Software Terratec Cinergy 400 crasht

Pagina: 1
Acties:

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01
Hi ye all,

Ik heb sinds gisteren een Terratec Cinergy 400 TV-kaart (Philips SAA7134 erop). Op zich een leuk ding met stereogeluid en afstandsbediening enzo, maar ik heb er nogal een probleem mee: de software die erbij geleverd wordt werkt niet.

Het installeren van de drivers gaat goed. Ik heb de 1.2, 1.4 en 2.0 drivers geprobeerd. Als ik dan vervolgens probeer de software te starten geeft Windows de foutmelding "Terratec TV Software for WDM drivers has generated errors and needs to close". Zo'n standaard WinXP foutmelding dat ie een Error Report wil versturen.

Als ik andere software gebruik (FlyDS) werkt de kaart wel prima (met alle drivers), maar die software vind ik niet echt heel fijn.. Ik zou het liefst gewoon de standaardsoftware gebruiken. :)

Verdere Systemspecs:
AMD TB 1200, 768 MB DDR 333, MSI KT3 Ultra2, SB Live 5.1, GF4 Ti4200 64 MB met de 41.09 Detonators, Windows XP Prof

(Ik heb de search gebruikt, en kwam daar wel wat mensen tegen met hetzelfde probleem, maar een oplossing stond nergens.)

Anybody met een idee voor een oplossing? Ik weet het niet meer namelijk :/ Thx!

Update: Ik heb WinXP Service Pack 1 trouwens ook geinstalleerd, maar dat heeft dus niet geholpen :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Elwood Blues op 05-01-2003 19:41 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb met mijn Leadtek tv kaart ook veel problemen gehad.. Steeds crashte mn pc enzo.. Heel vaag. HD geformatteerd, nergens geen last meer van. Lijkt mij dus een driver issue, maar ik snap niet waarom.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01
insan1ty schreef op 05 januari 2003 @ 19:19:
Ik heb met mijn Leadtek tv kaart ook veel problemen gehad.. Steeds crashte mn pc enzo.. Heel vaag. HD geformatteerd, nergens geen last meer van. Lijkt mij dus een driver issue, maar ik snap niet waarom.
Bij mij lijkt het me juist géén driver probleem, want met andere software doet de kaart het wel met de originele drivers. Hij noemt bij de foutmelding de file qdvd.dll, maar ik denk niet dat ik daar echt iets mee kan, of wel?

Verwijderd

Elwood Blues schreef op 05 januari 2003 @ 18:46:
Het installeren van de drivers gaat goed. Ik heb de 1.2, 1.4 en 2.0 drivers geprobeerd.
ik heb ook problemen met deze kaart onder XP.zwaar klote....maar ik kan aleen drivers v 1.4 vinden...waar heb jij 2.0 vandaan gehaald ??

Verwijderd

hier ook Trouubles :( na afzienbare tijd sluit het programma af, of nog erger het systeem reboot dan..

heb HD geformateerd Xp geinstalleerd,. Via en nieuwste Detonator geinstalleerd maar nog steeds Troubles

iemand tips :? heb kaart al in andere Pci sloten geprikt maar dit haald nix uit
wat kan ik nog meer doen ?

sys

AMD AthXp 2000+
MSI Kt3 Ultra(2)
512mb pc2700 ddr
Geforce2mx 400
terratec Aureon 5.1fun
realtek 8139 nic

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Ik weet dat dit nogal een oud topic is, maar ik heb sinds ik mijn nieuwe pc heb (asus a8n-sli deluxe + winchester 3500) ook nogal problemen met de kaart, hij reboot vanzelf, soms na 5 minuten, soms meteen, maar soms kan ik ook gewoon uren kijken... steeds krijg ik van microsoft (na het versturen van foutenrapport) een andere melding, de ene keer is het een driver die ´een bepaald hardware component´ gebruikt, en daar staat mijn kaartje mooi in de rij erbij, soms is het een driver fout die gebruikt wordt door het kaartje en ook andere meldingen die hierbij terecht komen.

werkt andere software misschien? andere drivers? misschien iemand die al wat ervaring heeft met dit probleem...
op mijn p4 met radeon 8500 heeft hij altijd perfect gewerkt, pas nu heb ik er problemen mee...

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 08:35
Op de ftp van terratec kan je nog de laatste drivers vinden. Ik heb hem hier aangesloten met alleen de nieuwste driver en tom tv te kijken gebruik ik die wintv 2. Dan loopt hij bij met niet vast.
Pagina: 1