Toon posts:

DVD laten overlopen op ander beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie,

• Asus v8200 Gf3 Ti500 dlx@ 21inc
• Matrox G450Dualhead @ 2x 19inc

Nou wil ik breedbeeld dvd kunnen kijken op 2 schermen, Desnoods 2x op een 19inc Maar het liefst bijvoorbeeld een deel van de 21inc en helemaal van de 19inc (scheelt een hoop verplaatsen), Maar zodra ik het beeld over naar een andere monitor sleep word het beeld waar het minste zou worden weergegeven zwart. Hoe kan je ervoor zorgen dat ie dan op 2 monitoren afspeelt :)
(btw die matrox kaart kan dvd's afspelen)
OS is windows xp prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
Ik denk dat je de hardware acceleration van de dvd renderer moet uitzetten. Lijkt op hetzelfde probleem als een screenshot van je mediaplayer nemen, wordt ook zwart. FF zoeken door de opties en op software zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op 06 januari 2003 @ 09:16:
Ik denk dat je de hardware acceleration van de dvd renderer moet uitzetten. Lijkt op hetzelfde probleem als een screenshot van je mediaplayer nemen, wordt ook zwart. FF zoeken door de opties en op software zetten.
Die staat al uit, Btw die 2e videokaart kan dus WEL dvd;s draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb PRECIES het zelfde probleem ... alleen heb ik 2x een 17" CRT op mijn R7500 aangesloten (1 op VGA, en 1 op DVI) ... nu zou ik een DVD of ander media filmpje over die 2 monitoren moeten kunnen spreiden, heb het al vaak zat op foto's gezien enzo .. en ik zoek me rot op google, ati.com, T-net en alles maar ik vind NIX dat werkt ...
Dit is best wel bagger .. dus als iemand de oplossing heeft ... : HEEEEELP!!!

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nview heeft een optie om venster over meerdere monitors te kunnen zien... en volgens mij ook programma's ... probeer het hier eens mee?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47

Sick Nick

Drop the top!

The Real Falcon schreef op 07 januari 2003 @ 16:27:
Nview heeft een optie om venster over meerdere monitors te kunnen zien... en volgens mij ook programma's ... probeer het hier eens mee?
Werkt hier in ieder geval niet, maar 1 monitor geeft beeld. De andere is stijlvol zwart ipv film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds niemand die het weet? ik ben ook erg nieuwsschierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
* Azrael wil het ook wel weten, heb nog nooit ergens gelezen hoe dit mogelijk is trouwens maar dat wil niet per definitie zeggen dat het echt niet mogelijk is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27
misschiens iets met een macrovision beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is hier, begrijp ik, geen hond die et weet, zal wel niet kunnen dan.
Ik zal hem niet nogmaals schoppen.
Het leek zo leuk :'( maar wat niet kan kan dus niet, tenzij iemand het nu nog weet ?
mischien moet er over een poosje nog es een draadje over gaan lopen deze word niks :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Volgens mij kan het met Ultramon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

volgens mij niet want zo ongeveer iedereen die 2 of meer monitoren heeft draait dit handige tootlje (ik dus ook) en hier krijg ik dan nog steeds op een monitor film en op de andere niet. De player krijg ik dus wel full screen maar het beeld van de film zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Sick Nick schreef op 08 januari 2003 @ 17:54:
[...]

volgens mij niet want zo ongeveer iedereen die 2 of meer monitoren heeft draait dit handige tootlje (ik dus ook) en hier krijg ik dan nog steeds op een monitor film en op de andere niet. De player krijg ik dus wel full screen maar het beeld van de film zelf niet.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=40885 klikbaar

Zoals je ziet werkt dit wel, heb ff screenie wat uitgeknipt omdat 1280x970 + 1024x768 wel beetje groot is :P
Ik ehb alleen standaard detonator drivers (NView) en Ultramon geinstalleerd. Verder gaat het hier wel om een DivX ipv. DVD, maar dat zou t zelfde moeten werken; heb geen dvd bij de hand ATM.

edit: misschien handig te vermelden dat ik een el cheapo PCI kaartje gebruik voor linker monitor en een GeForce3 Ti200 voor rechter.

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 08-01-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

wat heb je allemaal precies gedaan? dan doe ik dat na met een divxje :P

welke detenator, welke nview instellingen, enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Sick Nick schreef op 08 January 2003 @ 18:00:
wat heb je allemaal precies gedaan? dan doe ik dat na met een divxje :P

welke detenator, welke nview instellingen, enz :)
Zoals ik al zei, niets speciaals geinstalleerd, zie hieronder plaatje met nview instellingen. Detonator drivers zij die van weekje geleden.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=40887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

haal ik ff de nieuwe det. drivers :) Ik draai namelijk ook op 2 kaartjes (gf2 pro en een tnt2 m64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 19:44

Snijkoek

Metal up your ass

sdomburg schreef op 08 januari 2003 @ 17:58:
[...]

