je nou, gewoon even voordat je naar bed gaat nog ff flink flamen? Als je het er niet mee eens bent, bestrijd zijn argumenten dan met jouw argumenten. Erg zwak om zo te reageren.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:49:
[...]

I will :Y) Thanx voor je support :)
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:49:
[...]
En dan denk ik weer waarom geen vette Conrad kant-en-klare veel ranzige bas voor weinig geld, Ravemaster Raveland (nog beter) boxen.

Precies ! Gewoon hard 'BONK BONK BONK' en niks meer !

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:49:
[...]

lekker boem boem, blazen :7 vette WATTS!! }) HAKUH!! :{
en dat soort dingen.. :O
Raveland rules..
weet je, met die dingen hoor je geen muziek meer, dus kan niemand zeggen dat die muziek kut klinkt! :7

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 05 januari 2003 @ 23:53:
[...]

lekker boem boem, blazen :7 vette WATTS!! }) HAKUH!! :{
en dat soort dingen.. :O
Raveland rules..
weet je, met die dingen hoor je geen muziek meer, dus kan niemand zeggen dat die muziek kut klinkt! :7
True :+

Trouwens pagina ernaast staan een paar JBL Pa-boxen, 2xSF25 of 15 en je hebt toch wel wat kwalitatief hoogwaardig spul! Kosten trouwens resp, 549 en 429 per stuk.

Kwaliteit zij-aan-zij :+

picje erbij, de middelste is de 25

Afbeeldingslocatie: http://www.jblpro.com/soundfactor/assets/newfamily.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 23:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:31:
[...]

Heb jij je zelf wel eens verdiept in de muziekwereld?

Het is inderdaad zo dat je het geluid kunt bijregelen met een EQ en dat je mixer ook invloed heeft op het geluid, maar het is niet zo dat je elke speaker goed kunt laten klinken met een EQ of een goede mixer. Heb je DAP wel eens vergeleken met andere speakers?

DAP is goedkoop, dat is niet erg, maar het klinkt ook goedkoop, en dat is weer niet erg omdat het goedkoop is. Maar je kan gewoon niet zeggen dat het erg goed en zuiver klinkt, want dat doet het gewoon niet.

Een DAP mission versterker is echter wel weer een versterker die zeker overwogen moet worden: ook na langdurige mishandeling (tsja moet toch getest worden) bleef een 900 werken en het geluid is ook best goed te noemen (voor het geld).

Maar waarom ik eigenlijk reageer is omdat ik me stoor aan jouw ontzettend betweterig gedrag, probeer gewoon wat op te steken hier en geef je mening, maar zeg niet tegen iemand dat ie zich meer zou moeten verdiepen in iets wat gewoon zijn vakgebied is, en kennelijk niet het jouwe!

Om ook nog even ontopic te gaan: zoek 2e hands van een bekend PA merk 2 speakers met versterker en koop er eventueel een subje bij met aparte versterker. Persoonlijk zou ik vooral voor goede speakers en versterker gaan.

Voor merken:

Speakers:
EV (kan plastic maar liever de 2 inch - 12 inch combo's)
Community (niet met piezo tweeters: liefst de XLT (43 ofzo)
EAW (te duur ben ik bang)

En zo zijn er wel meer bekende (goede merken te bedenken)

Versterkers:
Crest
Lab Gruppen
QSC (NIET de USA serie)
Chevin
enz.

Probeer altijd alles te bezichtigen en zoek info over merk/type en vooral: koop niet het eerste wat je beluisterd!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
even flamen nadat ik heb geroepen > Bouw t zelf of huur t goed

JBL = Just Bloody Loud
DAP = Dramatische Audio Prut
Bose = gewoon gammel :D

ikzelf heb bijvoorbeeld JBL speakers gehad om mee te werken, klinken leuk als ze nieuw zijn en na 2 a 3 maanden gaan ze prut klinken

wat ik je aanraad, ga eens in almere bij nederland muziek kijken, die verkopen goeie 2e hands PA spullen

Verwijderd

Inderdaad... Huren is ook een goede optie. Maak een deal met een lokaal verhuurbedrijf en je kan voor een hoop feestjes geluid huren voor 1500 euro.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou een paar tweede hands Klipsch Heresys kopen (nieuw 1850 euro/paar) een een goede 50-100 watt versterker. De Kipsch zijn 96 dB/watt en zeer dynamisch (mogen tot high end worden gerekend). 100 watt is goed voor 116 dB op 1 meter.

