Toon posts:

[FLASH] duplicate movie clip - proportie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee hoe het kan dat een extern geladen JPG op een ge-dupliceerde movieclip uitvergroot wordt over het gehele document,... terwijl de JPG geladen op de originele movieclip wel zn originele proporties behoudt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
on (release) { 
        count = 1; 
        while (count<4) { 
                _root.slider.image.duplicateMovieClip("imagee"+count, count); 
                _root.slider["imagee"+count]._x =random(150); 
                _root.slider["imagee"+count]._y = random(150); 
                _root.slider["imagee"+count]._xscale = random(150); 
                _root.slider["imagee"+count]._yscale = random(150); 
                _root.slider["imagee"+count]._alpha = random(100); 
                count += 1; 
                loadedImage1=image2; 
                loadMovie(loadedImage1, _root.slider.imagee2); 
                setProperty ( "_root.slider.imagee2", _x, 100); 

} 
}

:?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
het is ook zo lastig
P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk!
maar toch zou je zeggen dat action-scripten meer hoort bij P&G ipv W&G..........

kijk als ik t nu zou hebben over "hoe ik moet shape tweenen en flash" dan is dit uiteraard W&G..... en vervolgens zou ik een slotje krijgen ;)

Dus als ik strax een vraag stel over mijn Array probleem (met action Script) met het importeren van Data vanuit MySQL via PHP.... dan hoort deze vraag ook thuis in Webdesign & Graphics omdat mijn probleem zich voordoet in het programma FLASH :?

anyway...regels zijn regels!!

Verwijderd

Inderdaad, deze vraag hoort in P&G.

Het gaat hier namelijk heel duidelijk om het programmeren en maken van scripts binnen flash en dit komt !!!bijna!!! op het zelfde naar als programmeren met PHP en SQL!

Veel mensen denken: Oh flash? da's toch een tekenprogramma waarmee je filmpjes en skrale websites mee kan maken??? Dit is echter niet alleen het geval.

Achter het programma flash waar de meeste mensen bekend mee zijn kan je ook nog object georienteerd programmeren en allerlei informatie uit mysql databases halen dmv. php!!!

Kortom, geen W&G maar P&W

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
om toch op je vraag te antwoorden - bijna niets van je code gaat werken omdat je

a) oude code gebruikt (no offence maar geen kat werkt meer met "" voor adressing).
b) je properties worden overschreven NA een loadMovie (alleen _x, _y blijven NORMAAL bestaan)
c) en named arrays gebruiken is daadwerkelijk onbegrijpbaar :) (heb wel 1 minuut moeten bezig met je code - als het in Assembler was kan dat maar in a 5th level language??? en snap er nog niets van trouwens... wat is image2, loadMovie zonder level ? )
d) duplicate en dan loadMovie? euh geleive createEmptymovieclip te gebruiken...
e) loadMovies in een loop?
f) code in een eventhandler????

maw teveel om op te noemen...

best dus zoiets van

newJPG = _root.createEmptyMovieCLip() (of van welke parent je het wil)
newJPG.loadMovie("a.jpg");
//loader bouwen en wachten totdat ie binnen is want die overschrijft _width, _height
// en meestal ook _xscale , _yscale - iets wat je met een emptyMovieCLip nooit hebt...
dan doe je newJPG._width = whatever.... etc..

je kan van een dynamic loaded jpg geen duplicateMovieCLip nemen btw...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dikke hobbit_be , je kunt het ook overdrijven he?
deze code is misschien niet zo netjes als ze dat in belgie schrijven, maar hij functioneerd wel, alleen zit je nogal fout met het benamen en targeten van je flash objecten (en ja, je kunt de code wel wat netter schrijven :P )

http://www.macromedia.com...uments/root_vs_level0.htm
http://www.macromedia.com...nts/naming_strategies.htm

ow en sanjee:

<inside joke>

Afbeeldingslocatie: http://www.fucksociety.ca/uploads/users/gayness.jpg :P

</inside joke>

Stoer; Marduq

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
yo Xanadix

ja wil ook niemand beledigen hoor - maar nu heb ik de indruk dat je met Flash 5 werkt terwijl ik aannam dat je met MX bezig bent! (daar zijn de naming conventions volledige anders...)

en voor de rest is het idd belangrijkst dat het werkt...
Pagina: 1