[afbeelding] klikbaar

Zoals je ziet werkt dit wel, heb ff screenie wat uitgeknipt omdat 1280x970 + 1024x768 wel beetje groot is :P
Ik ehb alleen standaard detonator drivers (NView) en Ultramon geinstalleerd. Verder gaat het hier wel om een DivX ipv. DVD, maar dat zou t zelfde moeten werken; heb geen dvd bij de hand ATM.

edit: misschien handig te vermelden dat ik een el cheapo PCI kaartje gebruik voor linker monitor en een GeForce3 Ti200 voor rechter.
Whoei wat is dat voor film :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/screen.jpg

Woei, hij doet het :D

Nieuwe det. drivers en daarna hardware acceleration uitzetten en het werkt. Als die acceleration aan staat werkt het hier niet maar zo werkt ie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 08 januari 2003 @ 18:24:
[afbeelding]

Nieuwe det. drivers en daarna hardware acceleration uitzetten en het werkt. Als die acceleration aan staat werkt het hier niet maar zo werkt ie wel :)
Even voor de duidelijkheid werkt het ook als 1 kaartje een matrox is of moeten ze allebei nvidia zijn, anders me tnt2 ffe uit de kast trekke :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Sick Nick schreef op 08 January 2003 @ 18:24:
[afbeelding]

Bij mij werkt het ook met hardware acceleration :)
Snijkoek schreef op 08 January 2003 @ 18:14:
[...]

Whoei wat is dat voor film :9~ :P
geen pr0n :P Wel leuke film an sich :)
Wel veel lekkere chickies overigens, aanrader :)
edit: Film heet "100 Girls"
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 18:48:
[...]

Even voor de duidelijkheid werkt het ook als 1 kaartje een matrox is of moeten ze allebei nvidia zijn, anders me tnt2 ffe uit de kast trekke :/
Ik heb Diamond Stealth 2 mb :P en m'n GeForce3 Ti200. Bij die Diamond pakt 'ie de standaard S3 drivers van Windows, bij de GeForce de Detonator. Het zou dus ook zonder een tweede Nvidia kaart moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Dat zijn dus de laatste officiële detonators van Nvidia? ff proberen

Of zijn het nou deze :? meuktracker: nVidia Detonator 42.01

[ Voor 34% gewijzigd door Azrael op 08-01-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat je hierbij wel de windows omgeving blijft zien. Kan je niet zoals je op 1 monitor fullscreen kan afspelen, fullscreen verdeeld over 2 monitoren een film kijken?
En welke nview modus gebruiken jullie hierbij. De horizontale uitbreiding of de standaard nview modus en dan extend my desktop onto this monitor aanvinken bij de display instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 21:27:
Begrijp ik het goed dat je hierbij wel de windows omgeving blijft zien. Kan je niet zoals je op 1 monitor fullscreen kan afspelen, fullscreen verdeeld over 2 monitoren een film kijken?
En welke nview modus gebruiken jullie hierbij. De horizontale uitbreiding of de standaard nview modus en dan extend my desktop onto this monitor aanvinken bij de display instellingen.
Ik had wel full screen screenshot kunnen maken, maar dan zie je het niet zo goed meer dat het op 2 monitoren is. Het kan dus ook full op 2 monitoren.
Azrael schreef op 08 januari 2003 @ 20:50:
Dat zijn dus de laatste officiële detonators van Nvidia? ff proberen

Of zijn het nou deze :? meuktracker: nVidia Detonator 42.01
Gewoon die op nvidia.com

[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 09-01-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Nou ik probeert nog een keer, met 41.03 werkt het in ieder geval niet bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Azrael schreef op 09 January 2003 @ 17:35:
Nou ik probeert nog een keer, met 41.03 werkt het in ieder geval niet bij mij..
heb je ultramon wel geinstalleerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop ik een radeon 8500 "beter met dual monitor" toen, kan ik het juist niet |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

DivXG400 al geinstalleerd?
Heb even geen linkje maar dit progje zorgt ervoor dat de drivers van Matrox ook resoluties/schermen kan afspelen die geen veelvoud van 32 zijn. Misschien helpt dat. (Het heet wel DivX maar geldt voor alle videoformaten)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Je moet de weergave via de 'overlay' uitschakelen, die kan namelijk maar op 1 scherm tegelijk. Een speler als Zplayer of BSPlayer heeft deze mogelijkheid en dat werkt dan ook vrij goed hier. (Radeon9000)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
sdomburg schreef op 09 January 2003 @ 17:43:
[...]

heb je ultramon wel geinstalleerd dan?
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ffe een kick. Inmiddels werkt het nogsteeds niet en heb ik nieuwere detonators geinstalleerd 41.49 dacht ik, Maar zodra ik aan het tab Nview kom loop explorer vast 8)7 Ja voor de rest werkt alles Is er ook een manier om teforcen zodat ik em op andere monitoren krijg..En hoe zet ik hardware-accelration uit :)
Pagina: 1