RAM of Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
specs:
MSI K7T266 Pro2-RU
256MB DDR Ram

De pc van een maat deed het niet meer. Zijn pc deed het al niet meer en vroeg dus aan mij om de rest van de hardware te testen. Nu doet alleen bij mij niets het meer.
Mijn geheugen zat in bank 2 (vd 3). Daarbij heb ik de module gezet die ik wilde testen. PC deed het dus niet.
Toen alleen mijn geheugen.. Deed het ook niet meer! (Alle 3 de banken doen niets)

Me MSI D-leds geven 0100 aan. Dat is dus een geheugen probleem.
Een moederbord kan toch niet kapot zijn van defect geheugen :?

(Alles is goed aangesloten)

Het moederbord heeft een nieuwe Northbridge heatsink gekregen en is daarmee een condensator armer. Dit heeft nooit problemen opgeleverd en is alleen de stabiliteit ten goede gekomen!
Alles isin Maart gekocht bij Alternate dus ik heb nog wel garantie (of doen ze moeilijk om die northbridge koeler?)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oxigun schreef op 05 januari 2003 @ 16:15:

Een moederbord kan toch niet kapot zijn van defect geheugen :?
* TERW_DAN heeft wel eens een mobo gesloopt met geheugen wat kortsluiting veroorzaakte, kan dus wel.
Alles isin Maart gekocht bij Alternate dus ik heb nog wel garantie (of doen ze moeilijk om die northbridge koeler?)
Ik denk dat als je zelf condensatoren van je mobo hebt gehaald ze er wel moeilijk om doen ja.

• Oxi
die condensator was per ongeluk hoor :7
Maar ik ga morgen naar Com4 toe (dichterbij :D) met me mobo/ram en de garantiebon van me broer (zelfde moederbord. alleen maar om hun te laten testen..)
En we DENKEN ondertussen dat het geheugen het probleem is. En die kan zo terug naar Alternate (fysiek in orde :P)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een verwijderde condensator komt de stabiliteit zeker niet ten goede.
En extra koeling op de northbridge plaatsen geeft je ook direct geen garantie meer. De stabiliteit komt dit niet ten goede, aangezien een mainboard zo gemaakt is dat het stabiel draaid in een niet overclockte toestand.
De leverancier zal je dus zeker GEEN garantie verlenen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Oxi
waarom denk je dat ik zo hard hoop dat het me RAM is :P

die vriend zei trouwens al dat het hem geld gaat kosten (naast zijn eigen kosten van zn kapotte pc). ik wil eerst de garantie afwachten.. ik zit nu alleen zonder pc!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

heb je al een BIOS reset gedaan?
ik heb een K7T 133 gehad en heb ook wel is gehad dat na een geheugen wissel mijn eigen module niet meer werkte, maar na de Reset deed hij het weer

• Oxi
pt0x schreef op 05 January 2003 @ 16:51:
heb je al een BIOS reset gedaan?
ik heb een K7T 133 gehad en heb ook wel is gehad dat na een geheugen wissel mijn eigen module niet meer werkte, maar na de Reset deed hij het weer
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

meesterlijk! hij begon nu te piepen om me monitor. (mobo lag op me stoel en monitor was niet aangesloten. dus volgens mij doet ie het. nu nog helemaal inbouwen en dan weer gaan met die banaan!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

>> edit: alles doet het weer

[ Voor 3% gewijzigd door Oxi op 05-01-2003 18:03 ]

Pagina: 1