[NW411/Cisco/DOS] Werkstation kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
We hebben hier een herinstallatie gedaan van een Novell 4.11 server, en nu is het zo dat er een werkstation is die op afstand via de telefoon in moet kunnen loggen op de server. Op de oude server (die we hier nog als backup hebben staan) gaat het wel goed, echter op de nieuwe server krijgen we het niet voor elkaar om hem in te laten loggen. Echter proberen we de connectie lokaal via DOS op te bouwen, gaat het wel goed.

Situatie:

code:
1
DOS-PC --> CISCO800 --> ISDN --> CISCO800 --> NW411

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Protocol is 802.3.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Is de 2e Cisco800 wel als gateway ingesteld op de NW411 server?

[ Voor 8% gewijzigd door Steven op 05-01-2003 18:52 ]

Verwijderd

Nee dat hoeft niet, want het werkt via IPX

edit:

ik werk samen met CAP-Team aan deze server-installatie

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:00 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

define "krijgen we het niet voor elkaar om hem in te laten loggen" :?

Je probleem klinkt intersant en redelijk PNS , je omschrijving echter absoluut niet.
Gezien het feit dat het wel op de oude server goed gaat, neem ik aan dat je verbinding krijgt met de cisco doos.
Vanaf daar gaat het dus ergens fout neem ik aan :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Doe us display servers op beide servers.... kan zijn dat de routing-tabellen niet bijgewerkt zijn van de cisco's. Moet je beide cisco's een keer resettten, want die zullen wel aan ipx-spoofing doen...

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Wat we dus hebben gedaan is een nieuwe server geïnstalleerd, waarbij we de NDS tree, de protocollen en de IPX adressen, voor wat betreft het station dat moet kunnen inloggen vanaf elders zo exact mogelijk hebben overgenomen. Toen de installatie van de nieuwe server klaar was hebben we de oude server down gegooid, en de nieuwe up. Maar dus toen kwam het probleem dat het remote station dus niet meer kan inloggen. Voor de rest is er helemaal niets veranderd. Niet aan het remote station, en ook niet aan de cisco routers.

Goed hierdoor lijkt het mij duidelijk dat het waarschijnlijk in de server moet zitten. Echter we zijn de weg een beetje kwijt en we weten niet meer waar we zoeken moeten.

Nog even over het remote station:
De computer maakt via een cisco router een verbinding met onze server. Vervolgens moet er via een MS-DOS client worden ingelogd en kunnen er bestanden worden overgezet. Daarna kan de verbinding weer verbroken worden. Het gaat om een kabelkrant computer (Deitech).

Op het moment dat we de oude server terugplaatsen kan het remote station perfect inloggen op de server, echter zodra we de nieuwe server weer terugzetten dan werkt het niet.

Hopelijk kunnen jullie iets meer met deze info... mijn collega Joshua (Snaak1979) is al zes(!!) dagen met dit probleem aan het stoeien.. ;(

Verwijderd

Maakt die MS-DOS client niet toevallig een bindery verbinding?
Dit staat volgens mij niet standaard aan bij een nieuwe installatie, je moet geloof ik handmatig een "bindery contect" opgeven. Zeker weet ik dat niet, het is al weer een tijdje geleden dat ik met Netware heb gewerkt.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Even losstaand van of het een bindery verbinding is, met een MS-DOS client die lokaal staat gaat het wél goed...

Verwijderd

Ik zei al "Doe us display servers op beide servers.... kan zijn dat de routing-tabellen niet bijgewerkt zijn van de cisco's. Moet je beide cisco's een keer resettten, want die zullen wel aan ipx-spoofing doen...". Ipx-spoofing gebeurt op basis van mac-adressen en de cisco's zijn in de war vwb die ene server. Als het bij alle remote werkstations is kun je deze tip overwegen.

Verwijderd

Een MS-Dos client kan zowel via Bindery als NDS verbinding maken dat ligt maar net aan je instellingen. Maar wat MrLeeJohn al zegt, zie je de server uberhaupt wel op het remote station.. Als je hem helemaal niet ziet voordat je wil inloggen is het inderdaad iets met de routing tabellen van de Cisco's.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
vrij vervelend is dat ik zo niet snel bij de routers kan komen ;(

Dit weekend gaan we er weer mee verder en ik neem aan dat we de oplossing van MrLeeJohn zeker even gaan proberen. Helaas kunnen we alleen de lokale router resetten, die andere is (zoals al gezegd) remote ;)

[update]
Snaak1979 heeft contact gehad met Deitech (leverancier van de kabelkrantsoftware) en het blijkt dat er iets van een node ingesteld moet worden op de server. We gaan dit uitproberen en we hopen dat het dan weer werkt :)

[update2]
Het bleek inderdaad zo te zijn dat er een node ingevuld moest worden, en dat er een of ander IPX adres niet hetzelfde stond ingesteld als op de oude server.
Het is nu weer goed, en het remote station kan weer inloggen op de nieuwe server!

Dank voor de reacties! _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door CAP-Team op 06-01-2003 13:14 ]

Verwijderd

CAP-Team schreef op 06 januari 2003 @ 11:14:
...
[update2]
Het bleek inderdaad zo te zijn dat er een node ingevuld moest worden, en dat er een of ander IPX adres niet hetzelfde stond ingesteld als op de oude server.
Het is nu weer goed, en het remote station kan weer inloggen op de nieuwe server!...
Voor alle duidelijkheid: het ipx internal net nr moest gelijk worden gezet aan de oude server. Dat was het enige ongeveer dat nog niet gelijk was. Bedankt voor alle reacties!

Het werkt nu eindelijk en das wel prettig na 6 dagen.. :7 :X 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 15:26 ]

Pagina: 1