Filter in Excel toepassen

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
Ik heb hier een excel bestand met 10-tallen tabbladen, nu bestaat elk tabblad uit
cellen met in elke cel een woord. Nu zou het handig zijn moest ik op elk tabblad een bepaald woord kunnen markeren. Dus een soort 'search' die alle tabbladen afgaat en het gezochte woord gaat markeren met een andere kleur.

Heeft iemand hier wat meer verstand van?

Ik kan natuurlijk de gewone search gebruiken maar dan moet ik dat voor elk tabblad apart gaan doen en moet ik het gevonden woord manueel gaan markeren, wat toch een hoop werk is.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Kun je hiervoor niet de conditional formattting voor gebruiken? Ik heb hier niet zo heel veel ervaring mee maar het zou hiermee wel eens mogelijk zijn.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:25
Heb even zitten te proberen (Excel XP) en kwam met de volgende oplossing:

1. Alvorens de "find/replace functie" te gebruiken alle tabbladen selecteren.
2. Vervolgens bij "replace" een speciale format aangeven.
3. Vervolgens "Replace all" en alle cellen met de aangegeven waarde hebben de speciale format gekregen.

Misschien niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel (weet overigens niet of eerdere excel versies ook de optie hebben om bij replace een bepaalde format aan te geven.

[edit]
Heb even in Excel 2000 geprobeerd en zie dat het daar niet werkt (en oudere versies dus waarschijnlijk ook niet).
[edit]

[ Voor 16% gewijzigd door Dickster op 05-01-2003 17:00 ]

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
Heb alleen Excel 2000 en daar kun geen special format aangeven. Heb zitten denken om misschien via een macro te schrijven. Maar van macro's schrijven heb nu ook geen kaas gegeten dus ...

Maar zoiets basis zou toch mogelijk moeten zijn dacht ik in excel :?

Verwijderd

Hallo

Wat je ook kan proberen om te doen is het volgende. Ga naar data-filter-automatisch selecteer het woordt wat je zoek, nu zie je alle gegeven met betrekking tot dat woord. Nu kun je alles selecteren en een kleur geven.

Veel succes er mee