Toon posts:

Kernel panic na update

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als RedHat gebruiker heb ik mijn kernel willen updaten naar 2.4.18-19.8.0 met up2date want dit was altijd goed gegaan. De laatste keer bleek na de eerste reboot van het systeem dat hij niet verder kwam dan het bericht "Kernel panic: no init found" en nog iets van "try passing init=". Ik zit nu met een groot probleem want tja wie backups zijn pat-projects in de kerstvakantie ? :(

Ik heb een vergelijkbare probleem inschrijving gevonden, maar in dit voorbeeld is lilo besproken en ik gebruik GRUB dus daar kan ik niet veel mee. (https://listman.redhat.co...002-September/000862.html)

Hopelijk kan iemand uitkomst bieden..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op welke partitie staat je Linux-installatie? Je kunt met 'init=/dev/hda1' aangeven dat je op de eerste partitie je kernel hebt staan. Mocht dat niet lukken dan kun je het eens met 'init=/bin/sh' proberen en mocht ook dat niet werken, dan neem je even ergens een bootdisk vandaan (zijn overal te downloaden), start daarvan op en compileer even een goede kernel.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is een FAQ, maar in het kort komt het neer op erop neer dat je even
met een boot-flop of een cd moet booten , en dan in GRUB even je oude kernel
terug configureren. Beter is het nog bij een kernel upgrade GRUB van te voren
even zo te configgen dat je je oude kernel ook nog kan booten , maarja
daar heb je nou natuurlijk nix aan.

en tja , wie maakt er nou backups ..... :)
Ach , eigelijk alleen mensen die hun data belangrijk genoeg vinden !

Succes.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Over GRUB is wel documentatie te vinden. Een google actie kan wat dat aangaande genoeg bruikbare resultaten opleveren en een search op GoT ook wel.

Dit is al wel vaker langsgekomen dus gaat deze dicht.
Succes verder.

Dit topic is gesloten.