Toon posts:

Flash MX Samples niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het voorbeeldbestand van http://actionscript-toolbox.com/sample_dbedit.php nie werkend. Ik kan wel via de php scripts de database benaderen, maar zodra ik de .fla gecompiled heb naar .swf en via de browser aanroep, blijft ie laden en krijg ik nix te zien en uiteindelijk timed ie out.

Zie ik hier iets over het hoofd?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
zul je toch effe meer duidelijk moeten geven . heb niet echt tijd (en meeste GOTers ook niet neem ik aan) om dinges te downloaden/compilen etc etc... geef wat meer uitleg over je probleem en je vragen worden meestal in no time opgelost...

Verwijderd

Topicstarter
Dit begrijp ik. De applicatie maakt gebruik van een aantal php scripts op de server om data op te vragen. Wanneer ik in Flash de optie Test Movie gebruik, blijft het scherm wit, en ik kan ook niet zien waar hij op vast hangt. Nadat ik hem geexporteerd heb naar .swf, en hem via de browser probeer te laden, blijft hij laden en het scherm eveneens wit. Dit gebeurt met meerdere voorbeelden die gebruik maken van een php script. Wanneer ik het php script zelf aanroep vanuit de browser, gaat dit gedeelte goed (dus de php instellingen m.b.t. de database zijn goed), maar de samenwerking tussen de flash applicatie en het php script kan ik niet onderzoeken, omdat er schijnbaar niets gebeurt. Heb de juiste plugin, want andere flash 6 voorbeelden werken wel, alleen niet die die gebruik maken van php scripts.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
hmmm OK test movie <> running from online browser. Die werken niet echt anders maar als je databaseje aanroept moet je in een testmovie de absolute path opgeven... (een relative path zoals LoadVars.sendANdLoad("thecode.php"); werkt niet offline (maw in TestMovie ben je niet online).

Om je applicatie online te testen kun je

a) ofwel een dynamic text veld maken waar je de info op output (verander al je
trace() naar _global.Trace = function(aMsg){textVeld_txt.text += aMsg;}

b) een LocalConnection object gebruiken dat al zijn traces naar een debugMovie stuurt (waar dan ook weer een textveld in staat). Ik gebruik dit omdat ik dan slechts een keer ooit een debug moet maken... Natuurlijk is dit allemaal AS... (echt wel niet moeilijk! - zo'n 10regels code voor een minimum implementatie).

ah je moet die SWF dan ook wel uploaden naar de server he... zodra je flash files vanaf de HD draait (dus zonder server) krijg je vaak problemen met database access. Online is flash MX veel vergevender...

ik zou zeggen probeer eerst eens te debuggen...

alhoewel je daar misschien geen goesting in hebt is dit wel de beste manier om te leren hoe het allemaal werkt...

als je met FlashMX / php(asp,...) werkt raad ik aan op je eigen computer een webserver (apache) te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt, ik ga het vanavond proberen. Zit al redelijk in de php / server stuff, en met Flash 5 kreeg ik al een verbinding tot stand met een php script, echter ik wilde de nieuwe functies in Flash MX gebruiken, vandaar. Ik laat weten wat het resultaat is.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing (hoe verbluffend ook) lag hem nie in de voorbeelden, maar in flash mx zelf. Hij draaide onder XP Pro, waardoor op de een of andere manier de .swf files corrupt waren. Ik heb nu MX geïnstalleerd onder 98, en het werkt als een trein.
Pagina: 1