Wizard voor het openen van techtopics?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik zat zo eens dat n00bs-topics te lezen in de Huiskamer, en het valt me ook wel op dat er af en toe vragen gepost worden in de techfora waar je simpelweg niks mee kan. Te weinig info, rare zinnen, dat soort gedoe.

Zou het misschien handig zijn om een optie te maken in de prefs, om een topic-wizard aan te schakelen? Bij nieuwe users kan deze dan default aanstaan.

Simpel voorbeeld om een idee te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/wiz.jpg

Zoiets. Maar dan anders, beter natuurlijk ;)
Het voordeel ervan is dat je als topicstarter niet zo snel iets over het hoofd ziet.
Nieuwe users zijn lui en lezen de FAQ vaak niet, omdat het veel teveel tekst is.
En natuurlijk wil iedereen dat zijn/haar probleem zo snel mogelijk opgelost wordt.
Daarom dus de wizard. Aan de hand van de in te vullen velden kan je iemand makkelijk duidelijk maken hoe een probleemomschrijving er uit ziet, en wat te doen.
User komt bijvoorbeeld bij een veld "Wat heb je zelf al geprobeerd?", best lullig om daar 'helemaal niks!' in te vullen.

Zou dit in de praktijk goed van pas komen, en is zoiets uberhaupt haalbaar? Je zal dan waarschijnlijk voor bijna elk subforum een iets ander formulier nodig hebben.

Geef je mening maar, mij leek het op zich wel handig :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuit 11 >:)

(hint: icq eens met Nelske >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

om in HK stijl aan te sluiten bij HetSneeuwt

Oud :Z :z :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ok het is dus al bedacht, maar je screenie is leuk hoor :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb de search wel gebruikt maar kon hier niks over vinden :/
Vroeg me al af of er niemand anders wel eens op dat idee was gekomen, heeft er niemand een linkje dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heeft een van bovenstaande heren misschien ook nog zin om het een en ander uit te leggen zodat ook mensen die er nog niets van afweten wat er zich afspeelt, er wat aan hebben? ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Het enige topic waar ik dit eerder heb gehoord is hier: [rml]Sepans in "[ GoT] Geweldige database"[/rml] :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 05 January 2003 @ 18:15:
Heeft een van bovenstaande heren misschien ook nog zin om het een en ander uit te leggen zodat ook mensen die er nog niets van afweten wat er zich afspeelt, er wat aan hebben? ;)
Kunnen we dat niet het beste aan Nelske vragen? (ik heb zijn icq dus niet....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk Lunatic
Hier staat alles uitgelegd:
Topicstart wizard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 22:54

Super_ik

haklust!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:16:
Ja natuurlijk Lunatic
Topicstart wizard O-)
Ik vind dat je geen linkies mag geven naar Area61, want dat is pesten van mensen die daar niet in mogen :( :+
Ooh, het is geen A61 :X

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 05-01-2003 18:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:16:
Ja natuurlijk Lunatic
[NOHTML]Topicstart wizard[/NOHTML] O-)

Daar mag ik niet in, dus dan weet ik ook van niks ...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter

Kijk 'ns aan, toevallig :Y)
Ben benieuwd ..... maar had daar dan niet beter eerst een topic over gemaakt kunnen worden,
zoals Nelske zelf al aanhaalde wordt GOT gemaakt door de gebruikers, niet alleen door de moderators. Dus wie heeft dan de beste ideeen voor de uitvoering van zo'n wizard? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
<edit weg>

sorrie Nelske

[ Voor 97% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-01-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ Welke %$#^#^%$^@ :?

Het was dus niet de bedoeling dat deze link door iemand gegeven zou worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Nelske! Dit is imho een perfecte aanvulling! Invoeren dat ding, Got-wide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je die ook niet quoten Nelske ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:28:
Moet je die ook niet quoten Nelske ;)
Je moet die gasten ook alles uitleggen he... ;) Maar ik blijf het een prima initiatief vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ook al heb ik niks gezien :X O-)

Ziet er zeeeeeeer netjes uit, en ook erg handig.
Zo snel mogelijk wat proefrondes mee draaien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:26:
_/-\o_ Nelske! Dit is imho een perfecte aanvulling! Invoeren dat ding, Got-wide ;)

Er moeten sowieso nog een hele zooi schermen aangemaakt worden (niet eens zo veel werk), er moeten nog heel wat links/keywords worden toegevoegd. Verder moeten er nog wat kleine dingen afgemaakt worden.

