Toon posts:

voeding kapot maar waardoor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is de situatie :
ik heb gisteren eens mijn cpu koeler gewisseld met een volcano 7+ en alle andere aansluitingen volgehangen met fans
nu hangt er dus aan mijn voeding :
- 1 moederbord ( k7s5a) met daarop
- geforce 4 ti 4200 ( chaintech)
-1 8cm fan
- 1 7cm fan
-1 cd rom en 1 cd rom writer ( samsung 248)
- 1 harde schijf (western digital 400B)
- nog 1 7cm fan ( volcano 7+)
- netwerkkaart
dit is dus wat er elektriciteit verbruikt
de voeding waarover het gaat is een noname voeding die maximum 300 Watt kan leveren
deze heeft het dus gisteren begeven ( zonder geluid of niks , gewoon uitvallen en nogal aan de warme kant leek me)

de ventilator van de ze voeding deed al geruime tijd raar ( ratelde ) en men vertelde me hier dat die ventilator geen lang leven meer was gegund .

nu is mijn vraag of die voeding het heeft begegeven omdat ze niet genoeg Watt kon leveren of om dat die ventilator gestopt zou zijn met draarien ==> oververhitting. Ik kan namelijk niet zeggen of die ventilator zou gestopt zijn omdat ik het niet gehoord heb / niet op gelet heb.

iemand die uit deze 2 keuzes de meest voor de hand liggende kan kiezen???

ps: ook interessant kan zijn dat er in feite voorheen niks meer of minder aan hing , daarom lijkt het me vooral aande ventilator te gaan.

Verwijderd

Heb je geen processor???
Niks geroken? Ziet er uit als oververhitting.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
misschien was het een fabrieksfout?

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk wel processor amd 1800 + lol
fabrieks fout lijkt me onlogisch aangezien gij al van augustus goed draaide (behalve de ventialtor die sinds een maand raar deed)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Als dat ding overhit raakt had je het denk ik wel geroken. Denk eerder dat je er meer uit wou halen dan erin zat :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die ventilator zit er natuurlijk niet voor de sier in. De koeling is echt nodig en hij zal wel aan oververhitting overleden zijn. Je zou hem eens kunnen openmaken om te zien of er ergens iets is verkleurd door de hitte.

Verwijderd

voedingen zekers no-name dingen gaan vanzelf vaak dood.
en soms gaat dat gepaard met een elco blow.
Pagina: 1