Klisch La scala zijn nog beter....

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 00:03:
[...]

Maar waarom ik eigenlijk reageer is omdat ik me stoor aan jouw ontzettend betweterig gedrag, probeer gewoon wat op te steken hier en geef je mening, maar zeg niet tegen iemand dat ie zich meer zou moeten verdiepen in iets wat gewoon zijn vakgebied is, en kennelijk niet het jouwe!
Zoals ik al zei, jullie hebben gelijk. jullie zijn de pro's. ik niet.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 09:40:
[...]

Zoals ik al zei, jullie hebben gelijk. jullie zijn de pro's. ik niet.
Mooi. Zolang je dat maar weet >:)

:+

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

JT schreef op 06 januari 2003 @ 16:31:
[...]

Mooi. Zolang je dat maar weet >:)

:+

Ok, niet naschoppen, dat is niet leuk. Het was een leuke discussie, maar hou het wel gezellig aub.

Verwijderd

ok, zal ook ffe mn mening zeggen (en ja ik werk in een PA winkel en weet wel hoe de meeste dingen klinken)
Die B300 van behringer lijkt me eigenlijk geen slechte keus.
Is een actieve luidspreker, levert een kleine 300W RMS per stuk, is hoorngeladen (trust me, way f** better dan die piezo toestanden) en kan voor zn prijs betrekkelijk goede muziek reproduceren.
De bas is niet echt superdiep, maar voor die prijs kan je dat echt niet verwachten ook, anders lig je al aan dat budget voor speakers alleen.
Ook handig is dat je enkel die twee boxen moet meesleuren, die trouwens vlot handelbaar zijn. Hiermee spaar je trouwens de aankoop van een flightcase uit voor je versterker, die ook nog betrekkelijk prijzig is voor degelijk materiaal.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 00:03:
[...]

Het is inderdaad zo dat je het geluid kunt bijregelen met een EQ en dat je mixer ook invloed heeft op het geluid, maar het is niet zo dat je elke speaker goed kunt laten klinken met een EQ of een goede mixer. Heb je DAP wel eens vergeleken met andere speakers?
pecies een goede speaker klinkt al goed zonder EQ er tussen.
die zijn er alleen maar om het geluid te verfijnen :)

Verwijderd

Hmm tja moet wel zeggen, met het geld wat je ervoor over hebt, zou ik zeggen zelfbouw. Want om nou te zeggen dat die speakers voor feestjes uitstekend zijn.... nee (niet voor die prijs althans). Een beetje leuke goed klinkende speaker kost je snel al 500 a 600 euro minstends per stuk. En als je dat dan aftekent tegen een zelfbouw.... Tja dan is de keus minder moeilijk.
JBL = Just Bloody Loud
Ben ik het niet mee eens!! Er zijn zeker wel JBL's op de markt die erg laag gaan, en niet schel klinken. Dus niet zo snel conclusies trekken :P

• JT

JT

VETAK y0

JBL heeft zeker wel z'n goede speakers ja. Lang niet alles, maar er zit wel degelijk goeds tussen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

anders is de dap soundmate I ook niet slecht.
Bevat een baskast met 15" woofer en twee satellietspeakers voor het hoog en mid.
Kost iets van 1200€ en versterkers zitten reeds ingebouwd. Als dit nog niet luid genoeg gaat zal je moeten voor zelfbouw gaan of die goedkope daps met één of ander versterkertje maar dan mag je niet op geluidskwaliteit letten.
Btw DAP maakt ook betrekkelijk degelijk materiaal hoor, heb die Soundmate 3 reeks gehoord en was onder de indruk van zn prijs/kwaliteitsverhouding
(en sorry die ligt niet binnen je budget komt op 5000€ per set)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:00 ]

Pagina: 1