Voor de langere termijn, zijn er nog genoeg dingen die ik er sowieso in wil bouwen, mocht een test aanslaan. (Denk aan het inline tonen van zoek-resultaten van zoek-opdrachten, het kunnen linken naar de wizard door een mod, zodat een foutmelding gegeven wordt en er meteen gestart kan worden in het juiste deel van de wizard.)

Ik haal de wizard niet weg, aangezien de link nu toch al gegeven is, wel wil ik erop wijzen dat het niet de versie is waaraan in nu werk en dat hij lange van klaar/gevuld is. Daarnaast is het een test, die in NOS gestart zal worden. Laten we dus vooral niet op zaken vooruit gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik heb edit-rechten hier ;)

Vind het niet prettig, maar hij hoefde ook weer niet weg van me hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op 05 januari 2003 @ 18:20:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Kijk 'ns aan, toevallig :Y)
Ben benieuwd ..... maar had daar dan niet beter eerst een topic over gemaakt kunnen worden,
zoals Nelske zelf al aanhaalde wordt GOT gemaakt door de gebruikers, niet alleen door de moderators. Dus wie heeft dan de beste ideeen voor de uitvoering van zo'n wizard? ;)

Doe jij eens zoeken ergens in Area61 ;)

Er is al over gepraat en het wordt redelijk binnenkort (geheel en alleen afhankelijk van mijn beschikbare vrije tijd deze week) getest in A61 gok ik en daarna in NOS. Mocht het succesvol blijken en een welkome aanvulling zijn, dan kan er vanalles toegevoegd/verwijderd worden etc. :)
Het is sowieso geschreven, om onafhankelijk van het forum en onafhankelijk van een database te kunnen functioneren op elke forum dat je maar wel en met elk uiterlijk dat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:32:
Heren ik heb edit-rechten hier ;)

Vind het niet prettig, maar hij hoefde ook weer niet weg van me hoor :)
Ik zal het aan je zelf over laten :X

Maar misschien dat je alvast een kleine tip van de sluier kunt oplichten over wat de mogelijkheden en bedoeling van de wizzard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, dit gaat vrees ik een mega-post worden :X

De topicstart wizard is zoals ik al zei een compleet van fora/db onafhankelijke wizard, die door mods ingesteld kan worden (wel wat kennis voor nodig, hoewel dat i.m.o. aardig meevalt).

Het is geen eenrichtings-wizard. Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden ;) Kortom het pad dat je in de wizard zult volgen is geheel afhankelijk van de antwoorden die je geeft. Bevalt een antwoord niet (vooraf ingesteld), dan zal daar op gereageerd worden (en is het misschien zelfs mogelijk dat je niet eens verder komt in de wizard).

Waar moet je dan aan denken :?
Voor NOS zal de wizard als test bijvoorbeeld maximaal 6 vragen bevatten.

Het begint bijvoorbeeld bij de vraag, wat voor een type topic de gebruiker wil openen. Daar kun je bijvoorbeeld uit een dropdown-lijst een keuze maken uit waardes als "vraag, discussie, nos-beleid, je bent het oneens met een slotje". De laatste 2 geven bijvoorbeeld wat tips en zullen er voor zorgen, dat dergelijke topics niet zomaar gepost zullen worden en dat er eerder gemailed zal worden dan nu het geval is. Uiteraard zal het hier gegeven antwoord meegenomen worden naar de volgende vragen. Wil je een discussie starten, dan hoef je bijvoorbeeld nog maar 2 vragen te beantwoorden i.p.v. 5. Verder stelt ook de tekst van het vervolg zich helemaal in op de gegeven antwoorden. Kortom er zit een naast de verschillende wegen die je kan belopen ook per gekozen pad nog weer dynamische tekst in.

Er kan in principe van alles mee gemaakt worden. Open vragen, vragen die middels een dropdown lijst beantwoord moeten worden, vragen met radio-buttons/checkboxes etc.

Bij het instellen van de wizard, worden er een aantal links gekoppeld aan door de moderator gekozen keywoorden. Komt er ergens in een antwoord een dergelijk keyword voor, dan zal in het eerstvolgende scherm (of een later scherm als dat nodig is) de gevonden links gepresenteerd worden met een duidelijke omschrijving.

