XHTML tabel die heel scherm beslaat?

Pagina: 1
Acties:

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 21:04
Nou, ik heb dan toch maar enkele adviesjes ter hand genomen en heb m'n beginnende website nu helemaal XHTML 1.0 Valid gemaakt.

Erg mooi en aardig, maar nu heb ik toch n klein probleempje. Met gewone knoeiboel-HTML en HTML4.0 kreeg ik het nog wel voor elkaar om een tabel 100% hoog te laten zijn, maar dit schijnt niet te werken in XHTML?

www.tendollection.com is de site, het midden zou eigenlijk tot aan de bodem moeten doorlopen. Onderstaand staat in het CSS bestand maar het lijkt wel of IE dit gewoon negeert (het bestand niet, want alle opmaak neemt 'ie mee, maar dit specifieke probleempje dus niet)

code:
1
2
3
4
table.c01 {
    width: 800px;
    height: 100%;
}

Thanx!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[search=table height 100%]

[ Voor 10% gewijzigd door SchizoDuckie op 05-01-2003 16:54 ]

Stop uploading passwords to Github!

• redah
*schopt Papa Eend*

Als je nou even naar de page keek zag je dat n hoogte van 100% enzo er al instaat. Maar even terzijde ik hoor net op IRC dat het wel werkt als ik het volgende regeltje plaats:

code:
1
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

*edit* Werkt dus niet helemaal want nu wilt PHP dit regeltje meeparsen :(

[ Voor 32% gewijzigd door redah op 05-01-2003 17:09 ]

Verwijderd

Vergeet het hele idee maar als je niet begrijpt wat het W3Consortium nu eigenlijk wil bereiken. In HTML 4.01 was het al niet de bedoeling dat je tabellen voor verkeerde doeleinden ging gebruiken, en dat is het in XHTML 1.0 al helemaal niet meer.

HTML moet data beschrijven, en niet de layout. Dat laatste doe je namelijk zo veel mogelijk met stylesheets, zoals een CSS stylesheet. Dat had je al wel een beetje door, maar nu zie ik nog steeds allerlei zut in je source code die er allemaal uit kan, zoals cellspacing en valign attributen. Sterker nog, die hele tabel is onzinnig, ik zie helemaal geen tabulaire data.

Grijp het probleem nu eens bij de wortel, en gebruik geen HTML elementen voor zaken waar ze niet voor zijn. Dat scheelt een hoop ongein bij het crossbrowser compatible maken. Je moet dus niet naar een manier zoeken om je tabel 100% hoog te krijgen, je moet gewoon die tabellen weggooien en met CSS je elementen op hun plaats krijgen.

offtopic:
Overigens is je pagina te breed, wat mij betreft. Ik zie het woordje 'forums' maar half. Houd 770, of beter nog: 760 pixels aan als maximum breedte.

Verwijderd

/me strijkt de hand over zijn hart en schreeuwt:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
/*style*/
html { height: 100%; }
body {height: 100%; }

<div style="position: absolute; top: 0px; left: 0px; height: 100%; width: 100%;">bla</div>

#php escapen:
<?="<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>"?>

:)

• redah
Kijk daar kunnen we nog wat mee :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:36:
/me strijkt de hand over zijn hart en schreeuwt:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
/*style*/
html { height: 100%; }
body {height: 100%; }

<div style="position: absolute; top: 0px; left: 0px; height: 100%; width: 100%;">bla</div>

#php escapen:
<?="<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>"?>

:)
* HunterPro schopt FoOL: Shorthands zijn _altijd_ vies, óók in PHP!

PHP:
1
<?php echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>"; ?>

door die shorthand die jij nu maakt blijft dit systeem van shorthands in stand, en konden dit soort fouten (<? != <?php !! ) überhaupt ontstaan!

Verwijderd

Tja, als je zo gaat beginnen, zet dan gewoon short_open_tags uit, net als ik ;)

• redah
Ik had short_open_tags maar eens uitgezet, Apache opnieuw gestart en ineens bleek dat een heeeele berg websites op m'n server het niet meer deed :)

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 05 January 2003 @ 21:12:
[...]

/me schopt FoOL: Shorthands zijn _altijd_ vies, óók in PHP!

PHP:
1
<?php echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>"; ?>

door die shorthand die jij nu maakt blijft dit systeem van shorthands in stand, en konden dit soort fouten (<? != <?php !! ) überhaupt ontstaan!
ik vind ze geweldig dus ik doe het lekker toch :+

verder ben ik trouwens ook verliefd op CSS shorthands O+

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
let wel effe dat je body alle 'margins' op 0 (nul) staan anders blijft er ruimte over...

Verwijderd

hobbit_be schreef op 06 januari 2003 @ 01:44:
let wel effe dat je body alle 'margins' op 0 (nul) staan anders blijft er ruimte over...
niet bij het stukje code dat ik gaf als het goed is hoor :)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
nee? hmm dat is dan wel ERG cool :)... ga ik meteen es proberen (gaat dit de eerste keer zijn dat ik nog iets bijleer op GoT ;)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Cheatah:
Tja, als je zo gaat beginnen, zet dan gewoon short_open_tags uit, net als ik ;)
:? :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1