Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xbox controller mod idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om met de volgende ingredienten:

-goedkope Xbox controller (GT.Line)
-oude toetsenbord
-optische muis

Een Xbox controller te maken die bestaat uit een stukje toetsenbord en een muis om daar meer FPS games als HALO te kunnen spelen op de manier zoals een FPS gespeeld hoort te worden.

Het toetsenbord gedeelte is theoretisch al mogelijk. Ik wil namelijk de contactpunten die op het schakelbord can de controller zitten voor de D-pad (waarmee je strafte en voor of achteruit loopt) en dan de knopjes die je gebruikt voor jump, reload, next weapon om te leiden naar een gedeelte van het schakelbord van het toetsenbord (WASD/RDFG en andere knopjes er omheen).

Alleen het belangrijkste aan de mod (de muis om te richten) wordt lastig. Met de controller gebeurt het mikken namelijk dmv een pookje die een analoog signaal doorstuurd zoals een joystick dat ook doet (analoge pookje is in feite een mini joystick). Nu vraag ik me af of het nut heeft om het signaal wat het pookje doorgeeft te vervangen door het signaal van een muis. Ik kan nu helaas geen pics posten van het schakelbord van de controller omdat ik nu ff geen camera heb.

Kan iemand mij eventueel vertellen of dat het theoretisch wel haalbaar is wat ik wil maken en waar ik dan zoal op zal moeten letten.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Ik weet er verder niet zoveel van. Maar ik zag wel dat ze met die gehackte Linux Xboxen gewoon een USB muis en keyboard gebruikten.

Die gasten hadden een controller kabel afgesneden en daar een usb connector opgezet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
je kan beter keyboard/gameport doen, daar heppie ook aneloge inputs, 4 om precies te zijn