Daarnaast kan je ook er voor zorgen dat er bij bepaalde keywoorden in de antwoorden gesprongen wordt naar een speciaal voor dat keywoord ingericht scherm (voor de mensen die de link weten; tik maar eens "nvidia" bij de open vraag in). Naast de standaard paden, krijg je zo dus nog weer een extra pad erbij (naar Rome :+)
Bij bovenstaande voorbeeld over nvidia, wordt er bijvoorbeeld gesprongen naar een scherm, waarin ten eerste links gepresenteerd worden naar de nvidia website, documentatie, downloads etc. (allemaal volgens bovenstaande koppeling tussen keywords en links) en daarnaast wordt er bijvoorbeeld voor NOS erg specifiek ook meteen gemeld dat er voor nvidia-gerelateerde problemen een speciaal "groot"-topic is en dat het erg waarschijnlijk is, dat men de vraag het beste in dat topic kan stellen.

Kortom het hele idee is, dat je bij het beantwoorden van je vragen continu tips, links en aanwijzingen krijgt. Op een gegeven moment zal de wizard genoeg info hebben (na 4 vragen al ;) ) om gericht te kunnen zoeken via elke zoekmachine die maar ingesteld staat in de wizard en om een redelijke tot goede topictitel te kunnen verzinnen voor het topic. Uiteindelijk zal je in een sluit-scherm komen waar nog wat algemene tips te vinden zijn voor het starten van een topic.

Al met al zal het voor het starten van een topic een goede minuut of 2 langer duren dan zonder wizard.

Verder kan ik misschien beter wat teksten uit de (optioneel te lezen) schermen van de wizard zelf tonen voor vragen waarom etc:
Er is gebleken dat het starten van een topic heel wat moeilijker is dan men over het algemeen denkt. Een topicstart behoort gewoon aan een aantal eisen te voldoen, wil het topic niet gesloten worden door een moderator.

Bij deze eisen valt bijvoorbeeld te denken aan vitale info als:

• Een duidelijke probleemstelling
• Geef voldoende aanvullende informatie
• Geef aan wat je al gedaan hebt
• Geef aan dat je al zelf gezocht hebt
• Geef aan waar je gezocht hebt

Sommige punten zien er misschien nogal vanzelfsprekend uit, maar vaak wordt er veel van deze informatie achterwege gelaten. Op die manier is het voor de mensen die verstand van zaken hebben, niet of nauwelijks mogelijk om enigszins een helpende hand te bieden.

Combineren we bovenstaande verhaal met het feit dat het niveau op Gathering of Tweakers.net al zeer lange tijd aan het dalen is, dan komen we ook meteen bij de verklaring van deze topicstart wizard.

Je kunt nu beginnen aan de wizard als je wil of terug gaan naar het beginscherm.
Deze wizard is op dit moment alleen nog maar een test om te bekijken of het mogelijk is op deze manier een aantal ongewenste topic(start)s eruit te vissen en om te bekijken of het op deze manier mogelijk is topicstarts en topictitels te genereren die van een beduidend hoger niveau zijn dan het merdendeel van de topics die gestart worden zonder een dergelijke wizard.

Tevens maakt een dergelijke wizard meteen duidelijk wat er van een topic op Gathering of Tweakers.net verwacht wordt. Voor mensen die de wizard niet nodig hebben is het hooguit 2 minuten meer werk. Dat lijkt me niet te veel gevraagd voor het starten van een topic

Maar waarom in NOS testen?

Die is eigenlijk heel makkelijk te beantwoorden. Deze wizard is gemaakt door een van de NOS moderators. Daarnaast is NOS een forum dat de afgelopen periode enorm te kampen heeft gehad met een niveaudaling (vandaar dat je dit nu zit te lezen). Daar waar dat altijd juist een van de sterke punten van NOS geweest is (samen met de "gezelligheid" natuurlijk).

Je kunt nu terug gaan naar het beginscherm of daadwerkelijk gaan beginnen aan de wizard.
Kortom.....mijn verwachting is redelijk hoog gespannen. Misschien wel veel te hoog, maar als we het niet proberen, dan zullen we het nooit weten ;)

Werkt het niet, dan wordt de test gewoon afgeblazen en zal er geen wizard komen w.m.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is trots op Nelske ;) Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

* Arno heeft net de link gemist, en zal in spanning afwachten tot de link in NOS komt te staan :o
edit:
:*

[ Voor 13% gewijzigd door Arno op 05-01-2003 19:15 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Waah, ik vind het zo interessant maar heb ik die link gemist :'( Mag ik die alstje, alstje blieft??? :>
Het klinkt in iedergeval erg veelbelovend Nelske!!!

