Website Adresbalk

Pagina: 1
Acties:

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19
Ik heb een website waarbij ik met 1 klein probleem zit;

Ik heb gewoon index.html als beginpagina, waardoor er mooi www.website.nl blijft staan,
enkel is de site in 2 talen, dus vanuit index.html is er een linkje naar nl.html die wordt geladen in hetzelfde venster,
enkel komt er dan www.website.nl/nl.html te staan, dat vind ik niet zo mooi,
hoe kan ik ervoor zorgen dat daar gewoon www.website.nl blijft staan?

Ik heb de search gebruikt, enkel kom ik dan op opties als frames uit, dat is niet de bedoeling in deze en javascripts om je adresbalk 'voor de gek' te houden

[ Voor 2% gewijzigd door Obruut op 05-01-2003 17:59 . Reden: typ foutje ]

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Het kan alleen met frames, dus take it, or leave it ;)

• Obruut
Minder.. Dat wordt dus toch m'n beginpagina maar ombouwen :S

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

Tim Schuhmacher

abasios

Het is volgens mij een instelling van de server. Dus dan zou je bij je hostingprovider moeten zijn. Maar ik denk niet dat zij het gaan aanpassen. Maar waarom wil je dat niet met frames doen?

Verwijderd

Nee het is geen instelling van de server. Je kunt onmogelijk op die manier de client voor de gek houden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Super_ik

haklust!

zet gewoon in de index.html een frame neer, met in dat frame je nl.html en de rest van de meuk :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Obruut
Super_ik schreef op 05 January 2003 @ 18:10:
zet gewoon in de index.html een frame neer, met in dat frame je nl.html en de rest van de meuk :)
Nuja, ik heb ook nog een uk.nl, snap je?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Super_ik

haklust!

nou, met die knopjes op je site voor de talen keuze zeg je dat die uk.html ook in die frame moet laden, dat is nou net de clue

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

HTML:
1
2
3
<body marginleft="0" marginheight="0">
<iframe width="100%" height="100%" src="keuzetaal.html"></iframe>
</body>

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:17 ]

• Obruut
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:15:
[code=html]
<body>
<iframe width="100%" height="100%" src="keuzetaal.html"></iframe>
</body>
[/html]
Thanx! :)

Verwijderd

Even een (waardevol?) stukje advies vanuit een gebruikersperspectief:
De adresbalk kan zeer waardevolle informatie geven over waar de gebruiker zich binnen de site bevindt (mits de naamgeving en directorystructuur enigszins zinvol is).

Kloot daar niet mee al vind je het nog zo lelijk!

Zie het als 'automatische breadcrumbs'. :P Als je ermee gaat lopen kloten voeg je alleen maar onnodige code toe en je haalt een stuk gebruikersgemak weg. Wat is de logica daarvan?

Zorg liever dat je goede TITLEs hebt voor elke pagina.

• Obruut
Ikzelf vind het profsesioneler staan als er 1 URL boven de site blijft staan i.p.v. dat je de links ziet, als je dat graag wilt weten kunt je natuurlijk altijd de link in een nieuwe pagina openen.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Tuurbo_Online schreef op 05 January 2003 @ 22:25:
Ikzelf vind het profsesioneler staan als er 1 URL boven de site blijft staan i.p.v. dat je de links ziet, als je dat graag wilt weten kunt je natuurlijk altijd de link in een nieuwe pagina openen.
Toch is het een heel oude webdesign regel ook je URL duidelijk te houden aangezien mensen ook via deze graag willen navigeren. Verbergen zou dus eigenlijk nog irritanter zijn.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Tuurbo_Online schreef op 05 januari 2003 @ 22:25:
Blues _/-\o_
bedenk dan ook meteen dat, wanneer je meerdere pagina's hebt, je altijd weer terug gaat naar de target van het frame wanneer je refresht. Persoonlijk vind ik dat hoogst irritant.

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:29:
[...]

Blues _/-\o_
bedenk dan ook meteen dat, wanneer je meerdere pagina's hebt, je altijd weer terug gaat naar de target van het frame wanneer je refresht. Persoonlijk vind ik dat hoogst irritant.
true! en dat zuigt!

Maarrrr ik had eens zown V3 account met dat forwarding, en dan kon je wel deze besproken optie kiezen! (aan/uit) ben ik 99% zeker van

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

zou kunnen door een koekje neer te zetten lijkt me, maar dat wordt nodeloos ingewikkeld, ik sluit me verder bij blues aan

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:53

KMK

Tuurbo_Online schreef op 05 januari 2003 @ 22:25:
Ik vindt dit echt onzin.. Juist een profesionele site gebruikt sesion idee's etc in de Address bar..
http://www-1.ibm.com/businesscenter/us/
http://portal.omroep.nl/?nav=dphmCsHEzGkBgJ
http://www.veronica.nl/mo...l&site=2meterhome&sid=244

Dat is dus geen argument

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

KMK schreef op 06 January 2003 @ 13:41:
[...]

Ik vindt dit echt onzin.. Juist een profesionele site gebruikt sesion idee's etc in de Address bar..
http://www-1.ibm.com/businesscenter/us/
http://portal.omroep.nl/?nav=dphmCsHEzGkBgJ
http://www.veronica.nl/mo...l&site=2meterhome&sid=244

Dat is dus geen argument
ondanks dat we het eens zijn heb jij volgens mij ook geen argument hoor ;)
een session id in je url staat _niet_ professioneel of onprofessioneel, als je config transparent session id's niet toestaat is het gewoon bittere noodzaak. Hooguit kan het verwarring scheppen voor de 'simpele' user, maar die is tegenwoordig ook wel gewend aan de abracadabra die heden ten dage in de adresbalk te vinden is.

Perfect gebruik van de adresbalk zie je hier op GoT. door middel van url rewriting zie je hier bijzonder overzichtelijke url's met behulp van welke je zelfs over de site zou kunnen navigeren, mocht je dat willen. Beter dan dit kan het imho niet, wat niet wil zeggen dat al het andere gebruik van de adresbalk 'fout' is :)

Verwijderd

Buiten de 'professionaliteit' van zo'n constante url in de adresbalk, het is verdomde onhandig voor nederlanders om je site te bookmarken als je frames gebruikt. Nederlanders zouden toch gewoon de nederlandse versie willen bookmarken, engels sprekenden de engelse en spaans sprekenden de spaanse pagina? En dus niet dat hollanders altijd een (1) extra keer moeten klikken voordat ze de informatie kunnen lezen.

Daarom wil je dus niet het adres in de adresbalk vernaggelen.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
kun je niet gewoon zoiets als dit doen? :

nl.website.nl
uk.website.nl

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Maak gewoon geen tweetalige website, is twee keer zoveel werk.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Roa schreef op 06 januari 2003 @ 14:38:
Maak gewoon geen tweetalige website, is twee keer zoveel werk.

Met dit soort 'handige tips' schiet niemand wat op.. laat dus maar achterwege in de toekomst.

Overigens.. Dat de URL op de frame-pagina blijft staan is een naar gevolg van frames.. Dat je dit nare gevolg nu als doel hebt verkozen is enigszins vreemd. Want naast dit gevolg hebben frames nog een hele berg nadelen, waaronder de eerder genoemde bookmarking.

Neem het internet zoals het is: pagina-based.. De adresbalk is ervoor om de gebruiker te informeren over welke pagina op dat moment bezocht wordt.
Pagina: 1