[Scanner] 4P DPI instellingen?

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:52
Ik heb nu een bakbeest van een scanner van mijn oom gehad, na een heleboel gekloot werkt het ding, maar na 100 keer zoeken kan ik nergens dpi instellingen vinden...

De scanner zou optisch tot 300dpi moeten kunnen gaan, maar hij staat vast op 75 dpi. :(

Heeft iemand nog zo'n oudje draaien en weet waar ik het kan vinden? Ik gebruik HP deskscan II software.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:50
Heb hier zo'n oudje, heb em alleen niet aanstaan nu en geen zin om die NT4 bak te rebooten waar ie aanhangt.
Voor zover ik weet kan je gewoon op Information klikken in een van de menus en kan je de zooi wel instellen. Ik krijg daar een knopje waar ik op kan klikken wat ik wil, maar iets instellen ho maar, waarschijnlijk omdat de scanner uitstaat.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:10

Xanax959

relax...

Als je effe geduld hebt, laat ik het je weten. Ik heb ook zo'n scanner staan, werkt perfect met linux en win XP.
Ik zit nu in linux, morgen kom ik er wel aantoe..... (denk ik)

Atari portfolio Dos 2.11

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:39

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Volgens mij gaat dat door op te geven waarnaar je wilt scannen. Kies iets als een zeer goede printer (ipv. het beeldscherm) en daarmee zal je resolutie verspringen naar een hogere resolutie. (Scannen op kwaliteit van bijv. een Laserjet houdt niet in dat de scan gelijk geprint wordt, hoor)

Zo werkte dat bij de software van onze 5P in ieder geval... :)

[ Voor 17% gewijzigd door MrTinux op 05-01-2003 23:12 ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:10

Xanax959

relax...

Ok, Deskscan openen, klik op Aanpassen, afdrukpad, dan een resolutie invullen van 300 dpi, naam invullen, (b.v. 300 dpi, of Henkie, wat je het makkelijkst vindt)
op toevoegen klikken.
Dan het nieuw gemaakte afdrukpad selecteren bij het scannen.
Klaar.

Atari portfolio Dos 2.11