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.nklomp.com dan maar ;)

Let erop dat het een versie is die nog lang niet klaar is en die nog vele schermen mist. Voornamelijk het GNU/Linux deel is wel al een redelijk eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 19:29:
www.nklomp.com dan maar ;)

Let erop dat het een versie is die nog lang niet klaar is en die nog vele schermen mist. Voornamelijk het GNU/Linux deel is wel al een redelijk eind.
Ik heb het even geprobeerd, ik heb totaal geen verstand van NOS, maar dat lijkt mij enorm veel werk om te vullen.

Dit zou dan een soort interactieve faq kunnen worden, met een beperkt aantal topics met veel gestelde vragen, net als in een gewone faq, waarin links naar topics staan.

[ Voor 1% gewijzigd door Resistor op 05-01-2003 19:38 . Reden: het heet geen NWOS! ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit, Nelske, maar je loopt met een dergelijke wizard ook een risico. Men gaat er dan makkelijker vanuit: och, de wizard zei dat en dat, dus dat zal dan wel waar zijn. Let erop dat hij geen fouten maakt, want men gaat er wel op vertrouwen. Als de wizard buggy is, komt dat het niveau niet ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 19:39:
Ziet er netjes uit, Nelske, maar je loopt met een dergelijke wizard ook een risico. Men gaat er dan makkelijker vanuit: och, de wizard zei dat en dat, dus dat zal dan wel waar zijn. Let erop dat hij geen fouten maakt, want men gaat er wel op vertrouwen. Als de wizard buggy is, komt dat het niveau niet ten goede :)
Ik denk iedere keer dat jij familie bent, kijk maar eens naar mijn achternaam
In de faq kunnen ook fouten staan, of dode links.
Als er een fout ontdekt wordt, kan je die toch melden?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er even mee te spelen, en ik vind hem prachtig. Overmorgen eens uitgebreid aan de kaak stellen en bevindingen aan Nelske melden.

Overigens heb ik erg goede ervaringen met wizzards als deze, en het is even wennen, maar je ziet de kwaliteit er mee vooruit springen. Maak voor de grap eens een "Welk OS" topic aan via de wizzard... prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 19:37:
[...]

Ik heb het even geprobeerd, ik heb totaal geen verstand van NOS, maar dat lijkt mij enorm veel werk om te vullen.
Valt mee hoor ;)

Je hebt basisteksten en een groot deel wordt context-afhankelijk gepresenteerd ;)

Instellen is inderdaad wel wat werk, maar het valt allemaal reuze mee.
Dit zou dan een soort interactieve faq kunnen worden, met een beperkt aantal topics met veel gestelde vragen, net als in een gewone faq, waarin links naar topics staan.
De opzet is dusdanig, dat het inderdaad ook faqs etc. zou kunnen weergeven cq een knowledge-base zou kunnen vormen.

Alleen laten we allemaal maar niet op de zaken vooruit gaan lopen ;)
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 19:39:
Ziet er netjes uit, Nelske, maar je loopt met een dergelijke wizard ook een risico. Men gaat er dan makkelijker vanuit: och, de wizard zei dat en dat, dus dat zal dan wel waar zijn.
En daarom moet je dus een aantal dingen bevestigen (opties die persee aangevinkt moeten zijn, wat overigens in bovenstaande versie niet geimplementeerd is) in de wizard en zal er altijd ten minste een open vraag nodig zijn ;)
Let erop dat hij geen fouten maakt, want men gaat er wel op vertrouwen. Als de wizard buggy is, komt dat het niveau niet ten goede :)
Valt snel genoeg op. Daarnaast wordt dit echt wel eerst uitgebreid getest, voordat het als test in NOS geplaatst wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
_O_ _O_ voor Nelske. Dit is precies wat we hier nodig hebben!

Is het de bedoeling dat je deze als gevorderde gebruiker ook altijd in moet vullen? Of komt er na een bepaald aantal posts / bepaalde registratietermijn een optie om deze wizard over te slaan (net als dat je je toegang tot de HK e.d. moet verdienen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk iedere keer dat jij familie bent, kijk maar eens naar mijn achternaam
Denk dan aan Grim Fandango, of aan dat Manny een verbastering is van Manuel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millennyum schreef op 05 januari 2003 @ 19:51:
Is het de bedoeling dat je deze als gevorderde gebruiker ook altijd in moet vullen? Of komt er na een bepaald aantal posts / bepaalde registratietermijn een optie om deze wizard over te slaan (net als dat je je toegang tot de HK e.d. moet verdienen)?

