Toon posts:

Betrayal at Krondor op WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag BaK willen spelen op WinXP, alleen WinXP laat mij geen DOS games draaien....
Als ik het .exe bestandje dubbelklik, gaat ie naar ms-prompt voor minder dan een seconde en gaat dan weer terug naar windows.
Weet iemand hoe ik BaK kan spelen op WinXP?

BTW, voor alle Betrayal at Krondor fans:
http://krondor.darkseduction.net/index.html
Hier kan je naast de gehele game ook de muziekbestandjes downloaden! (Persoonlijk vind ik de intromuziek van BaK (samen met Ultima7 "Stones") de beste gamemuziek ooit!.... )

Verwijderd

Als je in de properties van het .exe bestand "close on exit" uitvinkt, blijft het DOS window open en kan je kijken welke foutmelding die geeft (ik denk iets over je MEM).

En op dit forum wordt een aantal oplossingen aangedragen, misschien dat je daar iets aan hebt?

Of anders kun je hier kijken...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:08 . Reden: URL toegevoegd ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:07
SGD -> SPV :)

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Even Forum- en Gamefaqs (*Update 3-12*) door lezen, en dat met name het 2e gedeelte van de eerste post... Heb je die stappen uit gevoerd...

[ Voor 12% gewijzigd door White Dust op 05-01-2003 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goeie link ( http://pub8.ezboard.com/fthecommonroombetrayalatkrondor ).
Bedankt!

Btw, ik had dus al die stappenplan van de faq gedaan.... Maar dat werkte dus niet... Ook nog met geheugentabs (in eigenschappen .exe file) lopen klooien, maar dat hielp ook niet.

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 08:13 ]

Verwijderd

compatibilitie modus? of werkt dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Compatibilitie modus werkt niet. (Ook niet als je win95 invult)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:44

Exterazzo

Qeasy

DOS opstart diskette gebruiken?

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat was het probleem. Ik kan geen opstartdiskette van het spel maken. Ik kom via de install.exe optie in een dos prompt en daar kan ik dan kiezen voor "make bootable disk". Maar als ik die optie aanklik krijg ik te horen dat ik niet genoeg "extended" memory heb en word weer doorverwezen naar windows.

Edit:
Of bedoel je een win98 dos opstartdiskette maken en dan via deze diskette de PC restarten en dan naar naar de Krondor folder gaan? Hmmm zou dat helpen? Ik heb niet een win98 cd nu bij de hand, maar zal het later vandaag gaan testen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 08:45 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 08:42:
Nou, dat was het probleem. Ik kan geen opstartdiskette van het spel maken. Ik kom via de install.exe optie in een dos prompt en daar kan ik dan kiezen voor "make bootable disk". Maar als ik die optie aanklik krijg ik te horen dat ik niet genoeg "extended" memory heb en word weer doorverwezen naar windows.

Edit:
Of bedoel je een win98 dos opstartdiskette maken en dan via deze diskette de PC restarten en dan naar naar de Krondor folder gaan? Hmmm zou dat helpen? Ik heb niet een win98 cd nu bij de hand, maar zal het later vandaag gaan testen.
http://www.bootdisk.com

En als je ntfs gebruikt het spel ook even op flop zetten.

Have Fun :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik heb net even gekeken.
Je kunt 'm gewoon onder Windows XP draaien, met behulp van VDMSound ;)
VDMSound homepage
VDMSound download

Ik heb 't net geprobeert met patch 1.02 en hij draait geweldig onder XP ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White Dust op 06-01-2003 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik heb hem nu ook aan de praat gekregen.
Ik had al eerder dat vdmsound geinstalleerd, maar toen ik daarna het programma startte (via dubbelklik op .exe bestand), deed ie het niet.
Toen ik het vandaag weer probeerde, wou ik proberen wat te klooien met de eigenschappen van dat bestandje. Dus ik druk met rechtermuisknop op het bestandje en wat zie ik daar: een extra optie om het programma met VDM te starten.... En jawel hoor hij doet het :)
Bedankt!
Pagina: 1