Toon posts:

NBA: windows reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de originele nba 2003, maar nadat het scherm komt van nba(als hij dus aan het laden is) herstart de pc zich zelf, je ziet heel even een blauw scherm waar vanalles staat maar dat kan je dus nooit lezen. Daarna in de xp scadisk meld hij fouten of ongeldig bij de files onder mijn documenten en dan die van nba.

Nu heb ik hem ook gedownload, en daarbij is hetzelfde probleem
waar ligt dit aan?

edit:

ik weet nu dat het aan mn pc ligt, want op een andere doet hij het wel. Maar waaraan kan het dan liggen? ik heb wel 2x windows nog erop(2 partities,1verborgen) maar daar kan het toch niet aan liggen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:27 ]

Verwijderd

specs? :?

Verwijderd

Topicstarter
windows xp, geforce 3 ti 200, amd 1800xp....wat wil je nog meer weten??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Zet als eerste eens reboot on error uit:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Installeer dan ook eens NBA op een andere plek, desnoods een andere hardeschijf en probeer het nog eens. Werkt ie nog niet, kijk dan of er patches zijn.
Als de error er dan nog is zou je dan toch willen kijken wat er allemaal in die error staat. Meestal kan je uit de error herleiden wat de veroorzaker is van de fout.

The devil is in the details.

Verwijderd

http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP40

check daar staat het precies

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan, hetzelfde probleem maar nu kon ik het dus wel ff lezen
er staat dus van raadpleeg hardware leveracier enzo, of beeldadapter vervangen.

en dan bij de foutenn staat er: stop 000x en zo iets
en er staat: nv4_disp.dll, ik denk dat het iets met die file te maken heeft

edit:
ik heb hem geinstalleerd op de oude windows xp, en op die partitie doet hij het wel. Het ligt dus denk ik aan mn instellingen...maar wat kan dat zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:45 ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 19:36:
en dan bij de foutenn staat er: stop 000x en zo iets
en er staat: nv4_disp.dll, ik denk dat het iets met die file te maken heeft
Dit is een [veel voorkomende] fout in je nVIDIA Detonator drivers.
Een standaard oplossing is er helaas niet, maar je zou de laatste detonators kunnen installeren (www.nvidia.com), Via 4in1 drivers (als je een via chipset op je mobo hebt...)

Eigenlijk te veel om op te noemen, maar zoek maar eens op nv4_disp.dll op Got of Google en dan krijg je genoeg hits >:)

Succes in ieder geval!
* Canis Lupus heeft eindelijk een stabiel systeem dankzij een nieuw mobo :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eens zoeken en downloaden,

maar zou het ook niet gewoon lukken als ik de nv4_disp.dll van de xp waarin hij wel werkt kopieer en ook in de andere xp zet?

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 15:45:
ik ga eens zoeken en downloaden,

maar zou het ook niet gewoon lukken als ik de nv4_disp.dll van de xp waarin hij wel werkt kopieer en ook in de andere xp zet?
Waarschijnlijk niet, want de Detonator drivers bestaan uit meer bestanden dan alleen nv4_disp.dll :*)

Wat je wel kunt doen, is kijken welke versie drivers je op de wel werkende installatie gebruikt. Deze kan je dan ook op je huidige insatllatie zetten.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Pagina: 1