Aangezien deze topic in LA door puur toeval veel eerder gekomen is dan eigenlijk de bedoeling kan ik daar nog geen antwoord op geven. :o

De wizard is volledig los van elk forum/db te gebruiken zoals ik al zei. Kortom er is vooralsnog geen enkele code in opgenomen die het GoT/React only maakt. Dit betekent ook automatisch dat er dus geen koppeling mogelijk is tussen React en de wizard op dit moment vanuit de wizard gezien (en andersom).

Of React zo aangepast kan worden zoals jij voorstelt (iets wat ik erg graag zou willen zien als test in NOS (desnoods verplicht voor iedereen, omdat het toch een test is)) is een vraag die ik nog wilde voorleggen aan de heren HGA's/Parse mensen en ACM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Die wizard ziet er erg goed uit.
Klein bugje: Link bij vraag 3 [Je OS/distributie is dus: Solaris. Daar heb ik de volgende links bij gevonden voor je.] opent niet in nieuw venster ;)

Wat ik me afvraag is hoe het invoeren van de eigenlijk posts eruit gaat zien, gewoon eenzelfde invoervak als nu alleen met bepaalde informatie al ingevoerd, of geheel in de wizard style [dus alle input word logisch achter elkaar gezet en direct gepost]¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
-=!ME!=- schreef op 05 January 2003 @ 20:55:
Klein bugje: Link bij vraag 3 [Je OS/distributie is dus: Solaris. Daar heb ik de volgende links bij gevonden voor je.] opent niet in nieuw venster ;)
Ik denk niet dat we daar nu al mee moeten beginnen, de wizard is nog niet eens klaar voor de testfase ;)
Wat ik me afvraag is hoe het invoeren van de eigenlijk posts eruit gaat zien, gewoon eenzelfde invoervak als nu alleen met bepaalde informatie al ingevoerd, of geheel in de wizard style [dus alle input word logisch achter elkaar gezet en direct gepost]¿
Als er geen koppeling met React whatsoever kan worden gemaakt, zal dat ook wel moeilijk worden... maar het zou wel heel handig zijn. Hoewel... zoals de wizard zelf al aangeeft, is hij niet zo intelligent en zul je waarschijnlijk zelf bv. een betere topictitel moeten kunnen verzinnen.

[edit & offtopic] Damn, ik heb m'n 1000e post gemist ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Millennyum op 05-01-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 05 January 2003 @ 20:55:
Kwestie van aanzetten in de wizard :)

Bedoel je posts als een topic al gestart is of de 1e post die het topic start :?

Zoals ik al zei is het volledig los van GoT/React/Parse gemaakt, dus tenzij er waardes via een get-var gegeven kunnen worden aan het React insert_topic scherm gegeven kunnen worden, zal dat wat lastiger worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:03:
Bedoel je posts als een topic al gestart is of de 1e post die het topic start :?

Zoals ik al zei is het volledig los van GoT/React/Parse gemaakt, dus tenzij er waardes via een get-var gegeven kunnen worden aan het React insert_topic scherm gegeven kunnen worden, zal dat wat lastiger worden ;)
Aha, het is dus geen wizard dat een bericht voor je aanmaakt door vragen te stellen [wat ik eerst dacht], maar meer een "zoek-hulp-voor-het-posten-wizard"¿

Ik had verwacht dat de wizard je cragen zou stellen en aan de hand van de antwoorden van de gebruiker een goeie topictitel en een bericht zou generen die je zou kunnen posten op GoT ;) [misschien een ID-tje 8) ]

[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 05-01-2003 21:27 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 05 januari 2003 @ 21:26:
[...]

Aha, het is dus geen wizard dat een bericht voor je aanmaakt door vragen te stellen [wat ik eerst dacht], maar meer een "zoek-hulp-voor-het-posten-wizard"¿

Ik had verwacht dat de wizard je cragen zou stellen en aan de hand van de antwoorden van de gebruiker een goeie topictitel en een bericht zou generen die je zou kunnen posten op GoT ;) [misschien een ID-tje 8) ]

Wehehe die titel maken doet hij wel. Het bericht maken vergt wel erg veel AI he (like gedachten van de gebruiker kunnen lezen) ;)

Maar kijk maar op www.nklomp.com dan zie je het zelf ;) (link is nu toch al bekend dus dan maakt het ook niks meer uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de wizzard alleen al een goede titel bakt, en de links geeft, ben je al heel goed op weg. Topics schrijven lijkt me geen goed idee ;) Je zou eventueel wel de links in het topic kunnen pasten :? Mmmzzz... is dat een goed idee :? Kweenie eik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:37:
Als de wizzard alleen al een goede titel bakt, en de links geeft, ben je al heel goed op weg.
Niet te vergeten een aantal topics afvangt ;)
Het zorgt er sowieso voor dat de zogenaamde MC-drive users eerst de plattegrond hebben moeten raadplegen voordat ze de Mac gevonden kregen en als ze dan een frikandel bestellen, dan krijgen ze te horen, dat het niet verkocht wordt :+
Topics schrijven lijkt me geen goed idee ;) Je zou eventueel wel de links in het topic kunnen pasten :? Mmmzzz... is dat een goed idee :? Kweenie eik.

