Toon posts:

[98, xp, 2k]wat windows vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey ff wat vragen vindt het zonde om er aparte topic's voor te openen, en misschien is deze ook zonde maar dat merk ik wel.

1
als ik twee hdd's heb en ik heb twee os'en geinstald, en op de ene os wil ik alle partitie's en hdd's gewoon kunnen zien, en op de andere os wil ik alleen maar de hdd\partitie waar het os zelf op staat. is dat mogenlijk?

2
ik las laats wat in een faq ( Technische PMG FAQ : Moederborden) over acpi.

Waarom staan alle devices op 1 IRQ?

Het is dan ook aan te raden om het OS zonder ACPI te installeren zodat je van deze problemen af bent.

maar hoe gaat dat? tijdens win setup kan je daar niks over tegen. maar ik las in me mobo boekje, dat dat dus in de bios gaat, en als ik dat nu uit zet, moet ik dan me windows op nieuw installen? of kan ik dat ook doen als ik windows er al op heb staan?

3
is het waar dat windows 98se alleen maar op de eerste hdd, kan?
en niet op de tweede hdd. (daar kwam ik achter door partition magic 8 onderandere)

4
en als je in de ene os je tekentablet gebruik en in de andere niet, kan je dan gewoon naar apparaat beheer gaan, en hem uit schakelen? en kan je zoietrs ook doen met je tweede hdd, als je die in de tweede os niet gebruikt?

5

windows 98se kan niet met ntfs over weg, maar als je wel partities hebt met ntfs, kan je daar dan niet in vanaf 98? dus dat kan dan ook als beveiliging werken, als je bevoorbeeld bepaalde partitie's niet wilt laten zien in windows 98 se, toch.

nou ik geloof dat dit het was.
bedankt.

Verwijderd

1: ligt eraan over welk os je het hebt... Bij linux moet je eerst mounten voor je erop kunt, en kun je een partitie/hdd niet zien tenzij ie gemount is. Bij windows gaat dit (voor zover ik weet) niet... TENZIJ je gebruik maakt van winxp/2000/NT en win 98/ME/95, dan zou je de partities voor winxp/2000/NT in ntfs kunnen zetten ipv fat, deze kunnen de andere versies van windows niet lezen.

2: Durf ik niks over te zeggen :D

3: Ik geloof indd dat win98 alleen op c: kan.

4: dat zou denk ik kunnen indd.

5: zie 1 :D

Verwijderd

2.
De bios kan IRQ's geven, maar windows ook. Als de ene het niet goed voor elkaar bokst dan moet je het de ander laten doen... (Simpel boerenverstand praktizeren!)

3.
Win98 kan ook op een andere schijf, maar hij kopieerd ALTIJD wat zooi op de primary...

Al die vragen wijzen naar de een of andere configuratie die je wilt, misschien zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, en is dit er een van...

Wat wil je dus eigenlijk uiteindelijke bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 17:06:
2.
De bios kan IRQ's geven, maar windows ook. Als de ene het niet goed voor elkaar bokst dan moet je het de ander laten doen... (Simpel boerenverstand praktizeren!)

3.
Win98 kan ook op een andere schijf, maar hij kopieerd ALTIJD wat zooi op de primary...

Al die vragen wijzen naar de een of andere configuratie die je wilt, misschien zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, en is dit er een van...

Wat wil je dus eigenlijk uiteindelijke bereiken?
wat ik wil berieken, dat ik win98se en win2k of xp (ben ik nog niet uit) naast elkaar heb draaien, want er is iemand die van me pc gebruik wil maken (win98se), maar ik vindt het niet nodig dat die gene in mijn bestand kan komen en dus ook niet kan verkloten. dus gewoon alleen een eigen partitie. en teken tablet wordt door die gene toch niet gebruikt dus, vandaar dit alles. hoop dat er nu wat meer duideljkheid is.

en alvast bedankt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 17:55:
wat ik wil berieken, dat ik win98se en win2k of xp (ben ik nog niet uit) naast elkaar heb draaien, want er is iemand die van me pc gebruik wil maken (win98se), maar ik vindt het niet nodig dat die gene in mijn bestand kan komen en dus ook niet kan verkloten. dus gewoon alleen een eigen partitie. en teken tablet wordt door die gene toch niet gebruikt dus, vandaar dit alles. hoop dat er nu wat meer duideljkheid is.

en alvast bedankt.

Dan zet je Win2k / XP op NTFS partities, die zijn alleen met een prog als NTFS4DOS te benaderen vanuit Win98.
Ook kan je een uitgebreide bootloader gebruiken die de XP / 2k partities kan hiden wanneer je Win98 opstart.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:02

Spruit_elf

Intentionally left blank

blackd schreef op 05 January 2003 @ 17:58:

[...]

Dan zet je Win2k / XP op NTFS partities, die zijn alleen met een prog als NTFS4DOS te benaderen vanuit Win98.
Ook kan je een uitgebreide bootloader gebruiken die de XP / 2k partities kan hiden wanneer je Win98 opstart.
je moet idd win2k op eerste ntfs partitie nemen
en win98 op fat32 partietie
dat bootloader hoeft niet
ik weet niet precies hoe maar ik had een tijdje win2k op c:
en win98 op D: dat werkte en bij het opstarten kreeg ik keurig het win2k opstart menutje (wat je overigens ook kan aanpassen)

wat ik dacht ik gedaan had was eerst alleen D: schijf erin daar win98 op zetten
dan c: erin daar win2k op zetten (let wel goed op master slave settings en van welke hd ie opstart in bios)

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Pagina: 1