Lijkt me niet zo handig. Soms is het wenselijk, maar aangezien de links puur en alleen gegeven worden door keywords en/of een bepaald verloop van de wizard, zal het merendeel van de gegeven links niet erg veel met het probleem/de vraag te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:28:

[...]

Wehehe die titel maken doet hij wel. Het bericht maken vergt wel erg veel AI he (like gedachten van de gebruiker kunnen lezen) ;)
Uiteraard is het onmogelijk om een goede openings post te maken die altijd werkt maar misschien is het makkelijk als er al een template [oid] word ingevuld in het bericht vak zodat de user geen belangrijke informatie vergeet in te vullen in zijn bericht,
bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
---------------------------------------------------------
|  O/S: Linux
|  Distro: GenToo
|  Probleem: Kernel aangelegheden 
|  Probleem: <Leg kort je probleem uit>   
|  Sinds: <Sinds wanneer doet het probleem zich voor>
|  Uitgebreide omschijrving: <Uitgebr. omschr.>    
|
|  Zelf geprobeerd: <Wat heb je zelf gedaan om het 
|                                   probleem op te lossen¿> 
|  Logfile: [indien user bij logfile ja heef tgekozen]
---------------------------------------------------------

Misschien is het helemaal niet de bedoeling dat posts zo worden gemaakt, maar het zou in sommige gevaalen users wel aan kunnen sporen om duidelijke openenings-posts te maken met verdoende duidelijke info...

[ Voor 18% gewijzigd door StarLite op 05-01-2003 21:43 . Reden: layout :D ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets zou naar mijn mening zeer zeker bijdragen een goede topics (zeker in NOS), maar ik denk dat we nu heel erg op de zaken voorruit lopen. Het is een simpele test.....voor hetzelfde geld is er over een maand niks meer van de hele wizard terug te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:42:
Zoiets zou naar mijn mening zeer zeker bijdragen een goede topics (zeker in NOS), maar ik denk dat we nu heel erg op de zaken voorruit lopen. Het is een simpele test.....voor hetzelfde geld is er over een maand niks meer van de hele wizard terug te vinden ;)
Dat zou wel jammer zijn, want ik vind het idee erg goed. zeker voor de nieuwe users op GoT ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 13:27
Ik heb hier 2 dingen op te zeggen:

Geweldig
Toelichting:
Ik merk wel dat het nog lang niet af is, maar de bouw is er iig wel al. Misschien nog een *hint*. Onder deze tekst: Welke van de onderstaande stappen (of vergelijkbare stappen) heb je zelf ondernomen? staan verscheidene dingen. Het zou evt. fijn zijn als er iets met de FAQ bij staat. Iets van: De FAQ doorgenomen.

&

Ik kan wel een topic openen ;) :+
Ik heb als test ff het enige topic van mij ooit in NOS gecontroleerd. De topictitel klopte, alleen misschien kon (in mijn geval) hardware beter veranderd worden naar geluidskaart. Hardware is nl. ook zipdisk en er zit een klein verschil tussen.

Iig veel plezier met het maken van de wizzard, ik doe het je niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Nelske: Ziet er goed uit, sommige dingen werken nog niet maar voor een beta fase ziet het er al goed netjes uit! Ik hoop dat het aanslaat, want het is IIG een goed iets voor dit forum! :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Hij is nog niet af. Ding zit nog in alpha-stadium en ik hoop hem na woensdag richting een beta-stadium te krijgen ;)

Inhoud etc. is nog onderhevig aan veranderingen, aangezien dat nou niet echt prioriteit heeft (gehad) bij het maken van de wizard ;)

Als ik van de week tijd heb (na woensdag) dan maak ik hem af. Als laatste stap zal dat betekenen het vullen van alle schermen van de wizard. Iets wat maar een paar uur werk is :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:01 ]

Pagina: 1